Soundbar voor PC monitor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144074

Topicstarter
Ik ben op zoek naar speakers voor bij mijn desktop monitor.
Daarbij wil ik een zo clean mogelijke opstelling. Zodoende kwam ik op het idee van een soundbar ter breedte van de monitor (55,5 cm). Helaas heb ik helemaal niets gevonden wat maar enigszins in de buurt komt. Het geluid hoeft niet de allerhoogste kwaliteit te zijn maar wel gewoon redelijk.

Heeft iemand een idee?
Of iemand die zoiets zelf gemaakt heeft?

Soundbar (2.0)
Breedte 55,5 cm

Monitor = Samsung Syncmaster 2443BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:08

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Dan kom je op iets als laptop-speakers uit, vermoed ik. Die zijn dan wel niet zo breed als je monitor, maar dan zou je inderdaad zelf moeten gaan knutselen :)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greeny
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik heb hier nog wel soundbars liggen die onder hp-beeldschermen zitten.

De een is zwart de andere zilverkleurig.

HP p/n 531565-101
Spare p/n 532112-001

De speakerbar is 32 cm breed.

[ Voor 44% gewijzigd door greeny op 28-10-2011 10:59 ]

Aad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik zou bijna zeggen van wees eens creatief en verplaats je topic naar Casemodding en begin met een zelfbouw projectje. Denkelijk dat er wel meer mensen zijn die het een leuk idee vinden en dan bv in de vorm van een aangepaste voet met speakers erin.

Dat je die niet kant en klaar kan krijgen ligt er denk ik wel aan omdat dit meestal alleen bij tv's gebruikt word en men er vanuit gaat dat je dan boven de 32 inch gaat.

[ Voor 25% gewijzigd door Roel1966 op 28-10-2011 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Niets gevonden? hoe heb je gezocht dan?

http://www.ebay.nl/sch/i....3286.c0.m14&_sop=15&_sc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144074

Topicstarter
Natuurlijk heb ik eerst uitgebreid gezocht via de bekende kanalen maar zoals ik schrijf heb ik niets gevonden wat maar enigszins in de beurt komt van mijn eisen.

Een laptop soundbarretje van 20 -30 cm staat niet echt tof onder een 24 inch monitor en dat soort devices hebben ook een abominabele geluidskwaliteit. Het geeft voornamelijk een luid volume, en dat is het. Niet wat ik zoek.

Iets modden in een voet lijkt mij persoonlijk ook niets omdat je dan helemaal weinig stereobeeld overhoud. Bovendien zal het gauw lomp worden.

Een beetje PC speaker gebruikt dsp om geluiden van bronnen met een niet zo'n goede kwaliteit toch aardig over te laten komen. Veel PC gerelateerde bronnen zijn van mindere kwaliteit. "gewone" speakers zijn minder geschikt omdat die niets verbloemen. Even iets in elkaar zetten kost veel tijd en energie en uitproberen. Kan altijd natuurlijk maar als er iets te koop is wat voldoet, dan kies ik daarvoor.

Ik schreef eerder dat het geluid niet van de allerhoogste kwaliteit hoeft te zijn, maar daarmee bedoel ik dat het niet vergelijkbaar hoeft te zijn met een audiofiel systeem maar wel vergelijkbaar met een normale middenmoot PC speaker.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 144074 op 29-10-2011 00:50 ]

Pagina: 1