Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 16:34

911GT2

en blazen maar!

Topicstarter
Voor in mijn nieuwe huis ga ik mijn oude set Infinity Primus en mijn Onkyo versterker weg doen. Het doel is een nieuwe Onkyo receiver met volledige HDMI ondersteuning en netwerkmogelijkheden terug te kopen.

Prima dat is op te lossen. Maar nu heb ik mijn oog laten vallen op mooie kleine speakers. Ik wil namelijk wel groots geluid maar geen grote boxen (en ja ik weet dat dat tegenstrijdig is). Eigenlijk wil ik niet eens 5 boxen, maar daar is geen (acceptabele) weg omheen.

Nou heb ik bij iEar in tilburg een setje gezien wat me wel aanspreekt. Canton Movie 130 (wit hoogglans).

Ik lees dat zijn grotere broertje de 160 aangeraden wordt als kooptip door een duits magazine.

Maar voordat ik op en neer naar Tilburg rijdt voor een kleine deceptie vraag ik me af of iemand ervaring heeft met deze set. Iemand ervaring heeft met Canton (voor mij onbekend namelijk). Natuurlijk weet ik dat ik zelf moet luisteren, maar als het 'bose' spul is hoef ik daar geen tijd voor weg te gooien.

Het setje wordt hoogst waarschijnlijk aangesloten op een Onkyo TX-NR709 (moet ik ook nog kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-12-2020
Heb ze persoonlijk niet gehoord maar weet wel dat de B&W M-1 erg goed klinkt voor zo een klein speakertje, vele malen beter dan een gemiddeld melkpakje! Ze hebben ze ook in kant en klare 5.1 setjes, zie: http://www.bowers-wilkins...ini_Theatre/Products.html

Review van zo een setje:
http://www.whathifi.com/review/mt-25

Lijkt me alleen verstandiger om niet voor de set te gaan, los de M-1's te kopen en een losse sub.

De welbekende KEF eitjes klinken ook prima, waarschijnlijk beter dan de Cantons maar dat kan ik natuurlijk niet garanderen. Luisteren is het advies uiteraard. De eitjes zijn wel heel goed via marktplaats te verkrijgen, ook heeft de mediamarkt of iets dergelijks ze wel eens voor een leuk prijsje, onder de 500 euro voor een 5.1 set.

[ Voor 49% gewijzigd door Painore op 26-10-2011 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesurfingalien
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-06 22:46
Dit soort setjes (alsook de KEF Eitjes etc.) zijn best leuk, maar het is natuurlijk de vraag wat je wil bereiken. Als het je alleen gaat om films dan zullen ze best voldoen, maar op het moment dat je ze voornamelijk wil gebruiken voor muziek en gewend bent aan een "normale" speaker ben ik toch bang dat de Canton en dergelijke tekort gaan schieten.

Het probleem zit voornamelijk in het formaat; kleine luidsprekers zijn niet in staan om lagere frequenties weer te geven. Dat resulteert in een "gat" (meestal) tussen de 70 en 150 Hz. dat door de subwoofer afgehandeld wordt. Het probleem is dat frequenties boven de 70 Hz richtingsgevoelig zijn, oftewel je hoort waar ze vandaan komen. Die frequenties zouden dus door de front-luidsprekers weergegeven moeten worden.

Met alle respect, dit soort vragen zijn moeilijk te beantwoorden als je niet méér informatie geeft voor wat betreft het primaire gebruiksdoel / wat je ervan verwacht. De term "een groots geluid" kan door iedereen weer anders uitgelegd worden,

Peter

“We are the AudioDrones. Lower your skepticism and surrender your wallets. We will add your cash and savings to our own. Your mindset will adapt to service us. Resistance is futile.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_me
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-09 18:42
Canton maakt voor zijn geld leuke spullen, maar klank is heel persoonlijk, ik zou gewoon gaan luisteren en er dan eens rustig over na gaan denken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Topicstarter
Doel is met name films kijken inderdaad. Daar had ik altijd een eigen ruimte voor maar nu moet dat in de woonkamer. Wat ik wil is dus een voldoende geluid om een film goed te kunnen kijken.

Muziek die ik afspeel is 98% compressed dus ik heb niet de illusie dat ik op dat (of op film-) gebied echt audiofiel ben. Ik wil gewoon degelijk geluid. Geen duizenden euro's weggooien aan een setup en als het dus even kan esthetisch verantwoord. ;)

Ik ga toch maar even luisteren dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 21:15
Ik heb ongeveer dezelfde wensen en heb voorlopig mijn zinnen gezet op de KEF eitjes (KHT2005.3K1). Stassen heeft de hele set inclusief Kube2 sub voor €549 staan:

http://www.stassen.nl/spe...-systeem/kef-kht2005.3-k1

Op Marktplaats zie je inderdaad ook een hoop KEF eitjes staan, maar dat zijn meestal wel wat oudere modellen. Ik heb geen flauw idee of die beter/slechter zijn, maar doorgaans zijn het ook geen complete sets waardoor ik liever voor een nieuw setje ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Als film het doel is, zou ik zeker ook naar de KEF's gaan luisteren. Het ruimtelijk beeld is namelijk erg goed, door hun coaxiale speakers. Als de klank je aanstaat voegt dat echt wat toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Topicstarter
kellhus schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 09:14:
Ik heb ongeveer dezelfde wensen en heb voorlopig mijn zinnen gezet op de KEF eitjes (KHT2005.3K1). Stassen heeft de hele set inclusief Kube2 sub voor €549 staan:

http://www.stassen.nl/spe...-systeem/kef-kht2005.3-k1

Op Marktplaats zie je inderdaad ook een hoop KEF eitjes staan, maar dat zijn meestal wel wat oudere modellen. Ik heb geen flauw idee of die beter/slechter zijn, maar doorgaans zijn het ook geen complete sets waardoor ik liever voor een nieuw setje ga.
Dank voor deze tip! Echter, deze zijn dus ruim 2x zo groot als die van Canton en helaas in zwart terwijl ik specifiek op zoek ben naar wit.

En om heel eerlijk te zijn vind ik ze niet echt heel mooi :o

Ik houd er niet zo van als je de speakers zelf ziet zitten.

Om een idee te geven van de situatie heb ik een crappy telefoonpic van de ruwbouw toegevoegd. Het grote vlak naast de haard wordt het vlak waar straks de beamer op geprojecteerd wordt (tv komt er niet). Het zou mooi zijn om dit vlak zo strak mogelijk te houden en dus zo min mogelijk te breken met de rechte hoekige stijl van de haard.
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2d7wlsp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-12-2020
Waarom geen inbouwluidsprekers? Klipsch bijvoorbeeld heeft wel leuke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Topicstarter
Painore schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 00:08:
Waarom geen inbouwluidsprekers? Klipsch bijvoorbeeld heeft wel leuke.
Omdat ik daar stom genoeg gewoon te laat voor was |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik heb zelf de Mordaunt Short genie, soort tegenhanger van de KEF eitjes. Voor films voldoet dit prima, voor audio ben ik niet erg tevreden.

Het liefst zou ik links- en rechtsvoor vervangen door wat grotere staande speakers zodat de lage tonen gewoon door de speakers komen ipv de subwoofer.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 14:23
Ikzelf heb ook de Mordaunt Short Genie. Ikzelf ben geen audiofiel dus ik hoor in mindere mate de verschillen, maar ik ben tevreden over deze set voor zowel film als muziek. Je moet het alleen niet erg vinden dat de bas niet via de speakers komt maar via de subwoofer.

Mijn vader is wel een echte audio liefhebber, en hoort uiteraard wel verschillen met zijn eigen set, maar is desalniettemin wel te spreken over de set.

Reden dat ik voor deze set ben gegaan is vanwege de WAF. mijn vriendin wou hoe dan ook geen vloerstaanders en vond eigenlijk het bookshelf model al te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 06:43
Je kan ook eens kijken naar de Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 set. Ik ben ook op zoek naar kleine speakers voor mijn ouders en wat ik over deze set gelezen heb tot nu toe is vrij positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 21:15
Hmm, die Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 zien er ook goed uit. Zouden die veel slechter zijn dan de KEF KHT2005.3 K1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 14:46
Zonder budget restricities kan je ook opteren voor de Monitor Audio Gold Signatur (GX 50 of GX 100): http://www.monitoraudio.co.uk/products/gold-gx/

Alle reviews zijn zeer lovend en veel geluid voor kleine speakers, vergelijkbaar met grotere floorstanders. Prijs rond € 1600 per paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20
SlasZ schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:06:
Zonder budget restricities kan je ook opteren voor de Monitor Audio Gold Signatur (GX 50 of GX 100): http://www.monitoraudio.co.uk/products/gold-gx/
Dat is dan ook wel meteen weer een ander formaat dan de andere opties die aangedragen werden. De Monitor Audio Gold GX50 is een monitor, dat is een stuk groter dan de satellieten waar TS mee kwam.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:54

DjVe

Hatsaflats!

De M1 van B&W klinken inderdaad subliem! Maar er zijn genoeg andere mooie design speakers (zelfs tweedehands) die goed klinken, niet te groot zijn en ook aan de muur te bevestigen! Een setje SSLS500ED speakers van Sony zijn ook waanzinnig goed (en tweedehands prima te vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met jouw nick suggereer je een wat ruimer budget te kunnen hebben, dus de vraag: is de keuze ingegeven door alleen maar grootte of (mede) door budget? Indien dat laatste is die KEF een prima tip, indien het budget wel meer toelaat zou je eens moeten kijken naar de Wafer van PMC. Kun je heel mooi integreren in het interieur en heeft zonder meer een groots geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:24

the mod man

iets van beeldmaker

Als het budget het toelaat, kijk dan ook eens naar Meridian.

Deze: dsp3200. Zelf was ik heel erg onder de indruk van deze: M80 toen een verkoper in een echte hifi winkel hem liet horen. (het is echter geen stereo ding natuurlijk al klonk die wel heel ruimtelijk)

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Topicstarter
Amelandbor schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 14:25:
Je kan ook eens kijken naar de Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 set. Ik ben ook op zoek naar kleine speakers voor mijn ouders en wat ik over deze set gelezen heb tot nu toe is vrij positief.
Wat design (en vooral kleur) betreft helemaal top! Dit soort dingen zoek ik. Ik ga ze zeker beluisteren! Wat budget betreft mag het eigenlijk nog best wat hoger.

Eigenlijk zat ik te denken aan tussen de 500 en 1000 euro. Afhankelijk van de kwaliteit. 1500 euro gaat me net een brugje te ver (helaas want KEF heeft een hele mooie platte serie voor dat geld T205) KEF T105 is ook over het randje maar zou ik overwegen als ze wit waren geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De audio Monitor Radius serie zou je ook naar kunnen kijken zijn er in verschillende maten en kan je dus best een erg fraaie set mee creeren. heb zelf de HD 270 in een stereo opstelling met een subwoofer en dat is top.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Topicstarter
Frogmen schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 20:11:
De audio Monitor Radius serie zou je ook naar kunnen kijken zijn er in verschillende maten en kan je dus best een erg fraaie set mee creeren. heb zelf de HD 270 in een stereo opstelling met een subwoofer en dat is top.
Heel mooi inderdaad, maar 2200 euro voor een set is echt way over budgetwacht ik kan hem zelf samenstellen zie ik. Eens kijken waar ik op uit kom. Maar wel heel mooi (niet echt compact, maar dat kan ik bij deze set nog wel accepteren).

Hmm in de volgende configuratie kom ik wel in de buurt, maar dan moet ik wel een 'goedkopere' subwoofer nemen om binnen budget te blijven
Monitor Audio Radius R One HD wit (Center luidspreker) € 599,00
Monitor Audio Radius R45 HD wit (Monitor luidspreker) € 278,00
Monitor Audio Radius R360 HD wit (Subwoofer) € 548,99

Wel erg mooi 3-in 1 centrale speaker en mooi alles hoogglans wit.
Zou het werken met een goedkopere subwoofer of vernachel ik dan het geluid?

[ Voor 35% gewijzigd door 911GT2 op 27-10-2011 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:04
Voor die 500 euro kun je denk ik beter een subwoofer nemen van een echt subwoofer merk. Zoals BK of zoiets. Velodyne is net iets buiten je budget denk ik maar heel veel mensen op het forum zijn daar heel tevreden over (vooral FeaR).

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 16:46
Ik weet niet hoe audiofiel je bent, maar ik heb zelf een set Canton Movie CD 105 en ben er zeer over te spreken.

Voor films vind ik ze ideaal, voor audio iets minder maar ik klaag niet, maar ben ook niet de gemiddelde audiofiel hier. ik hou van een mooi stukje geluid en daar voldoet deze set prima aan!

Nooit geen spijt gehad van me aankoop, ze waren ook goed betaalbaar (luxemburg €299) toen.

weet dat ze nu wat duurder zijn..

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Topicstarter
Om even het topic uit het stof te trekken >:)

Gisteren heb ik de bestelling gedaan:
1x Onkyo TX-NR709 zwart
1x Monitor Audio Radius R One HD wit
1x Monitor Audio Radius R360 HD wit
1x Monitor Audio Radius R90 HD wit

Helaas nog geen eigen pics, maar wat plaatjes ter idee.
Onkyo TX-NR709
Afbeeldingslocatie: http://www.nl.onkyo.com/assets/1/4/7/3/3/TX-NR709__B__Front_R640x320.png

R90 HD (in wit natuurlijk)
Afbeeldingslocatie: http://www.monitoraudio.co.uk/assets/images/products/radius-hd/r90hd/r90hd.large.jpg

R One
Afbeeldingslocatie: http://www.monitoraudio.co.uk/assets/images/products/radius-hd/r-one-hd/r-one-hd.large.jpg

R360 HD
Afbeeldingslocatie: http://www.monitoraudio.co.uk/assets/images/products/radius-hd/r360hd/r360hd.large.jpg

Ik ben weer content, helaas pas volgend jaar geleverd... dat wordt stil met oud & nieuw :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans Beyens
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-09 14:03
Beste,

Ben zelf ook van zin om dezelfde Onkyo versterker aan te schaffen.
Ben jij hier tevreden over? Wat zijn je bevindingen van de speakerset die je hebt aangeschaft?

Mvg,
Hans Beyens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat heeft 'ie nog niet laten weten, z'n review staat er niet bij: pricewatch: Onkyo TX-NR709
Pagina: 1