Access productdatabase met verschillende categorieen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 20:57
Ik ben voor het eerst in access aan het werken en heb een aantal tabellen opgezet om de producten in een fotowinkel te beschrijven. Het gaat om verschillende productcategorien waarbij elke categorie zijn eigen eigenschappen heeft.

Wat ik wil:
-Een formulier maken waar ik nieuw producten in kan voeren, door eerst de categorie in de vullen en daarna de eigenschappen op te geven (een beetje zoals het plaatsen van een advertentie op marktplaats werkt)
-Een rapport waar alle producteigenschappen van een product+beschrijving en afbeeldingsurls verschijnen (uiteindelijk gaan aan aantal producten ook op marktplaats gezet worden en ik wil zo de advertentietekst genereren)

Waar ik tegenaan loop:
-Het lukt me alleen een relatief statisch formulier op te zetten, waarmee ik een tabel kan vullen, dat zou betekenen dat ik voor elke categorie een nieuw formulier moet maken. Hoe kan ik dit dynamischer maken
-Hoe kan ik een overzicht genereren wat een lijst is van verschillende tabellen (ik ga ervanuit dat producten in verschillende categorieen alleen maar in verschillende tabbellen kunnen worden gezet)
-Hoe kan ik een rapport genereren waar maar een item (product) op staat en waar ik kan doorklikken zodat het volgende product verschijnt (krijg nu telkens een lijst van de hele tabel)

Het zijn misschien een beetje basic vragen, maar ik ben nog niet zo thuis in database ontwerp, kunnen jullie mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Tenzij je flink wil hobby'en vraag ik mij af of access de juiste tool for the job is hier. Je zou hier eerder een online-iets of een bestaand product verwachten als oplossing. Eventueel zou je een formulier dynamisch kunnen maken met VBA.

Kijk voor een datamodel eens naar een draadje als Producteigenschappen in een database

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marko_J
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
Dit kan prima in Access, maar je gaat er wel kennis van VBA bij nodig hebben. Met de standaard aanwezige formulier/rapport wizards kom je er niet.