Probleem met nieuwe externe HDD

Pagina: 1
Acties:

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:26
Hoi,

Ik heb vandaag een nieuwe externe USB 3.0 schijf van Hitachi, 2TB binnen gekregen.
Die heb ik vanochtend ingeplugged met de meegeleverde hidhspeed USB kabel op een USB 2.0 poort.

Dat was geen enkel probleem en ik heb omgeveer 100GB aan data er naar toe geschreven. Zonder enige problemen.

Toen heb ik gewoon de pc normaal uitgezet en nu kom ik net terug van mn werk en ziet ie de schijf niet meer.
Dat wil zeggen in de verkenner niet.
Bij computer beheer ziet ie hem wel, maar staat ie als "onbekend" en "niet geïnitialiseerd".
Ik kan kiezen voor initialiseren (keuze tussen MBR en GPT), bij beide opties krijg ik de melding: "apparaat is niet klaar".

Als ik kies voor "offline brengen" krijg ik diezelfde melding.

Bij eigenschappen zie ik staan dat hij gewoon correct werkt.

Ik draai zelf Windows 7 ultimate met alle updates etc, de x64 variant.

Ik heb hem even getest op (eveneens een W7U x64) de pc van mn vriendin en daar heeft ie hetzelfde euvel.

http://www.hitachigst.com...ive-troubleshooting-steps
Daar staat geen oplossing bij.

Ik heb even geprobeerd om de highspeed USB kabel te vervangen voor een normale, maar dan heb ik ook hetzelfde probleem.

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Is die schijf kapot?
Dat zou wel mooi knap lullig zijn, want ik had er net 100GB naar verplaats en die kan ik nu dus niet benaderen en heb ik verdorie wel dringend nodig }:|

Alle hulp is welkom en als meer info nodig is roep maar :)

Verwijderd

wat je kunt proberen als verder niets werkt is de schijf uit z,n behuizing halen en dan als gewone sata2 schijf intern aansluiten .
zo omzeil je alle externe kabels e.d

ook kan het zijn dat je pc het exfat bestands systeem niet kent , naast ntfs fat32 en fat is er ook exfat die gebruikt word voor grote extrerne hdd , maar zou wel normaal leesbaar moeten zijn ...

je moet zeker geen gpt kiezen , dat is alleen voor titanium systemen toegankelijk om grotere partitie,s dan 2 tb te kunnen gebruiken .

succes

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2011 16:44 ]