Geheugen van een spel uitlezen - mag dat?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crankyslap
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-04 21:59
Ik was een tooltje aan het maken voor Everquest II waarmee online te volgen is waar mijn Character mee bezig is. Welke zone hij zich in bevind, z'n combat stats (health/power etc.). Deze waardes werden dus uitgelezen uit het geheugen en online gepost, met Visual Basic .NET. Krijg ik zojuist een e-mail van SOE dat m'n account gesloten is. Dus ik ben best wel verbaasd...

-------------------------------------------------------------------------------------------

This contact is in regard to actions recently taken from your account, Station Name: "Solid252." These actions occurred in EverQuestII Extended. We have detected the use of third-party "hack" software from this account. The use of such software can result in the modification of our data, which can allow the game to behave in an unintended fashion (such as allowing "warping" or moving faster than should be possible).

Please be advised that the use of third-party software to alter how EverQuestII is played is considered to be in violation of our User Agreement and Software License (UASL), which all players agree to abide by when playing EverQuestII. This is something that we take very seriously.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb de manier waarop ik EverQuest2 speelde helemaal niet "aangepast". Heeft het zin om hier tegenin te gaan? En hoe wéten ze uberhaubt dat ik dit deed? Er is nooit iets naar het geheugen geschreven.. enkel gelezen. Echte zonde dit.. ben ik m'n account kwijt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je hebt de manier van spelen wel aangepast, immers je hebt een tool gemaakt waarmee je het spel op een andere manier kan volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crankyslap
Hmm..zo had ik het nog niet bekeken! Ik zag niets dat ik "normaal" niet kon zien.. maarja, hoe weten zij dat? Nou, dan zal met dit verhaal tegen hun besluit ingaan dingen ook alleen maar erger maken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4H
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

G4H

Je kunt altijd bezwaar maken tegen dit soort dingen, ik denk dat als je hen uitlegt wat je bedoelingen waren dat ze het ook wel enigzins kunnen waarderen. Heb zelf ook al meerdere appeals gedaan voor dit soort dingen en de ervaring leert toch dat je met een discussie heel wat kunt bereiken bij de support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

De reden voor je ban is simpel, bij MMO games, wordt in principe alles serverside op geslagen. Dat betekend dat wat je hebt gedaan, eigenlijk inbreuk is op eigendom van het bedrijf achter het spel. Je kunt natuurlijk proberen uit te leggen wat je probeerde te doen, maar persoonlijk denk ik niet dat deze omgedraaid gaat worden.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Blijf aandringen, leg je situatie uit. Het liefst aan meerdere mensen van de helpdesk service etc. Laat je niet te snel afschepen aandringers krijgen meer.

Daarnaast zou ik eventueel de code mee sturen als bewijs dat je geen kwaad in de zin had.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crankyslap
Postius schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 19:38:
Blijf aandringen, leg je situatie uit. Het liefst aan meerdere mensen van de helpdesk service etc. Laat je niet te snel afschepen aandringers krijgen meer.

Daarnaast zou ik eventueel de code mee sturen als bewijs dat je geen kwaad in de zin had.
Ben nog aan 't denken over hoe ik het het beste kan verwoorden. De waarheid is gewoon;

------------------------------
Ik was bezig met vb.net (een programmeertaal) te leren en het leek me leuk een project te maken waarbij de combat statistieken van mijn character gedeeld worden over het internet. Om dit te realiseren heb ik lokaal geheugen uit het spel uitgelezen om de volgende waardes te verkrijgen:
Health
Power
Current Zone

Kort hierna heb ik bericht van jullie gekregen dat mijn account is gesloten vanwege het aanpassen van de speel ervaring dmv een programma dat niet bij het spel hoort. Dit is natuurlijk nooit mijn bedoeling geweest, ik wilde gewoon automatisch wat statistieken delen, maar ik begrijp dat dat niet te verifieren is vanuit jullie kant.

Ik wil jullie bij deze graag vragen of ik weer toegang mag verkrijgen tot mijn account, met de boodschap dat ik volledig begrijp dat dit soort praktijken niet gewenst zijn, en dat het niet nogmaals zal gebeuren.
-------------------------

Beter dan zoiets wordt het niet ben ik bang :P
Nazanir schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 19:17:
De reden voor je ban is simpel, bij MMO games, wordt in principe alles serverside op geslagen. Dat betekend dat wat je hebt gedaan, eigenlijk inbreuk is op eigendom van het bedrijf achter het spel. Je kunt natuurlijk proberen uit te leggen wat je probeerde te doen, maar persoonlijk denk ik niet dat deze omgedraaid gaat worden.
Wat heeft het feit dat zij de meeste dingen op hun servers opslaan te maken met het uitlezen van lokaal geheugen? Als je iets uitleest uit je geheugen dring je hun servers niet binnen ofzo hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik denk wat Nazanir bedoelt is dat omdat er op de server gegevens worden opgeslagen is het relatief eenvoudig te zien of een character gemanipuleerd wordt (posities en stats gaan verschillen e.d.).

Dus dat roept bij mij de vragen op
- hoe kan Everquest zien dat jij met een eigen gemaakte tool het geheugen uitleest? Volgens mij is dat behoorlijk complex (dan zou je alle windows processen moeten afspeuren naar calls naar geheugenadressen die Everquest ook gebruikt?)
- Gebruikt Everquest iets als punkbuster
- Weet je zeker dat je het tooltje alleen hebt gebruikt om te lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:34

Zeror

Ik Henk 'm!

Megamind schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 15:09:
- hoe kan Everquest zien dat jij met een eigen gemaakte tool het geheugen uitleest? Volgens mij is dat behoorlijk complex (dan zou je alle windows processen moeten afspeuren naar calls naar geheugenadressen die Everquest ook gebruikt?)
Ik neem aan dat een programma mits ervoor geschreven dat ie ook kan checken of een ander programma dezelfde geheugendata oproept als waar het programma zelf mee bezig is. In dit geval Everquest.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-10 23:02

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Of je wel of niet data aan hebt gepast, of gebruikt, of bekijkt is eigenlijk niet relevant, getuige dit stukje tekst:
Please be advised that the use of third-party software to alter how EverQuestII is played is considered to be in violation of our User Agreement and Software License (UASL), which all players agree to abide by when playing EverQuestII. This is something that we take very seriously.
Kennelijk staat er in hun UASL dat je geen third-party software mag gebruiken. Dat heb je gedaan en dus consequenties. Je overtreedt duidelijk een regel.

Ik neem aan dat hierover geen onduidelijkheid bestaat?
Dan is het nu een kwestie van:
a) contact opnemen, uitleggen wat en hoe, proberen je account weer terug te krijgen.
b) proberen toestemming te krijgen om af te wijken van de regels opgesteld in de UASL.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crankyslap
Rakkerzero schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 15:16:
[...]

Ik neem aan dat een programma mits ervoor geschreven dat ie ook kan checken of een ander programma dezelfde geheugendata oproept als waar het programma zelf mee bezig is. In dit geval Everquest.
Virusscanners doen dat ook, dus daar *kan* niet op gebanned worden.
Megamind schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 15:09:
Ik denk wat Nazanir bedoelt is dat omdat er op de server gegevens worden opgeslagen is het relatief eenvoudig te zien of een character gemanipuleerd wordt (posities en stats gaan verschillen e.d.).

Dus dat roept bij mij de vragen op
- Gebruikt Everquest iets als punkbuster
- Weet je zeker dat je het tooltje alleen hebt gebruikt om te lezen ;)
Goeie vragen. Ik heb inmiddels al een fout van mezelf ontdekt. Hoewel ik enkel waardes wilde *lezen* heb ik zonder na te denken dit gedaan:
Const PROCESS_ALL_ACCESS = &H1F0FFF

Ik denk ik vraag gewoon volledige toegang, ik gebruik het toch enkel om te lezen dus dat zal geen kwaad kunnen.. Naief dus want dit hebben ze waarschijnlijk opgepikt >.<

Ook heb ik een memory-reading programma gebruikt om pointers en addressen te vinden. Dat programma "hooked" een debugger aan het EverQuest process.. zou het ook wel eens kunnen zijn geweest.

[EDIT] De uiteindelijke email:
----------------------------------------
Dear SoE,

The below appeal concerns the account "*****" with e-mail address "*****@*****.com" attached.

The last few weeks I have been working on my programming skills in visual basic .NET. I thought it would be a fun project to create something that retrieves some of my characters combat statistics, and then share them online, so friends could follow things in real-time. To realise this, I have read these values out of my local memory:
Health
Power
Current Zone

Shortly after this, I received and email from you saying my account had been closed for altering the gaming experience with a 3d party program. This was never my intention, I just wanted to share some statistics, but I do acknowledge that it's impossible for you to verify this.

With this letter, I would like to (without much hope), ask you if you would re-open the account in question ("*****"). I would like to stress that I fully understand things like this are not welcomed by you, against the Terms of Service (which I should have known, but didn't), and that it won't happen again.

I truely love SoE games, escpecially EverQuest II, and the fact that this happened has made me extremely sad.

Sincerely,
----------------------------------------

Fingers crossed :D

[ Voor 29% gewijzigd door Crankyslap op 27-10-2011 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
remco_k schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 15:18:
Of je wel of niet data aan hebt gepast, of gebruikt, of bekijkt is eigenlijk niet relevant, getuige dit stukje tekst:

[...]

Kennelijk staat er in hun UASL dat je geen third-party software mag gebruiken. Dat heb je gedaan en dus consequenties. Je overtreedt duidelijk een regel.
Technisch gezien is het geen 'third party software'. Hij is immers een van de partijen in de overeenkomst en heeft de programmatuur zelf geschreven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-10 23:02

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik had alleen de "without much hope" weggelaten.
Verder een prima mailtje gestuurd zonder poeha en poespas.
CherandarGuard schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 15:40:
[...]
Technisch gezien is het geen 'third party software'. Hij is immers een van de partijen in de overeenkomst en heeft de programmatuur zelf geschreven ;)
Dat is wel heel scherp gezien. :) Nou hangt het er alleen vanaf hoe het staat geschreven in hun terms of je dat ook zo zou kunnen interpreteren.

[ Voor 46% gewijzigd door remco_k op 27-10-2011 16:00 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:27
remco_k schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 15:59:
[...]

Dat is wel heel scherp gezien. :) Nou hangt het er alleen vanaf hoe het staat geschreven in hun terms of je dat ook zo zou kunnen interpreteren.
Ik wil wel eens zien dat ze daar tegenin gaan. Als die software namelijk "3rd party" is, hebben ze zelf al eerder de UASL gebroken. Want ik denk niet dat het spel op lucht draait? Er staat ergens een server te brommen met gegarandeerd 3rd party software die zeker weten het spel beïnvloed. Immers hoort serverside software niet allemaal bij het spel. De vraag is alleen of ze zin hebben om moeilijk te doen. Zo ja, dan wordt het lastig je account terug te krijgen. Zo nee, is het misschien verstandiger om een ander projectje te starten ;)

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crankyslap
Gelukt :D

-----------------------------------------------------
Hi *****,

This is Lead GM ****, reviewing your appeal. Given the candid nature of your response here, I feel comfortable reopening the **** account. Do keep in mind that given the nature of the violation in this case, it will remain as a mark on your account, and should any further Terms of Service violations occur, we'll have to take it into consideration when determining disciplinary action.

With that being said, we welcome you back to Norrath! Have a great rest of your evening.

Regards,

Lead GM ********
EverQuest II
-----------------------------------------------------

Great succes! Toch prettig om te zien dat ze er redelijk mee omgaan ipv gewoon te denken "nou, pech dan" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd, en nu niet meer cjeeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crankyslap
Ik vind 't nog altijd geen cheaten maargoed; hun spel, hun regels ;P
Pagina: 1