Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

interne multi card reader sweex

Pagina: 1
Acties:

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik heb een raar probleempje met mijn interne card reader. Typenummer cr005v3

Ik heb hem netjes ingebouwd in mijn systeem.
Na een verloop van tijd herkend windows hem niet goed meer. Hij ziet een USB apparaat maar kan de goede drivers niet vinden. De cardreader werkt dan ook niet meer, hoewel de USB aansluiting wel goed werkt.

Als ik hem dan om een andere usb aansluiting op mijn mobo aansluit doet hij het weer een paar dagen en dan is er weer hetzelfde probleem.

Ik denk dus dat de cardreader niet kapot is oid.

Is het misschien slechte driver ondersteuning. Ik draai windows ultimate 64-bit. Misschien dat de 64-bit problemen geeft?

Mijn mobo is een msi p67-GD65. Hierop zit maar één usb 2.0 aansluiting. Ik heb de sweex cardreader aangesloten op mijn mobo via [http://www.amazon.com/NZXT-IU01-Internal-Expansion-Black/dp/B0031ESKJA]dit apparaat[/url]. Zo kan ik ook mijn frontside usb aansluitingen nog gebruiken die op mijn kast zitten. Deze werken overigens prima. Dus ik denk dat er ook niks met de usb splitter aan de hand is.

EDIT: Link veranderd

[ Voor 12% gewijzigd door EJPostema op 26-10-2011 11:32 ]

• kleinesmurf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2021
Slechts één USB2.0 poort? Lijkt me erg sterk.
Is het moederbord-type niet P67A-GD65? Daar zitten er al 8 op (linkje)

Je link 'dit apparaat' doet het niet :-(

Had laatst iets gelijkaardigs voor, weliswaar op een XP met nog meer problemen.
Kabeltje tussen kaartlezer en PC (USB kabeltje dus) vervangen, ging weer perfect.

Werkt de reader goed (en blijft hij werken) als je via de USB-aansluiting op de voorkant aansluit?
Proberen... We wachten wel enkele dagen :-)

Kun je dat linkje "dit apparaat" controleren? Of merk/model/type van "dit apparaat" vermelden?
En kijk eens op het back panel, het kan toch niet dat een modern mobo maar 1 USB2.0 poort heeft?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De P67A-GD65 heeft wel maar 1 header op het bord voor USB2.0 (en 1 voor USB3.0, die kun je evt ook nog gebruiken).
Maar hoe heb je het nu aangesloten dan? Via een USBsplitter? Zoiets bestaat namelijk niet (tenzij het een hub is, maar dat is een grondliggend ander ding dan een splitter).

• EJPostema
Ik heb de link veranderd. Ik weet de precieze naam niet, dus noem het maar een usb splitter. Het zou best een hub kunnen zijn

Maar het is een device wat je aansluit op de usb aansluiting op je mobo. Deze geeft je er 3 headers voor terug + twee usb aasluitingen

@kleinemsurf, ik ben niet helemaal duidelijk geweest. Het gaat om de header. Hiervan zit er maar eentje op, plus eentje voor usb 3.0. Zoals hierboven is beschreven.

@twer_dan Volgens mij is een usb 3.0 header niet compitabel met een usb 2.0 aansluiting

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat ding is gewoon een USB hub.

En USB3.0 is compatible met USB2.0, je zult hooguit even moeten klooien met de pinnetjes.

• kleinesmurf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2021
EJPostema schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 11:31:

@kleinesmurf, ik ben niet helemaal duidelijk geweest. Het gaat om de header. Hiervan zit er maar eentje op, plus eentje voor usb 3.0. Zoals hierboven is beschreven.
Juist. Je had nochtans goed "intern" vermeld... Ik was afgeleid door de "een andere usb aansluiting op mijn mobo". My mistake. 8)7

Leuk hubje, maar werkt het wel goed? Zitten de front panel USB-poorten dan ook op dit hubje? Heb je geen last met andere apparaten die er op zitten?
Dan kan je dit hubje als oorzaak al uitsluiten.
De USB-stekker rechtstreeks op de header... Doet 'ie het dan goed?

USB3 en USB2 header is idd verschillend...

• EJPostema
ik had voordat ik dit hubje hem gekocht gekeken of hij op de usb 3.0 header past. Dat kan volgens mij echt niet.

Het Hubje werkt volgens mij naar behoren. Op het frontpanel geen problemen. (zitten idd op de hub). Ik heb hem nu op een andere header aangesloten en hij doet het weer zoals het hoort. Maarja voor hoelang...

Ik zal hem inderdaad eens rechtstreeks aansluiten op het mobo mocht het weer problemen geven.

de multi card reader zou verder wel moeten werken onder windows 7 64-bit?
Pagina: 1