Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[UPC] Uitzending gemist enorm traag, praktisch onbruikbaar

Pagina: 1
Acties:

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-11 23:00
Sinds gisteren zijn wij van KPN ADSL (16 Mbps) overgestapt naar UPC (50 Mbps). Alles is supersnel (surfen, YouTube), echter: Uitzending Gemist (www.uitzendinggemist.nl) is enorm traag.

Het duurt behoorlijk lang voordat een uitzending te zien is en vervolgens wordt de uitzending om de paar seconden onderbroken met 'laden'. Met KPN heb ik dit nog nooit meegemaakt (en wij kijken zeer regelmatig naar Uitzending Gemist).

Hebben meer mensen deze ervaring en is er sprake van het 'cappen' van Uitzending Gemist door UPC?

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:48
Welke versie van uitzendinggemist gebruik je? Ik gebruik altijd de beta versie en heb daar geen problemen mee (i.c.m. UPC). Verder niets veranderd aan instellingen of updates van je pc? Op meerdere computers getest?

Je kunt ook UPC webcare proberen.

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-11 09:56

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Wat betreft het cappen weet ik niet, en heb zelf ook nooit gebruik gemaakt van UPC uitzending gemist. Wel weet ik dat UPC en slechte Coax en splitters veel problemen geeft. Wat gebeurd er als je bijvoorbeeld naar kanaal 999, geloof dat dit het testbeeld is, gaat en daar op de rode knop drukt. Dan zie je namelijk hoe de verbinding is en of er ergens een fout zit of niet.
Als dat het probleem niet is zou ik even kijken of alle splitters of versterkers wel retour signaal geschikt zijn.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-11 23:00
Vanmiddag en vanavond ging het gelukkig weer als vanouds, dus zonder haperingen. Wel heb ik het idee dat het iets langer duurt voordat een uitzending begint, maar daar kan ik prima mee leven.

Jammer dat je bij Uitzending Gemist niet kunt zien hoeveel 'buffervideo' er is. Je kunt dan namelijk beoordelen of het 'krap an' is, of juist niet.

P.S. Het probleem deed zich overigens zowel voor op de vaste pc (Windows 7, geen wijzigingen) als op de iPad 2.

[ Voor 14% gewijzigd door Poeh op 26-10-2011 22:58 ]