Router kapot oid?

Pagina: 1
Acties:

• LikeAKing
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-12-2025
Hey, ik heb een probleempje.
Wij hebben een router die volgens ziggo 120 mbs aan kan (zelf hebben wij 40 mbs), maar die doet het na mijn gevoel af en toe niet.
Als ik bijvoorbeeld op internet zit, laad hij af en toe eens een pagina wel, andere keer heel sloom, en de andere keer zelfs niet. Ligt dit aan de router denken jullie? Of moet ik een versterker gaan kopen, ik zit op mijn kamer, terwijl de router beneden staat. Dus verder geheel draadloos.
Kan het ook de instellingen zijn die ik in de netgear router kan aanpassen?

Ik wil eventueel ook nog wel de type router geven indien het nodig is.

ik heb er trouwens pas sinds 3/4 dagen last van.

bedankt
LaK

• er1c
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-08-2024
De beste manier om te kijken of het aan de draadloze verbinding ligt is om eens een PC of laptop met een draad aan te sluiten op je router: als het probleem blijft ligt het ws aan de internet verbinding met ziggo of aan je router.

• LikeAKing
Ik heb een vriend naast me zitten die zijn dingetje heeft opgehaald. Zo'n draadje maar dan via de stopcontacten (als je begrijpt wat ik bedoel), en we gingen een game spelen. Ik stotterde van 20 ping naar 300/400 en soms 900, en hij blijft op 22 staan.

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-02 20:07

amx

Sluit jij hem toch ook op het stopcontact aan ;)

Verwijderd

gamen gaat via een draadloos netwerk nooit echt super.

Heb je de afgelopen dagen spullen verplaatst in huis of dingen veranderd / vervangen?
of zit je misschien met de laptop op een andere plaats?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:56

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je zult toch echt met meer info moeten komen, want hier kun je eerlijk gezegd weinig mee.
Wat is er nu precies terug traag? Hoe zit je net netwerk in elkaar? Hoe verbind je van waar naar waar, etc.
Meer info dus.

Tijd voor een nieuwe sig..

• LikeAKing
Koffie schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 07:57:
Je zult toch echt met meer info moeten komen, want hier kun je eerlijk gezegd weinig mee.
Wat is er nu precies terug traag? Hoe zit je net netwerk in elkaar? Hoe verbind je van waar naar waar, etc.
Meer info dus.
Ik heb een WPA router van Netgear (ofzo) ik heb weinig verstand van netwerken hoor :P
maar gister heb ik LAN geprobeerd via de stopcontacten en dat werkte perfect, de pc naast mij die draadloos was schoot af en toe van 23 ping naar 100+-, het is net alsof mijn kamer de router niet zo goed bereikt ofzo.
Kortom:
Via Lan werkt het, draadloos werkte het hiervoor ook, sinds 2 dagen alleen niet en ben ik niet echt in staat omm een game te doen online. Mijn macbook heeft hier het meest last van, dat ding is nog maar een maandje oud, maar op andere netwerken heb ik nooit last van: "af en toe geen bereik hebben"

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:43

D4NG3R

kiwi

:)

Wat is er nou traag?
Worden er nog andere accespoints/switches/(hubs :9 ) gebruikt?
Welke snelheid haal je nou?

Zoals eerder al aangegeven: Gamen via WiFi is sowieso al een no-go als er ook maar 1 muur tussen zit.

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 26-10-2011 09:25 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• LikeAKing
Mijn internet valt weg, soms google ik gewoon en dan laad hij gewoon een pagina niet. "pagina word niet weergegeven" een f5 helpt dan wel, maar dat zorgt voor de constante ping laggs.

Dan ga ik maar LAN invervolg. zo'n ding via via in de stopcontact is meer dan 50 euro :P
20 meter kabel maar 10 eu ofzo, maar dan heb je wel een draad door je huis lopen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:43

D4NG3R

kiwi

:)

Tjah je bereik is dan gewoonweg niet afdoende, en een bedraad netwerk is in alle gevallen beter als een draadloos netwerk. Zeker als je stabiel wilt gamen!

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• LikeAKing
Daar gaat mijn hard werkende centjes :'( ik neem dat stopcontact geval wel denk ik

[ Voor 34% gewijzigd door LikeAKing op 26-10-2011 09:33 ]

Verwijderd

LikeAKing schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 09:27:
Mijn internet valt weg, soms google ik gewoon en dan laad hij gewoon een pagina niet. "pagina word niet weergegeven" een f5 helpt dan wel, maar dat zorgt voor de constante ping laggs.

Dan ga ik maar LAN invervolg. zo'n ding via via in de stopcontact is meer dan 50 euro :P
20 meter kabel maar 10 eu ofzo, maar dan heb je wel een draad door je huis lopen.
dit herken ik heel erg.
Als je je router opnieuw opstart, gebeurt het dan nog?

De routers die @home vroeger meegeleverde hadden dit heel erg, die moest je bijna iedere dag opnieuw opstarten omdat je anders dit soort problemen kreeg.
Pagina's laadden niet, na een of meerder keren F5 werkte het wel.

Ik had je ook gevraagd of je nieuwe apparaten had. Zoals ik het nu lees zit je nu met 2 apparaten tegelijk te gamen via de netgear router, dit is iets waar ik zelf ook veel problemen mee ondervond. 1 apparaat ging prima, maar meerdere ging mis.

Powerline adapters kosten zond de €30,-:
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-103573

afhankelijk van je internet snelheid, 40mbit intern haal je hiermee niet volledig (eigen ervaring) dat moet je de 500mbps pakken.

• LikeAKing
Wij hebben nog een oude modem ja, van vroeger (@home ook dacht ik, de router van Netgear kan 120mbs aan en is een jaar oud)
500mbs heb ik nog nooit van gehoord :P
maar wat je zegt klopt inderdaad. Alleen het vreemde: hiervoor had ik er niet last van.

Die powerline adapter, heb je daar misschien ervaring mee? en vallen ze te kopen in de winkel? (mediamarkt, saturn)

en hoe bedoel je? met die adapter van je link 40mbs niet genoeg is? ik probeerde gister 1 van 50 eu, merk weet ik zo even niet, maar die werkte prima :D

[ Voor 17% gewijzigd door LikeAKing op 26-10-2011 12:45 ]

Pagina: 1