Thermalright HR-03 op Asus GTX 460?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-08 10:50
Ik heb een asus gtx 460 DC top die ik mogelijk in de htpc wil monteren (ivm ook goed kunnen gamen hierop). Om de kaart voor een deel (als er niet gegamed wordt) "passief" (1 outtake draait constant) te koelen wil ik er een Thermalright HR-03 koeler op schroeven. Ik kan echter nergens vinden of deze gaat passen op de Asus GTX460 en daarnaast vraag ik mij af of deze koeler wel gaat passen in een Antec Fusion Remote kast.

Iemand ervaring met het gebruik van een GTX460 kaart icm een Thermalright HR-03?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:37

Singular1ty

EV Evangelist

Google was je vriend geweest, dit resultaat kostte mij 10 seconden zoekwerk:

http://www.overclock.net/...-hr-03-gt-fits-pailt.html

Hij past dus niet, tenzij je in de koelvinnen gaat snoeien. Ik zou kijken naar een alternatief van bijvoorbeeld Arctic Cooling. Goeie ervaringen mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Anders ga je voor de Thermalright Shaman? Volgens hun website en deze review past hij prima, getuige bijvoorbeeld deze foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.2dayblog.com/images/2010/november/550x-thermalright-shaman-7.jpg

Houd uiteraard wel rekening met de ruimte die zo'n installatie in beslag kan nemen, al zal dat zonder fan een stuk minder zijn dan met. De betreffende afmetingen staan hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/5nlrh3.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Rone op 27-10-2011 13:10 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:12
Ik heb een antec NSK2480, met dezelfde binnenmaten als de fusion remote (alleen geen display en ab) en daar past echt geen pci-e kaart in van 16 cm hoogte. Ik heb er zelf een HD6750 inzitten, en dat draait prima; ook verassend koel (35 graden idle, 56 graden load onder Supreme Commander max. quality) omdat de antec behuizingen ter hoogte van het pci-e slot speciale air-intakes hebben. De fan hoeft dus sowieso niet zo hard te draaien; die van m'n sapphire hd6750 draait op 30%; zo goed als onhoorbaar, de casefans maken meer lawaai.

Hoewel een GTX460 natuurlijk een kaliber hoger is in stroomverbuik, prestaties en warmte... Ik zou zeggen; als ie in je normale case al luidruchtig is, dan zal ie in de antec fusion ook luidruchtig zijn. Is ie nu al stil, zal ie dat relatief ook zijn in de antec behuizing omdat het gewoon erg stille, koele kasten zijn (zie silentpcreview). Ik zou dus gewoon de normale koeler erop laten; past tenminste in de kast, evt. kun je de fan langzamer zetten met afterburner o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-08 10:50
Die thermalright gaat denk ik niet in mijn Fusion remote kast passen. Ik wil de videokaart overigens niet geheel passief gaan koelen. Als 'ie maar stil is als ik tv of film kijk. Tijdens gamen mag er van mij best een extra fan draaien.

Weet iemand wellicht of een Powercolor HD6850 scs3 in een Antec Fusion remote kast gaat passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:22
Een variant van de HR-03, de "plus" versie icm. de gf-104 bolt tru kit past wel op een GTX460, tis te zeggen op het reference design (meestal de 768Mb versie)

Klein probleem is wel dat je die gf-104 bijna nergens vindt...
Pagina: 1