Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shandro
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-06-2023
Hallo,

Ik heb een laptop met een kapot scherm. Ik heb hier 2 cm beeld v.a. links.
Ik vind het zonde de laptop weg te gooien. Al is het een ouder beestje, en vind het te duur om het te repareren. Conclusie: Wil er een extern scherm op.
Nou die doet het wel, tot Windows goed en wel opgestart is, dan kan ik nog snel e.e.a. aanklikken om op te starten en dan is het 2e scherm uit.

Ik zou graag hebben dat die het 2e scherm als primair scherm blijft voeren. En als het even kan, dat het scherm op de laptop zelf uit blijft. Maar de knoppen op het toetsenbord (fn, en dan die 2 schermpies) die doen helemaal niks.

Momenteel ga ik eerst via een andere computer middels extern bureaublad (teamviewer) om naar de ATI instellingen te gaan en het 2e beeldscherm aan te zetten. Een beetje omslachtig, en dit moet toch op een manier automatisch kunnen?
Ik heb gezocht hoor met google. Maar ik kom steeds uit op die fn- toets. Of op berichten waar het schijnt dat de computer automatisch een 2e scherm aan laat.

Het betreft Windows XP.
ATI Mobility / Radeon 9000 (Omega 3.8.360)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 15:14
Windows toets + P geeft je de optie om via windows secundaire schermen te activeren

[ Voor 66% gewijzigd door Jwlb op 26-10-2011 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Jwlb schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 10:55:
Windows toets + P geeft je de optie om via windows secundaire schermen te activeren
Dat is pas sinds Vista, en laat de TS nou net XP hebben waar het dus niet op zit. Goed bedoelt, maar zonde als je dit verschil niet weet.

@TS:
Gebruik je het interne toetsenbord en touchpad? Zoja, neem dan een externe en laat het scherm dicht. Zet dus de laptop aan, en doe dan gelijk dicht. Op die manier wordt het interne scherm uitgeschakeld en moet Windows wel het externe gebruiken. Eventuele actie die het doet als 't scherm dicht is, zou hij dan moeten negeren, want die is al dicht voordat het OS start.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shandro
Heb er een extern usb toetsenbord aan gehangen. En dit deed niks. Ik kan wel middels een sneltoets instellen via ATI dat die een ander profiel pakt, en dat er een kloon word gemaakt.
In principe een oplossing, alleen 3 knoppen teveel moeite. Als iemand nog een automatisch systeem weet? Ideaal..

Iig bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 15:14
Hero Of Time schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 11:24:
[...]

Dat is pas sinds Vista, en laat de TS nou net XP hebben waar het dus niet op zit. Goed bedoelt, maar zonde als je dit verschil niet weet.
Excuus, dacht dat dit ook al in XP was geimplementeerd. Het aangeven van verkeerde info is juist wat ik altijd probeer te vermijden. Helaas kan ik de TS dan niet verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

shandro schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 12:06:
Heb er een extern usb toetsenbord aan gehangen. En dit deed niks. Ik kan wel middels een sneltoets instellen via ATI dat die een ander profiel pakt, en dat er een kloon word gemaakt.
In principe een oplossing, alleen 3 knoppen teveel moeite. Als iemand nog een automatisch systeem weet? Ideaal..

Iig bedankt voor de reacties.
Had je ook het scherm dicht? Anders kan je nog heel lucratief je laptop open schroeven en het scherm op die manier loskoppelen. Dan wordt het interne scherm helemaal niet meer gedetecteerd als potentieel te gebruiken scherm.
Jwlb schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 13:38:
[...]

Excuus, dacht dat dit ook al in XP was geimplementeerd. Het aangeven van verkeerde info is juist wat ik altijd probeer te vermijden. Helaas kan ik de TS dan niet verder helpen.
Ach, als je eenmaal Windows 7 gewend bent, en niet anders gebruikt, kan je al snel zo'n fout maken. Je raakt verwent door al die makkelijke dingen in 7 ;). Wat wel bij de beide OSen kan, is via Winkey+nummer de xste quicklaunch of taakbalk applicatie activeren/starten. Winkey+2 opent dus je 2e taakbalk/quicklaunch koppeling.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:54

Fiber

Beaches are for storming.

Je kan toch via 'configuratiescherm', 'beeldscherm', tabblad 'instellingen' aangeven wat je hoofdmonitor is?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@Fiber: Klopt.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shandro
Ja jammer dat die automatisch het hoofdbeeldscherm pakt ook als ik daar wat instel.
Nou dan ga ik het scherm gewoon er uit slopen. Ehh Schroeven natuurlijk.

Thnx.
Pagina: 1