Network time-out checking tool

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bielie993
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-08 16:04
Hoi GOT,

Ik heb de laatste tijd erg last van Denial Of Service Attacks. Ook wel DOS genoemt.

Ik vroeg me af of er een tool bestaat die kan kijken of je netwerk er drijgt mee op te houden. Bijvoorbeeld een latency checking tool die je waarschuwt zodra je boven 200ms zit ofzo?

Dit is erg handig want dan kan je het zien aankomen en kan je op tijd je spullen opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Misschien is het handiger om jezelf te wapenen en dus proactief te werken, ipv reactief te reageren :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bielie993
Ja maar ik heb mijn provider gebeld en die zeiden dat ik het moest proberen te monitoren.

ze zei :)

[ Voor 8% gewijzigd door Bielie993 op 26-10-2011 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nogal wiedes, want dan hoeven zij niet alle logs door te spitten wanneer een DDOS aanval heeft plaatsgevonden. Maar als ie plaatsvind ben je ook al te laat ;)
Dus lees jezelf eens in in hoe je je kunt wapenen tegen dat soort attacks, ipv te proberen je provider het op te laten lossen (wat ze niet snel zullen doen tenzij er meerdere klanten impacted zijn; ze zullen je hooguit op zwart zetten omdat te teveel traphic krijgt).

offtopic:
Zeiden is met een korte ei. Je hebt het nu over zijden aan een vierkant :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bielie993
Ik kan geen doses tegengaan door simpel iets te installeren, aangezien ze je modem aanvallen. Ik zelf dacht aan een IP change bij de provider maar dit is dynamic dus gaat hem ook niet worden. Mijn enige kans is me modem een dagje uit laten en daarna weer op te starten. (Dit heb ik al gedaan maar werkte niet)

Ik wil me zelf er juist tegen wapenen door te weten wanneer het gebeurd en of er misschien een patroon in zit.

Daarnaast is het fijn om te weten of het iedere keer dezelfde persoon is.
En mocht ik het mis hebben, dan weet ik dat ook gelijk! (Als het dus misschien geen DDOS maar een storing in mijn netwerk is.)

Wil puur wat informatie over de tools die er beschikbaar zijn, om mijn eigen netwerk te monitoren.

PS: Ik speel een spel waar verbinding hebben cruciaal is. Als je verbinding verliest kan je aantal uren/dagen werk kwijt zijn.