Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

beeldproblemen bij zelfgemaakte pc

Pagina: 1
Acties:

• Vertommen
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-01-2021
ik heb onlangs voor het eerst mijn eigen pc in elkaar gestoken. ik ondervindt nu een probleem dat ik geen beeld krijg als ik mijn pc opstart.. heeft er nog iemand dit probleem of weet iemand die het kan oplossen laat het dan gerust weten. als er nog bijkomende vragen zijn mag die ook gerust stellen.
mijn game pc bestaat uit:
- Thermaltake Chaser MK-I
- Hitachi Deskstar 7K3000
- Huntkey HK700-52PP
- OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD 120GB
- Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9
- AMD Phenom II X4 965 Black Edition
- Asrock 970 Extreme4
- XFX Radeon HD 6850 Black Edition Dual Fan 1 GB

grt
Toon

Verwijderd

alles op het moederbord goed aangesloten?

• Trokken
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:22
Met welke kabel sluit je je pc aan?

☀️ 2220Wp | 🚗 Hyundai Ioniq Electric 28kWh | 🌬️ Ventilatie WTW | 🤖 Home Assistant

• Vertommen
ik denk het wel, ik heb het samen met een vriend gedaan die zyn pc ook zelf heeft samengesteld. we hebben alle kabels vastgemaakt op het moederbord en 2 keer 6-pins stroomtoevoer in de videokaart gestoken.

• Vertommen
Trokken schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:59:
Met welke kabel sluit je je pc aan?
een vga met een converter naar dvi voor op de videokaart

• Trokken
Vertommen schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:01:
[...]

een vga met een converter naar dvi voor op de videokaart
Ikzelf hou niet echt van verloopblokjes, kan je het scherm (of een anders scherm/tv) niet direct aansluiten via HDMI of DVI?

☀️ 2220Wp | 🚗 Hyundai Ioniq Electric 28kWh | 🌬️ Ventilatie WTW | 🤖 Home Assistant

• Vertommen
Trokken schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:12:
[...]

Ikzelf hou niet echt van verloopblokjes, kan je het scherm (of een anders scherm/tv) niet direct aansluiten via HDMI of DVI?
ik kan het rechtstreeks verbinden met een hdmi kabel maar dan krijg ik ook geen beeld..

• Trokken
Bij deze verwijs ik je door naar het opstartproblemen topic

Ik weet het voor de rest anders ook niet.

EDIT: dit topic zegt natuurlijk niet echt veel over geen beeld, maar misschien dat het kopje videokaart nog iets nuttigs zegt.

[ Voor 28% gewijzigd door Trokken op 25-10-2011 20:21 ]

• Vertommen
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:56:
alles op het moederbord goed aangesloten?
ik denk het wel, ik heb het samen met een vriend gedaan die zyn pc ook zelf heeft samengesteld. we hebben alle kabels vastgemaakt op het moederbord en 2 keer 6-pins stroomtoevoer in de videokaart gestoken.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Vertommen schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:00:
we hebben alle kabels vastgemaakt op het moederbord
Wat versta jij onder alle? Sommige mensen verstaan daaronder wel eens de helft. ;)

Maar je hebt sowieso twee onderdelen die problemen kunnen gaan geven, je SSD en de voeding. Beide zijn best wel slecht en voor het geld wat je er voor hebt betaald is het verschrikkelijk....

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• kleinesmurf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2021
Start de PC helemaal door tot in Windows? Zie je de hdd-activity-led en/of hoor je Windows opstart-geluid?
(ik neem even aan dat je er Windows op draait).
Indien zo: dan is er wat mis met VGA-kaart, kabeltje, verloopstekker, scherm.

Start de PC wanneer alleen het noodzakelijke er aan hangt? CPU, RAM, VGA kaart, tobo.
Dan moet je het zoeken bij één van de onderdelen die je er nu niet aan hebt.

Eens andere VGA-kaart (low budget model ofzo) proberen. Doet 'ie het dan?

Verwijderd

Heeft je PC uberhaupt ooit beeld gegeven, of is het een probleem dat je vanaf het begin had?

Als je windows 7 gebruikt is het normaal niet meer mogelijk, maar sommige mensen slagen er nog altijd in om een resolutie in te stellen die hun scherm niet aankan en zodoende ga je geen beeld krijgen zodra er bepaalde stuurprogrammas geladen zijn. Maar als dit het geval is moet je wel nog je POST enzo kunnen zien en evt heel even de 'starting windows' animatie.

Probeer zelf eens een paar dingen uit:
-alles eraf halen, enkel CPU, RAM en GFX kaart
-Als dit lukt, SSD er bij aan hangen
-Als dit niet lukt, RAM in andere sloten
-Als dat ook niet lukt GFX kaart in ander PCIe slot
-Als dat ook niet lukt, dan heb je een probleem :p

Je kan ook een ander scherm proberen, een oudere schijf met OS op insteken, een andere voeding proberen....

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:33
Misschien lees ik er overheen, maar wat is mis met het direct aansluiten van je monitor op je moederbord?

• Vertommen
NeutraleTeun schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 11:40:
Misschien lees ik er overheen, maar wat is mis met het direct aansluiten van je monitor op je moederbord?
ik heb geen onboard videochip, ik kan de monitor dus niet direct aansluiten op het moederbord..

• Vertommen
-The_Mask- schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:32:
[...]

Wat versta jij onder alle? Sommige mensen verstaan daaronder wel eens de helft. ;)

Maar je hebt sowieso twee onderdelen die problemen kunnen gaan geven, je SSD en de voeding. Beide zijn best wel slecht en voor het geld wat je er voor hebt betaald is het verschrikkelijk....
alle kabels van de kast zelf zijn verbonden met het moederbord. de power suply is verbonden met het moederbord, vga, ssd, hdd en cd-rom drive. maar als er een probleem is met myn ssd kan ik tog altijd windows instalere op mijn hdd? dus kan dit tog niet echt een probleem geven?

• Vertommen
kleinesmurf schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:34:
Start de PC helemaal door tot in Windows? Zie je de hdd-activity-led en/of hoor je Windows opstart-geluid?
(ik neem even aan dat je er Windows op draait).
Indien zo: dan is er wat mis met VGA-kaart, kabeltje, verloopstekker, scherm.

Start de PC wanneer alleen het noodzakelijke er aan hangt? CPU, RAM, VGA kaart, tobo.
Dan moet je het zoeken bij één van de onderdelen die je er nu niet aan hebt.

Eens andere VGA-kaart (low budget model ofzo) proberen. Doet 'ie het dan?
windows is nog niet geinstalleerd op de pc, dit lukt niet aangezien ik geen beeld heb.. ik ga straks je tips even overlopen en dan zal ik nog iets laten weten

alvast bedankt

• Vertommen
ik heb nog geen windows geinstaleerd op mijn pc, alleen de harware hangt erin. er staat nog niets van software op.

• Fresh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-11 14:36

Fresh

nee is nee

Even wat dom advies maar: staat er stroom op je monitor?

Serieus advies: probeer in de bios te komen. Bij het opstarten steeds F1, F2 of DELETE indrukken, kijken of dat helpt. misschien krijg je dan beeld?

[ Voor 8% gewijzigd door Fresh op 26-10-2011 13:05 ]

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-11 12:18
Heb je het ATX stekkertje wel aangesloten op je mobo. Deze zit vaak thv je I/O paneel. Vaak zie ik mensen hierlangs komen die alleen de grote 20pins aansluiten.

• Vertommen
Jwlb schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 13:33:
Heb je het ATX stekkertje wel aangesloten op je mobo. Deze zit vaak thv je I/O paneel. Vaak zie ik mensen hierlangs komen die alleen de grote 20pins aansluiten.
er is niets aangesloten in de buurt van I/O waar atx bijstaat, ik heb ook geen idee hoe dat stekkertje er uitziet.

• Vertommen
Wolfdale schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 13:04:
Even wat dom advies maar: staat er stroom op je monitor?

Serieus advies: probeer in de bios te komen. Bij het opstarten steeds F1, F2 of DELETE indrukken, kijken of dat helpt. misschien krijg je dan beeld?
er staat stroom op de monitor ;) hij zegt altijd 'no video input' en daarna 'entering sleep mode'

Verwijderd

Die huntkey voeding is echt bagger waarschijnlijk ligt het daaraan.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:59

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Vertommen schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 18:13:
[...]

er is niets aangesloten in de buurt van I/O waar atx bijstaat, ik heb ook geen idee hoe dat stekkertje er uitziet.
Anders neem je de al eerder gelinkte Hangen en Opstartproblemen troubleshooter echt eens door en post hier je resultaten, zo test je systematisch en moet je er prima achter kunnen komen wat er aan de hand is.

Al gok ik ook op de 8-pins connector op het moederbord n.a.v. je bovenstaande post, maar dat had je ook prima in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter kunnen vinden.

Oh, en gebruik in het vervolg de Edit-knop als je nog wat wilt toevoegen aan je post, meerdere post achterelkaar leest zo vervelend.

Rail Away!

• Vertommen
ik moest indderdaad nog de 8-pins connector op het moederbord verbinden.
ik heb nu beeld :)

bedankt aan iedereen die geholpen heeft

grt
Toon

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:52
Vertommen schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 19:01:
ik moest indderdaad nog de 8-pins connector op het moederbord verbinden.
ik heb nu beeld :)

bedankt aan iedereen die geholpen heeft

grt
Toon
Had je hier nou een topic voor moeten openen? Met behulp van de troubleshooters had je er wel zelf uitgekomen.
Verder ben je niet echt duidelijk... als je een lijstje had gemaakt van alle kabels die je hebt aangesloten, dan was het probleem veel eerder bekend. Nu zei je alleen 'ik heb alle kabels aangesloten'.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ja, vervang die voeding nou maar meteen voordat je PC ontploft. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:56
vertommen nog even 1 tip. Als je een post wil aanpassen of aanvullen gelieve de edit knop te gebruiken. Dat leest ook wat makkelijker ;) Nu staan er 4 posts van jou onder elkaar :)

--> Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif

[ Voor 30% gewijzigd door muppet99 op 26-10-2011 19:14 ]

Carpe Diem

Pagina: 1