Sinds begin september loop ik stage als MBO applicatieontwikkelaar op de afdeling php web development van een flink ICT bedrijf. Nu zit ik met een probleem waar ik al een tijdje niet uitkom.
Ik heb een website gemaakt die gebruikt zal worden als eindbeoordeling en als een soort presentatie van mijn geleerde skills, hierin staan alle passwords die ik gebruik, mijn logboek, urenregistratie etc. Het komt dus wel eens voor dat er iets verwijderd moet worden, dit wil ik doen met een popup die lijkt op een soort thickbox (fixed positie, verduisterde achtergond etc) maar nu heb ik moeite met het ID doorgeven van het record dat verwijderd moet worden.
Ik heb 2 hidden divs, 1 transparant zwarte als background die het het hele scherm vult, met daaroverheen een window met de vraag of je het echt wilt verwijderen. Als ik de delete knop normaal (zonder melding) wil laten werken maak ik gewoon een query die het ID opvraagt uit de post, maar aangezien dit ertussen zit, word het helemaal niet verzonden in de post. Op dit moment heb ik het zo opgelost:
Oftewel, hij laat mooi mijn info zien met een edit en delete knop. Die delete knop laat een hidden div zien met de vraag of je het echt wilt deleten, als er dan op de knop "Ja" gedrukt word zal het form submitten en de input hidden meesturen met daarin het ID. Opzich is deze oplossing leuk, maar die hidden divs staan er dus heel erg vaak opnieuw in en ik denk dat dit onnodig is.
Ik heb geen idee hoe ik het ID mee kan sturen, ik dacht aan javascript, maar na het een en ander proberen werkte mijn idee niet.
Wat ik wel voor elkaar kan krijgen (waarschijnlijk
) is met een confirm() met javascript, maar daar heb ik niet echt controle over het uiterlijk enzo. (misschien wel, maar zal op dit moment te veel tijd kosten om uit te zoeken) Nu vraag ik me af wat de reguliere manier is om zoiets af te handelen.
Ik heb een website gemaakt die gebruikt zal worden als eindbeoordeling en als een soort presentatie van mijn geleerde skills, hierin staan alle passwords die ik gebruik, mijn logboek, urenregistratie etc. Het komt dus wel eens voor dat er iets verwijderd moet worden, dit wil ik doen met een popup die lijkt op een soort thickbox (fixed positie, verduisterde achtergond etc) maar nu heb ik moeite met het ID doorgeven van het record dat verwijderd moet worden.
Ik heb 2 hidden divs, 1 transparant zwarte als background die het het hele scherm vult, met daaroverheen een window met de vraag of je het echt wilt verwijderen. Als ik de delete knop normaal (zonder melding) wil laten werken maak ik gewoon een query die het ID opvraagt uit de post, maar aangezien dit ertussen zit, word het helemaal niet verzonden in de post. Op dit moment heb ik het zo opgelost:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| while ($filter_result_array = mysql_fetch_array($filter_query)) {
echo '<div class="passBox">';
echo '<form id="form_passbox' . $filter_result_array['id'] . '" style="margin:0px; padding:0px;" action="' . $_SERVER['PHP_SELF'] . '" method="POST" />';
echo '<strong>Beschr</strong>: ' . $filter_result_array['description'] . '<br/>';
echo '<strong>URL</strong>: <a href="' . $filter_result_array['url'] . '">Link!</a><br/>';
echo '<strong>User</strong>: ' . $filter_result_array['user'] . '<br/>';
echo '<strong>Pass</strong>: ' . $filter_result_array['pass'] . '<br/>';
echo '<input type="hidden" name="rec_id" value="' . $filter_result_array['id'] . '" />';
echo '<input type="submit" name="action" value="Edit"'. $disable_button .'/>';
echo '<input type="button" name="action" value="Delete"'. $disable_button .'onClick="showOverlay(\'hidden_bg\'); showOverlay(\'hidden' . $filter_result_array['id'] . '\');" /> <br />';
?>
<div id="hidden<?php echo $filter_result_array['id']; ?>" style="position: fixed; left: 40%; top: 200px; padding: 5px; border: 1px solid black; -webkit-border-radius: 8px; -webkit-box-shadow: 2px 2px 2px #888; background: #ffffff; z-index: 500; display: none;">
<table>
<tr>
<td>Weet je zeker dat je wilt verwijderen?</td>
</tr>
<tr>
<td>
<input type="submit" name="action" value="Ja" /> <input type="submit" name="action" value="Nee" />
</td>
</tr>
</table>
</div>
<?php
echo '</form>';
echo '</div>';
} |
Oftewel, hij laat mooi mijn info zien met een edit en delete knop. Die delete knop laat een hidden div zien met de vraag of je het echt wilt deleten, als er dan op de knop "Ja" gedrukt word zal het form submitten en de input hidden meesturen met daarin het ID. Opzich is deze oplossing leuk, maar die hidden divs staan er dus heel erg vaak opnieuw in en ik denk dat dit onnodig is.
Ik heb geen idee hoe ik het ID mee kan sturen, ik dacht aan javascript, maar na het een en ander proberen werkte mijn idee niet.