Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

C fopen( string1string2, "r");

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben aan het leren programmeren in C.

Nu wil ik een programma schrijven waarbij eerst gevraagd wordt om een pad (string1) en daarna gevraagd wordt naar een bestandsnaam (string2).
Vervolgens wordt het bestand geopend dmv: ifp = fopen( string1string2, "r").

Als ifp == NULL wil ik dat er opnieuw gevraagd kan worden om een bestandsnaam, terwijl het pad hetzelfde blijft.

Ik snap dat je in fopen geen string1 string 2 achter elkaar kan zetten, maar weet niet hoe ik dit anders op kan lossen.

Moet ik eerst string 1 en string 2 combineren tot 1 string? en zo ja, hoe?

Alvast erg bedankt!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Je geeft veel te weinig informatie in je openingspost. Lees even De Quickstart door. We zien hier graag dat je eerst zelf je probleem probeert te analyseren, en in je topic start dus ook vermeld wat je allemaal geprobeerd en gezocht hebt, en wat daar niet mee wilde lukken.

Je bent in ieder geval op zoek naar String Concatenation ( In combinatie met C ), daar zul je genoeg over kunnen vinden op Google.

Dit topic doe ik in ieder geval op slot. Mocht je toch nog tegen problemen aanlopen, dan kun je best een nieuw topic openen, maar hou je daarbij dus aan de quickstart. Ook zien we graag wat relevante code in de TS om het probleem te illustreren.

[ Voor 7% gewijzigd door Woy op 26-10-2011 12:40 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Dit topic is gesloten.