Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Grote fluctuaties in internetsnelheid

Pagina: 1
Acties:

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-11 17:01
Ik download regelmatig films via usenet. Dit doe ik met een ziggo alles in 1 abonnement met 40mb/s, sabnzbd en als usenetprovider heb ik UseNetServer.

Het probleem is alleen dat ik de snelheid van 40mb/s oftewel 5MB/s niet haal. Als ik de ubee modem/routercombinatie reset wordt deze snelheid voor een paar minuten gehaald waarna deze heel erg schommelt tussen 10Kb/s en 2MB/s. Dit is zeer vervelend zeker als je betaald voor die snelheid.

De snelheid van de ziggo aansluiting haal ik wel gewoon mbv speedtest.net en andere speedtests op het internet.

Waar ligt nu het probleem? Zit 'm dat in de router of kapt ziggo de snelheid af? Op internet heb ik helaas niet kunnen vinden daarom hoop ik dat jullie mij sneller kunnen helpen.

Korte samenvatting:

Gebruikte apperatuur:
Macbook pro 2011 osx Lion
Ubee router van ziggo

Software/provider:
Sabnzbd
Couchpotato
UseNetServer
NZBMatrix

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:06

HaterFrame

Well... Poo came out!

Laten we eerst eens beginnen met de vraag: Bedraad of WiFi?

Zoja Wifi> Bedraad aansluiten als het mogelijk is.

I am the great Cornholio!

• tweakG5
MetaFrame schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 14:20:
Laten we eerst eens beginnen met de vraag: Bedraad of WiFi?

Zoja Wifi> Bedraad aansluiten als het mogelijk is.
Bedraad.

Verwijderd

Wanneer je connect met UseNetServer, doe je dat dan met of zonder SSL? Probeer is zonder en met SSL.

• tweakG5
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 19:27:
Wanneer je connect met UseNetServer, doe je dat dan met of zonder SSL? Probeer is zonder en met SSL.
Zonder ssl haal ik deze snelheden ook heb ik al een port opengegooid. De server ondersteund wel ssl verbindingen maar weet niet welke port ik dan moet hebben. Alleen port 119 staat opgegeven in de mail en ook bij mijn account kom ik niet verder.

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 20:25
Encrypted UseNet Access
UsenetServer has deployed 256 bit encrypted UseNet access service by utilizing SSL (Secure Socket Layer) encryption. UsenetServer's deployment of encrypted Usenet access comes in response to customer feedback and growing support in news client software for SSL. Encrypted Usenet access allows UsenetServer's customers to securely access Usenet newsgroups. All data passed from UsenetServer's servers to the customer's computer is encrypted. This includes all username, password, articles and posts.

Encrypted Usenet access is available to UsenetServer customers as a free service (not including 3 day accounts). To access Encrypted UseNet, setup your SSL aware news client to access:

secure.usenetserver.com
Port 563, 443 or 8080.

Bron: http://usenetserver.com/en/encrypted.php

• tweakG5
Ohh mooi die had ik nog niet gevonden. Ik heb even port 563 en 443 geprobeerd maar nog steeds fluctueert de snelheid nogal :S hij blijft nu gemiddeld wel wat hoger zitten maar vraag me werkelijk af hoe lang dit duurt.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11 11:17
CPU Belasting? Disk Belasting?
Misschien kan hij de eerste paar minuten naar RAM downloaden, maar zodra je disk wat moet doen kakt het in?

Even niets...

• tweakG5
FireDrunk schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 15:34:
CPU Belasting? Disk Belasting?
Misschien kan hij de eerste paar minuten naar RAM downloaden, maar zodra je disk wat moet doen kakt het in?
Ik gebruik een macbook pro 2011 met een och vertes 3 en 8gb werkgeheugen. Hij download naar een netwerkschijf waarvan de overdrachtssnelheid op meer dan 80MB/sec ligt, dus daar ligt het niet aan denk ik.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Test het eerst es lokaal, dan weet je wel effectief of het daar al dan niet aan ligt. Denken helpt je probleem niet verder ;).

Als ik het goed heb trek je nu alles binnen via je laptop, maar dat verkeer moet daarna nog es over je router naar je netwerkschijf, tenzij je 't remote doet. Maar een netwerkschijf klinkt als een op je laptop (door het OS) aangekoppelde opslag die in je LAN hangt.

[ Voor 51% gewijzigd door Borromini op 27-10-2011 15:37 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• tweakG5
Net eventjes de download map verplaatst naar de locale schijf (zowel complete als incomplete) maar nog steeds blijft het probleem aanwezig.
Pagina: 1