Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke VPN in China?

Pagina: 1
Acties:

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Sinds een paar weken zit ik voor enkele maanden in China en ik vind de Great Chinese Firewall nogal irritant. Het vertraagt het surfen over internet behoorlijk en veel diensten zijn niet bereikbaar (o.a. Facebook en Youtube).

Met het gratis programma Freegate kun je meestal wel om de firewall heen, maar dat werkt helaas niet stabiel. Ik ben dus aan het overwegen om over te stappen op VPN. Er zijn echter veel verschillende VPN diensten en ik lees op internet dat de kwaliteit wisselend is. Sommige diensten waren misschien in 2009 nog erg goed, maar in 2010 niet meer. Ik kan alleen geen recente (op het oog betrouwbare) tests vinden van VPN verbindingen vanuit China.

Iemand recent ervaringen met een goede aanbieder?

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11 15:58

T.T.

Sowieso

Freegate werkt voor mij de laatste maanden niet meer. Ik heb daarom vorige maand Astrill (dit is een friend-invite link) aangeschaft. Ze hebben veel servers in verschillende landen (ook in Nederland, handig als je een Nederlands ip-adres nodig hebt!) en goede software waardoor het erg makkelijk in gebruik is. Soms lijkt het echter stil te vallen en dan sluit ik m'n browser (firefox) en start die opnieuwe. Geen idee of dat een firefox probleem is, of een probleem met de plugin/software van Astrill. Ik gebruik het ook vanaf mijn iPod Touch (werkt prima) en op m'n werk. Niet alle servers zijn even snel (internet buiten China is sowieso traag natuurlijk). Over het algemeen erg tevreden en helemaal niet duur (rond de 60US$ voor een jaar).

• coretx
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-11 15:45
http://airvpn.org/ ( Zelfs via bitcoin te betalen. )

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11 15:58

T.T.

Sowieso

• Oscar Mopperkont
Thx voor snelle reacties. Astrill had ik volgens mij al eerder eens iemand over gehoord. Interessante optie en thx voor de link :)

Had trouwens volgens mij ook wel eens iemand gehoord over strongvpn.com iemand daar ook nog ervaringen mee?

• NanoStrike
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-03-2023
Het maakt ook nog uit waar in China je verblijft. In Beijing is het absoluut Astrill, zelfs via US servers kan ik 4M volledig benutten..

• Oscar Mopperkont
Het toeval wil dat ik inderdaad in Beijing zit :)

Denk dat ik dan maar voor Astrill moet gaan.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:45

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Heb je uberhaupt al eens op 'china' gezocht in NT ? zijn al heel wat topics over langsgekomen.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Probeer Tunnelbear eens :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Oscar Mopperkont
Koffie schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 07:55:
Heb je uberhaupt al eens op 'china' gezocht in NT ? zijn al heel wat topics over langsgekomen.
Ja, maar een topic uit 2009 heb ik niks aan, zoals ik hierboven al aangaf :)

Verder is er een topic uit 2011, maar daar is de vraag heel anders (zie ook de titel van dat topic, verwijst niet naar VPN).

Verwijderd

StrongVPN is er ook eentje. Voor 55$ kan je in de USA inbellen. Handig voor amerikaanse series die niet aan Europeanen getoond mogen worden.
Ze hebben ook inbelpunten in Engeland en Nederland.

Verwijderd

FreeU21.exe is een leuke gratis VPN. Ik gebruik het al en zit in Sjanghai. Wil je wat meer luxe probeer eens Freegate (admin rechten vereist). Gewoon even Googelen...

• Oscar Mopperkont
@Mabu2105: zie mijn openingspost ;)

Gebruik inmiddels trouwens Astrill thuis. Dat werkt best goed, hoewel ik soms wel te maken heb met hick-ups. Dan moet ik even switchen van server.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:19

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb tijdje bij VPNgates gezeten, die hebben meerdere proxies over de hele wereld, kon er zelfs diverse MMO's erg goed mee spelen, dus qua snelheid zat het wel goed.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-11 21:01
even dit wat oudere topic ontstoffen: een paar collega's van mij gaan over een week voor 3 weken tbv ons werk naar China. Om The Great Firewall of China te omzeilen een paar vragen:
- ze zitten in Shanghai, is het nog plaatsgebonden welke diensten/websites worden geblokkeerd? twitter/facebook etc lijkt me sowieso logisch, maar iemand onlangs ervaring met 'normaal' whatsappen in die stad (wanneer verbonden met hotelwifi bijvoorbeeld)?
- we hebben nu contact daar al met mensen die WeChat, als we dat gewoon installeren bij onze users moet ik dan nog ergens rekening mee houden (dwz: werkt dat dan gewoon daar, en als nederlands contacten dat dan ook installeren is er gewoon verkeer mogelijk?)
- indien mensen kunnen whatsappen kunnen ze natuurlijk ook gewoon (bij stabiel internet) whatsapp calls naar Nederland plegen?
- ik hoor qua VPN diensten zoals hierboven genoemd positieve verhalen over expressVPN, iemand nog huidige (mag best betaalde) goede alternatieven?
- we hebben hier op ons kantoor ook gewoon een server staan waarnaar VPN verbinding mogelijk is, op dit moment is die volgens mij zo ingesteld dat ie alleen bestandsverkeer via de vpn verbinding leidt, maar als ik onze automatiseerders vraag indien contact met die VPN -> al het verkeer op die verbinding zou dat ook een leuke oplossing zijn? (we werken met tunnelblick als client)

thanks voor eventuele tips alvast,

edit: bedenk me nog dat het misschien een leuke oplossing zou kunnen zijn op een kantoorpc van ons chrome remote desktop te installeren (en die aan te laten staan), zodat er vanaf daar met remote op die pc gewerkt zou kunnen worden, iemand daar ervaring mee? (of worden alle google servers standaard geblokkeerd?)

[ Voor 11% gewijzigd door monsieurpinot op 11-11-2016 00:36 ]

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-11 05:32
Woon zelf in Shanghai dus zal mijn ervaringen delen:

- is niet plaatsgebonden
- Wechat werkt gewoon, geen probleem.
- Whatsapp is niet ideaal, afbeeldingen laden heel langzaam, soms heeft hij moeite met verbinden: bellen via Whatsapp is een beetje hit and miss. Bellen via Wechat werkt echter uitstekend naar Nederland toe.
- ExpressVPN werkt aardig ja. Afhankelijk van wat ze precies nodig hebben zou ik je aanraden naar Shadowsocks te kijken: VPS huren, installeren kost je 5 minuten en de beste stabiliteit en snelheid van alles wat ik geprobeerd heb. Enige nadeel is dat op de desktop alleen de browser ermee werkt, mail clients e.d. niet. Op mobiele apparaten werkt het wel systemwide.
- Tunnelblick werkt niet goed in China tenzij je hem gaat tweaken. Zelfde met OpenVPN, dat kan je bij voorbaat al vergeten. L2TP werkt aardig.

Gebruik zelf op het moment alleen Shadowsocks, probeer al een tijdje om een Softether configuratie op een VPS werkend te krijgen maar vooralsnog lukt dat niet goed (mocht iemand hier ervaring mee hebben en het voor een kratje bier willen doen, ik hoor het graag :P ).

• monsieurpinot
GielFox schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 03:16:
Woon zelf in Shanghai dus zal mijn ervaringen delen:

- is niet plaatsgebonden
- Wechat werkt gewoon, geen probleem.
- Whatsapp is niet ideaal, afbeeldingen laden heel langzaam, soms heeft hij moeite met verbinden: bellen via Whatsapp is een beetje hit and miss. Bellen via Wechat werkt echter uitstekend naar Nederland toe.
- ExpressVPN werkt aardig ja. Afhankelijk van wat ze precies nodig hebben zou ik je aanraden naar Shadowsocks te kijken: VPS huren, installeren kost je 5 minuten en de beste stabiliteit en snelheid van alles wat ik geprobeerd heb. Enige nadeel is dat op de desktop alleen de browser ermee werkt, mail clients e.d. niet. Op mobiele apparaten werkt het wel systemwide.
- Tunnelblick werkt niet goed in China tenzij je hem gaat tweaken. Zelfde met OpenVPN, dat kan je bij voorbaat al vergeten. L2TP werkt aardig.

Gebruik zelf op het moment alleen Shadowsocks, probeer al een tijdje om een Softether configuratie op een VPS werkend te krijgen maar vooralsnog lukt dat niet goed (mocht iemand hier ervaring mee hebben en het voor een kratje bier willen doen, ik hoor het graag :P ).
veel dank voor je bevindingen en tips!

mag ik je nog naar het volgende informeren?
- mooi dat dat WeChat naar NL goed werkt. heb jij ervaring met videobellen/voicebellen naar iemand in Nederland via WeChat? werkt dat een beetje (er vanuitgaande dat je een stabiele connectie daar hebt natuurlijk)?
- Shadowsocks ga ik eens bekijken, maar het gaat vooral ook om het contact houden met familie/vrienden in NL dus misschien iets te veel gedoe (moet ik dus nog even nagaan)
- werkgerealeerd e-mailen wij met office 365, volgens http://www.greatfirewallo...teurl=microsoftonline.com zou dit moeten werken, heb jij daar ervaring mee, of geluiden om je heen gehoord of dit een beetje werkt?

[ Voor 6% gewijzigd door monsieurpinot op 11-11-2016 10:54 ]

• Yakumos
- Ja, ik gebruik altijd wechat om naar het thuisfront te bellen omdat het kwalitatief het beste is.
- Office 365 gebruiken wij niet, geloof dat het wel zou moeten werken maar kan af en toe een beetje tegen sputteren. De servers staan waarschijnlijk in Amerika en dat betekent dat de snelheid soms tergend langzaam kan gaan.

• monsieurpinot
GielFox schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:20:
- Ja, ik gebruik altijd wechat om naar het thuisfront te bellen omdat het kwalitatief het beste is.
- Office 365 gebruiken wij niet, geloof dat het wel zou moeten werken maar kan af en toe een beetje tegen sputteren. De servers staan waarschijnlijk in Amerika en dat betekent dat de snelheid soms tergend langzaam kan gaan.
wederom veel dank voor de handige info! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

laatste vraag: als je WeChat (met NL) doe je dat dan via een VPN verbinding of werkt zonder ook prima?

• Yakumos
Zonder juist, werkt veel beter.

• monsieurpinot
helder! :)
Pagina: 1