[SPSS 18] hoe gemiddelde in nieuwe variabele? *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC Taz Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:24
Mensen, voor mijn opleiding zijn we bezig met een statistische analyse in SPSS 18. Echter lopen we tegen een probleem op. Namelijk, hoe bereken je het gemiddelde van een variabele & zet je deze in een nieuwe variabele.

Normaal gesproken geen enkel probleem om dit met bijvoorbeeld Descriptive Statistics -> Frequency te doen, maar helaas mogen we niet de output hiervan in een nieuwe variabele plakken.

Het specifieke SPSS bestand is hier (MediaFire) te downloaden.

Heeft iemand enig idee hoe dit wel te realiseren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

SPSS heb ik nooit gebruikt (alleen andere dergelijke tools) en zie bij heel snel Google'en vooral GUI's (bah), maar er is toch 'gewoon' een mean functie, en zo te zien kan je ook variabelen assignen met volgens Google `compute`. Waar loop je vast?

Bestand downloaden lijkt me een beetje overdreven trouwens, kopieer ajb even de paar regels relevante code en data. Leest makkelijker, en sowieso is zo'n extern bestand over een klein tijdje verdwenen en dan is dit topic opeens veel minder zinvol voor anderen met eenzelfde vraag.
offtopic:
OFF => CSA.
Ook: je bent niet de eerste op dit forum met een probleem dus 'probleem' zegt niet zo veel, ik pas de topictitel een beetje aan ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)