Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenc86
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-05-2024
Hallo!

Vraagje over het gebruik van VoIP via een dataverbinding met een iPhone 4(S), want van onwetende verkooptelefonistes krijg ik geen vertrouwenwekkend antwoord.

1) Kun je met een iPhone 4 of 4S VoIP bellen zonder ondersteunende software als Skype waarover beide partijen dienen te beschikken? Dus als het ware reguliere telefoongesprekken via je dataverbinding voeren?

2) Heeft iemand een indicatie voor het dataverbruik van reguliere telefoongesprekken via je dataverbinding?

3) Vodafone heeft een aparte "Internet Bellen (VoIP) voor iPhone" Blox voor 5 euro in de maand. De optie "abonnement met weinig belminuten, 1GB data + VoIP Blox" lijkt op het eerste gezicht best interessant.. zien jullie mitsen en maren?

4) KPN en Hi bijvoorbeeld bieden geen VoIP "Blox" aan. Betekent dit dat zij VoIP niet ondersteunen?

Thanx voor jullie feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:11

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Heb je de handleiding en specificaties al eens doorgenomen?

Apple levert Facetime.

Daarnaast is het de vraag of jouw provider VOIP toestaat op het mobiele netwerk. Anders zit je aan Wi-fi vast. De ondersetuning voor VOIP kun je in de algemene voorwaarden terugvinden.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenc86
Facetime is alleen Apple <-> Apple. Ik vraag me dus af of ik ALLE telefoongesprekken via VoIP kan voeren, ongeacht wat voor telefoon of software de andere partij heeft. Dus bijv. ook naar vaste lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet standaard.
je hebt wel applicaties zoals scydo en mobyler, waarmee je gratis naar andere gebruikers kunt bellen en goedkoop naar gebruikers die deze applicaties niet hebben via het internet dus VOIP.

via KPN kan je gewoon VOIPen, zij hadden het plan afgeblazen om dit af te knijpen nadat de tweede kamer ingestemd had met de nieuwe telecomwet.
Vodafone knijpt je verbinding af, indien je geen blox neemt.
Met de nieuwe telecomwet kunnen nieuwe klanten na 1 januari 2012 zonder extra betalen VOIPen en bestaande klanten vanaf 1 januari 2013.
Als je een vodafone 4S wilt (KPN en Tmobile belemmeren VOIP nu al niet) zou ik als ik jou was wachten tot 1 januari 2012 scheelt je 5 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenc86
Bedankt voor de nuttige info, eenenzestig. :)
Ik zal overwegen wat ik doe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thrust15
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-09 08:37
Als je een iPhone 4s met iPhone smart abonnement van Vodafone neemt, kan je ook gewoon voip gebruiken. Daar staat in de voorwaarden dat het mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenc86
thrust15, wat is dan het verschil met de extra optie/Blox "iPhone Internet Bellen (VoIP)" die Vodafone aanbiedt? Als het met een regulier toch al mag?
Pagina: 1