Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

snelheid reparatie quickpar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

ik ben de laatste tijd erg grote bestanden aan het parren /repareren 50/150gb enzo ,
ik vroeg me af wat een gemiddelde snelheid hiervoor is , of hoe deze sneller te maken is ,

op dit moment haalt hij tijdens het repareren ongeveer 900 mb/s

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:36

Quad

Doof

Misschien een goede payserver nemen om de rarretjes compleet binnen te krijgen?
Verder moet je niet kijken op de vele MB/s hij aangeeft, want dat is niet reeel volgens mij.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:41
900mb/s als in ruim 100MB/s? Dat zo welleens de max van je harde schijf kunnen zijn.
Wat zijn de specs van je pc?

Verwijderd

Topicstarter
heb eweka , is die goed ?

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-11 13:38
Sinds ik een SSD in mijn laptop heb gaat parren supersnel, maar dat is natuurlijk niet goed voor de SSD :+
Maar waarvoor heb ik hem anders, juist om hem te gebruiken :).

My favorite programming language is solder.

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:33

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Ik neem (ondanks de locatie van het topic) aan dat je het niet over het netwerk doet? Het zal zo snel gaan als dat het geheugen, harddisk en processor toelaten. Draai bijvoorbeeld Process Explorer eens tijdens het unparren en kijk welk onderdeel op z'n maximum loopt. Dan weet je waar je aan kan sleutelen om het sneller te krijgen.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Verwijderd

Topicstarter
specs , q6600 @ 3.4ghz , 4x 7200 tpm 1tb in raid 0 , en twee 1tb 7200 tb in raid 0 op andere controller , 8gig ddr2 reaper 800 @ 1066mhz .

sorry eerste topic die ik plaats en nog niet helemaal thuis hoe ,wat en waar .. excuus

ik ga zo even kijken met process explorer .. kom erop terug .. thanks

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2011 14:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik vraag me af puchmaxi wat hij bij jou aangeeft als hij aan het repareren is in mb/s ?

• Puch-Maxi
Ik zal eens even testen, maar ik moet zeggen dat ik bijna nooit geen incomplete downloads heb (Eweka) :D
Zal hem zelf wel even 'incompleet' maken.

Verwijderd

Topicstarter
>:) haha komt denk ik dat ik alles via nzb index zoek ....

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02:03

Swordlord

Act first, think never

Doe jij alles op 1 RAID array of doe je de downloads binnenkomen op 1 van de 2 arrays en dan unrarren/parren naar de andere?

Want:

Als je gebruikt maakt van een enkele raid aray is elke hardeschijf bezig met gelijkertijd een leesactie en een schrijf actie te doen.
Hierdoor krijg je dus meer "random requests" en daar is een HDD absoluut niet goed in.

Zou je dit opsplitsen, dus 1 array voor downloads en dan uitpakken naar een andere array.
Dan krijg je dat de leeskop van de HDD's op dezelfde plek kan blijven en de data sequentieel aan 1 stuk kan lezen en schrijven dit is een enorm verhoging voor de snelheid.

[ Voor 5% gewijzigd door Swordlord op 26-10-2011 19:10 ]

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-11 21:40
QuickPAR heeft niets met netwerken te maken dus daarom schopje naar CSA. Ik denk dat het daar beter past.

If it ain't broken, tweak it!

• Puch-Maxi
Zo het duurde even, ik download namelijk helemaal geen PAR/PAR2 dus ik heb even een test gedaan door zelf te rarren en parren.

QuickPar SSD
Ik heb helaas niet zo'n mooie setup als jij. Ik gebruik voor de test een laptop met een Intel T5870 Core2 Duo op 2.0GHz met 3GB geheugen en een OCZ Vertex2 (120GB). Het rare is dat ik ook ongeveer ~900 MB/s haal bij het repareren.

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt ik zie het .. ik gebruik twee raid aray s 1x 4 7200 tpm 1 tb schijven in raid 0 en een aray van 2x 7200tpm 1tb schijven raid 0 ... en de langzaamste bepalen mijn snelheid met parren e.d .

mooi dat je dit even hebt laten zien !

ben nu dus aan het zoeken naar een (betaalbare) pci raid controller die ook 4 of 6 sata 300 hdd,s aan kan en dan zo toch een tweede aray kan bouwen met 4 schijven .

want mijn ich9r onboard trekt maar 6 hdd,s

denk alleen wel dat ik dan weer andere fleshalsjes tegen kom ..of iemand moet met wat ik wil nu al problemen zien ... ik lees het graag ..

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Het hangt er ook maar weer vanaf hoeveel je mist he

maar goed, bijv (core2uo 2Ghz oid)
Completed at 02:21:42 on Wednesday 26 October 2011
Download:
Downloaded in 1 hour 12 minutes 10 seconds at an average of 5.3 MB/s
1 articles were missing
Repair:
[hoek] Repaired in 12 minutes 5 seconds
Unpack:
[hoek] Unpacked 887 files/folders in 13 minutes 2 seconds
Category:
*
Path:

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
ja ik snap je fish, maar het gaat me niet om de tijd die nodig is ... maar om de verwerkings snelheid ..

ook duurt het langer als ik 150 gig aan het par/rarren ben dan 25 gig ... verwekings snelheid blijft gelijk 850/1000 mb/s

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

heb je geen rekenmachine dan ?

31,8 MB/s omgerekend dus 254 Mb/s

[ Voor 51% gewijzigd door Fish op 27-10-2011 00:39 ]

Iperf

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-11 13:57
Denk dat je wel redelijk normaal zit. Zit zelf ook op die waardes ongeveer (980MB/s)
E6600 op 3.4Ghz en 2x 500GB in RAID0

[ Voor 18% gewijzigd door ID-College op 27-10-2011 00:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke thanks id-College das wel nuttige info ...

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:36

Quad

Doof

Mijn notebook doet het met 400MB/s.
Geen raid array natuurlijk, maar desondaks toch een heel stuk langzamer dan die van jou :-).

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

Pagina: 1