Toon posts:

XP gecrasht, Outlook 2003 bestanden veiligstellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Het volgende probleem: de pc van mijn broer is gecrasht door virus/ spyware. Een vriend dacht de boel te herstellen door XP opnieuw eroverheen te installeren. Deze installatie loopt echter vast.
Ik heb zijn harde schijf nu even als externe op mijn pc. De meeste zaken die bewaard moeten worden zijn makkelijk veilig te stellen.
Hij heeft echter nog gegevens in Outlook 2003 staan, die bewaard moeten worden. Ik heb de bestanden outlook.pst en naam.wab gevonden. Is dit voldoende om berichten en adressen terug te zetten in een verse installatie?

Mvg, Mark

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02 08:46

FastBunny

Give it the Works !

Het pst bestand bevat normaal alle gegevens die je nodig hebt, kijk eerst wel even of je wel de juiste pst hebt door de inhoud even te controleren op een andere pc :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Eh, probeer het?
En ja, in de meeste gevallen wel ja.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Alleen de pst zou kunnen voldoen (zie ook [google=backup outlook 2003 contacts], .,wab is van Outlook Express. Maar dat kunnen we van afstand natuurlijk niet met zekerheid zeggen, misschien zijn ook wel andere bestanden en locaties gebruikt, of andere applicaties. Test het en je weet het ;)

edit:
...zeggen we in koor. De boodschap is duidelijk, geloof ik :Y)
Zorg meteen dat je broer voortaan
1) vanaf nu wel backupt
2) een fatsoenlijke malwarescaner koopt en uptodate houdt (net als het OS en allebelangrijke tools updaten)
3) oplet wat er wordt geinstalleerd, liefst zonder adminrechten ;)

[ Voor 35% gewijzigd door F_J_K op 26-10-2011 13:31 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:36
Naar mijn weten wel.
http://support.microsoft.com/kb/287070

note: zelfde de agenda en contacten zijn volgens meerdere site's/sources te vinden in de .pst file.