MSI GT628 met Clevo GPU upgrade -> Driver installatie faalt

Pagina: 1
Acties:

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 22:36

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
Beste Tweakers,

Vanmiddag heb ik mijn MSI GT628 met hieronder staande specs voorzien van een nieuwe GPU, een GTX260M uit een Clevo barebone. Hiervoor zat er een GT160M in.

Core 2 Extreme X9100
4GB DDR3-1066
Vertex 2 120GB
WD 500GB HDD

De laptop boot en is bruikbaar, maar blijft ook na verschillende restarts de Windows drivers gebruiken waardoor onder andere het scherm op 800x600 blijft steken, ik geen games kan spelen en volgens mij de kaart ook te heet idlet. Dit ondanks het feit dat de drivers waarmee de GT160M vlekkeloos had gewerkt, nog gewoon geinstalleerd waren.

Ik heb daarom met Driver Sweeper de oude Nvidia drivers opgeruimd en geprobeerd verschillende versies van de Nvidia drivers te installeren, maar keer op keer faalt de installatie zonder opgaaf van reden. Ik krijg alleen de melding 'Nvidia installer has failed' en dan kan ik niks anders dan de installer afsluiten.

Inmiddels heb ik 3 verschillende driver versies gebruikt dus daar ligt het waarschijnlijk niet aan. Google wist ook geen raad met de kwestie, dus ik hoop dat hier iemand zit die hetzelfde heeft gehad en weet hoe dit kan worden opgelost, of me in elk geval de goede richting op kan sturen. Alvast bedankt!

• atlantisx
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-07-2021
Mobile nvidia driver geprobeerd ? Clevo's eigen driver geprobeerd ?
Eventueel nog de modded drivers van http://www.laptopvideo2go.com/drivers ?

(ja ik zie dat je 3 driver versies hebt geprobeerd, maar misschien is dit nog een optie :))

Misschien kan de power supply je nieuwe kaart niet aan en klapt de driver installatie bij het initialiseren van de kaart ?

[ Voor 39% gewijzigd door atlantisx op 25-10-2011 23:02 ]

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 22:36

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
En.... deze kan weer dicht :/ Ik heb 't topic echt een fractie te vroeg geopend. Ik probeerde overigens drivers met een gemodificeerde nvwi.inf file te installeren, zodat ik de kaart met Afterburner kan overklokken.

Anyway de oplossing voor eventuele googelaars: ik zat in device manager te klooien, en na het disablen van de de bewuste device waaronder de GPU werd gezien, en het handmatig detecteren van hardware changes, wilde de installer ineens wel werken. Vaag maar opgelost, de gewenste drivers werken en ik kan de kaart zelfs overklokken :)