Ouwe appel, verse appel of nog te kweken appel (iPhone)?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelodyDeluxe
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03-2022
Tjah, daar sta je dan.. met een Nokia mini N97, het feestgedruis barst los met mensen om je heen met de Apple 4s.

mijn abbo loopt af op 1 maart, en dus kan ik op 1 januari een nieuwe telefoon uitzoeken.

ik wil graag een andere telefoon, maar ik kan nu dus kiezen uit de gewone Iphone 4 nu los kopen, een 4s abbo nemen volgend jaar of wachten op de 5 als die ooit nog eens volgend jaar uit komt.

kan ik beter wachten tot de 5 en nu een tweedehands 4 nemen en een jaartje uitzingen?

wat is wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

MelodyDeluxe schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:50:
Tjah, daar sta je dan.. met een Nokia mini N97, het feestgedruis barst los met mensen om je heen met de Apple 4s.

mijn abbo loopt af op 1 maart, en dus kan ik op 1 januari een nieuwe telefoon uitzoeken.

ik wil graag een andere telefoon, maar ik kan nu dus kiezen uit de gewone Iphone 4 nu los kopen, een 4s abbo nemen volgend jaar of wachten op de 5 als die ooit nog eens volgend jaar uit komt.

kan ik beter wachten tot de 5 en nu een tweedehands 4 nemen en een jaartje uitzingen?

wat is wijsheid?
Ik zie werkelijk niet in waarom je 10 maanden zou gaan zitten wachten op de iPhone 5. In jouw situatie zou ik 1 jan voor een 4S gaan.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:25
Ik had dit al eens eerder gepost;
Ik heb de 4 en de 4s. Persoonlijk vind ik het verschil niet enorm. Ja tuurlijk is de 4s sneller, betere camera, etc. Maar de verschillen zijn niet enorm. Ik zou deze overstap niet nogmaals maken.

Ik zou lekker voor een tweedehands 4 gaan, prima telefoon, voor 300-350 euro te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Gewoon kijken welke telefoon op het moment dat je wilt verlengen aan je wensen voldoet. Anders kun je net zo goed als de iPhone 5 uit is weer op de iPhone 6 gaan wachten etc.

Overigens zijn er meer smartphones dan iPhone's maar als ik je topic lees heb je die keuze al gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:32

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Wat voor abbo heb je nu? Rare vraag maar als je nog een ouderwetse hebt met datalimieten is het in veel gevallen velen malen goedkoper om een losse 4(s) te kopen nieuw of tweedehands en vervolgens dus niet verlengen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Touchdomex schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 18:05:
Wat voor abbo heb je nu? Rare vraag maar als je nog een ouderwetse hebt met datalimieten is het in veel gevallen velen malen goedkoper om een losse 4(s) te kopen nieuw of tweedehands en vervolgens dus niet verlengen.
Ik hoor dat vaker maar kan me er niets bij voorstellen. Als je de winkelprijs van de iPhone aftrekt van wat ik het komende jaar aan T-Mob betaal voor abo + toestel houd je 6 a 7 Euro per maand over. Nu ben ik iets voordeliger uit omdat ik verleng (dat scheelt 2 maandtermijnen) maar dan nog. Voor het geld dat ik uitspaar kan ik makkelijk af en toe een GB'tje extra kopen mocht ik dat al nodig hebben.

Als je je oude abo laat doorlopen betaal je grif tussen de 10 a 15 Euro per maand voor een toestel dat in de kast ligt en allang is afbetaald.
rinkel schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:53:
Ik had dit al eens eerder gepost;
Ik heb de 4 en de 4s. Persoonlijk vind ik het verschil niet enorm. Ja tuurlijk is de 4s sneller, betere camera, etc. Maar de verschillen zijn niet enorm. Ik zou deze overstap niet nogmaals maken.

Ik zou lekker voor een tweedehands 4 gaan, prima telefoon, voor 300-350 euro te krijgen.
Overstap, OK dat is ook een heel ander verhaal. Maar als je nu een afgeschreven toestel hebt en je eerste iPhone gaat kopen zou ik persoonlijk niet voor de 4 gaan. Ieder het zijne natuurlijk :)

[ Voor 34% gewijzigd door Zpottr op 25-10-2011 18:15 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-10 17:31
Ik weet niet of je per se je ogen heb gericht op Apple, maar je zou ook kunnen kiezen voor een Samsung Galaxy S. (SGS), SGS+, SGS2 en dan MIUI installeren. Heb je toch een beetje de iPhone feel, maar wel android. En een SGS gaat tegenwoordig voor een schijntje.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 23:32

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Zpottr schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 18:13:
[...]

Ik hoor dat vaker maar kan me er niets bij voorstellen. Als je de winkelprijs van de iPhone aftrekt van wat ik het komende jaar aan T-Mob betaal voor abo + toestel houd je 6 a 7 Euro per maand over. Nu ben ik iets voordeliger uit omdat ik verleng (dat scheelt 2 maandtermijnen) maar dan nog. Voor het geld dat ik uitspaar kan ik makkelijk af en toe een GB'tje extra kopen mocht ik dat al nodig hebben.

Als je je oude abo laat doorlopen betaal je grif tussen de 10 a 15 Euro per maand voor een toestel dat in de kast ligt en allang is afbetaald.
Als je T-Mob hebt dan zal het niet vele schelen maar aangezien ik bijvoorbeeld KPN/Hi heb mag je direct fors bijbetalen voor meer data. Tenzij je weer zoveel MB koopt. Ik heb liever wat trager internet maar wel een FUP dan een keiharde datalimiet. Vodafone geld hetzelfde. Vooral met de komende constructie waar je meer betaald voor internet ben ik al snel 10 tot 15 euro per maand meer kwijt voor een vergelijkbaar abonnement. Sim-only heeft hele andere snelheden en daar kan je niet eens 1GB per maand krijgen bij KPN/Hi... Vandaar ook mijn vraag wat voor abonnement heb je nu :)
Biersteker schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 18:17:
Ik weet niet of je per se je ogen heb gericht op Apple, maar je zou ook kunnen kiezen voor een Samsung Galaxy S. (SGS), SGS+, SGS2 en dan MIUI installeren. Heb je toch een beetje de iPhone feel, maar wel android. En een SGS gaat tegenwoordig voor een schijntje.
Alleen de S en de S2 draaien MIUI! De S+ niet! Hele andere hardware! Daarnaast is het nog vrij instabiel en haal je nooit het echte Apple gevoel. Moet wel zeggen dat er enkele dingen veel beter zijn uitgewerkt en toegankelijker met MIUI. Ik heb nu een Galaxy S met MIUI ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Doordat de iPhone gebruik maakt van de gpu voor de ui, voelt zelfs de 4 nog heel erg soepel (Android pas vanaf ICS). Dus kan nog prima meekomen. Behalve bij games dan wellicht, daar kun je wat snellers voor krijgen. De 4 is imho nog steeds een telefoon die prima mee kan komen.
Volgend jaar de 5, om in Apple termen te blijven.
Een SGS is ook een prima telefoon (gebruik zelf ook nog steeds Android) en kun je ook voor een prikkie krijgen, alleen had de TS het over een iPhone en is ook in het Apple gedeelte van got geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 11:53
je geeft het antwoord zelf al: een oude appel is niet lekker, een nog te kweken appel kan je niet eten, dus koop je een verse appel :)

het is een feit dat appels oud worden, maar zonder appel heb je helemaal geen appel :)

hetzelfde geld trouwens voor een ei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor de iPhone 4 gaan, de prijs is goed en er zit nauwelijks verschil tussen 4 en de 4s (de dual core is overkill voor iOS). Android zou ik met een grote boog omheen lopen, dat valt namelijk erg tegen als je iOS gewent bent is mijn ervaring (Android gebruikers beweren natuurlijk het omgekeerde maar 9 van de 10 die dat beweren hebben nog nooit een iPhone gebruikt, dus daar hecht ik geen waarde aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
iPhone 4 is goed
iPhone 4S is ietsje beter maar duurder

Neem je een 4 not S aanhoud je geld in je zak om dit te spenderen voor volgend jaar. ;)

Zelf heb ik een 4 en een 4S voor respectievelijk mijn vriendin en mijzelf besteld.
De laatste omdat deze gratis was bij mijn abonnement, als dit niet zo was had ik ook een 4 not S aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Reloader schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 18:57:
je geeft het antwoord zelf al: een oude appel is niet lekker, een nog te kweken appel kan je niet eten, dus koop je een verse appel :)

het is een feit dat appels oud worden, maar zonder appel heb je helemaal geen appel :)

offtopic:
Die was wel grappig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelodyDeluxe
Reloader schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 18:57:

hahah, ja inderdaad, maar de voedingswaarde van een ouwe appel en een nieuwe is hetzelfde zo niet meer vanwege de gisting/suikers, maar is wel goedkoper.. dat is een beetje de insteek van mijn vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelodyDeluxe
Touchdomex schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 18:05:
ik heb een hi 25 abbo 1 feb 2010 afgesloten 2 jarig abbo, ik weet niet welke voorwaarden ik krijg qua data met verlenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youp.c
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-06-2024
en er zal geen iphone 5 komen immers in de telling voor de iPhone 4 telde de 3g-s ook als volwaardig toestel mee: 1)iPhone original - 2)iPhone 3G - 3)iPhone 3GS - 4)iPhone 4 - 5)iPhone 4S

PSN: youpey - Friendcode 3DS: 2895-6771-2678

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
youp.c schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 00:11:
en er zal geen iphone 5 komen immers in de telling voor de iPhone 4 telde de 3g-s ook als volwaardig toestel mee: 1)iPhone original - 2)iPhone 3G - 3)iPhone 3GS - 4)iPhone 4 - 5)iPhone 4S
6)iPhone 5 - 7)iPhone 5S - 8)iPhone 6 - 9)iPhone 6S - 10)iPhone 7 etc etc etc :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-10 13:08
Je moet ook restwaarde meenemen in je besluit. Een 4S is waarschijnlijk wel iets duurder, maar zal ook meer opleveren als je over wil stappen naar de 5 (sowieso als de 5 uitkomt). Als je hem icm een abo neemt zou ik sowieso voor de 4S gaan.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 10:04

Murphy

(2B||!2B)?

Of je fixeert je niet als een schaap op een aaiFöhn. "Think different" is de slogan van appel, dus neem lekker een Android. Zit je niet vast aan de dwangmatige software van wijlen mr. Jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yodah
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-10 12:52
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 19:05:
Ik zou voor de iPhone 4 gaan, de prijs is goed en er zit nauwelijks verschil tussen 4 en de 4s (de dual core is overkill voor iOS). Android zou ik met een grote boog omheen lopen, dat valt namelijk erg tegen als je iOS gewent bent is mijn ervaring (Android gebruikers beweren natuurlijk het omgekeerde maar 9 van de 10 die dat beweren hebben nog nooit een iPhone gebruikt, dus daar hecht ik geen waarde aan).
Lekkere uitspraak van een fanboy.

Mijn advies: Mocht je ervoor open staan, staar je niet blind op Apple en neem dan ook eens een htc met android in je handen en vergelijk het zelf met de iphone. Ik heb ze beiden gebruikt en heb nu een htc. Beiden hebben voor en nadelen, maar ik zou niet blind voor de ene of de andere kiezen. Voordeel van de htc's is dat je in meerdere prijscategorieen een nieuw toestel kan uitzoeken. Bij een Iphone ben je genoodzaakt om voor een tweedehands te gaan als je geld wil besparen, met uiteraard wat grotere garantie/risico's. Wanneer je na de vergelijking tot de conclusie komt dat de Iphone toch meer voor jou is, dan ook prima. Maar ongefundeerd kiezen omdat 'men' roept dat android altijd tegen zal vallen is natuurlijk van de zotte.

Mocht je toch voor een IPhone gaan dan zou ik ook in mijn overweging meenemen hoe lang je doorgaans met een telefoon doet. Hoewel ik denk dat zowel de Iphone 4 als 4s nog jaren meekunnen. Zelf zie ik de voordelen van een 4s boven de 4 niet, en wachten op een volgende model waarvan nog niet eens een releasedatum bekend is lijkt me ook niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Ik heb vanuit een betrouwbare bron vernomen dat de iPhone 5 tegelijk met de iPad 3 in het voorjaar wordt gereleased...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Yodah schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:26:
[...]

Lekkere uitspraak van een fanboy.

Mijn advies: Mocht je ervoor open staan, staar je niet blind op Apple en neem dan ook eens een htc met android in je handen en vergelijk het zelf met de iphone. Ik heb ze beiden gebruikt en heb nu een htc. Beiden hebben voor en nadelen, maar ik zou niet blind voor de ene of de andere kiezen. Voordeel van de htc's is dat je in meerdere prijscategorieen een nieuw toestel kan uitzoeken. Bij een Iphone ben je genoodzaakt om voor een tweedehands te gaan als je geld wil besparen, met uiteraard wat grotere garantie/risico's. Wanneer je na de vergelijking tot de conclusie komt dat de Iphone toch meer voor jou is, dan ook prima. Maar ongefundeerd kiezen omdat 'men' roept dat android altijd tegen zal vallen is natuurlijk van de zotte.

Mocht je toch voor een IPhone gaan dan zou ik ook in mijn overweging meenemen hoe lang je doorgaans met een telefoon doet. Hoewel ik denk dat zowel de Iphone 4 als 4s nog jaren meekunnen. Zelf zie ik de voordelen van een 4s boven de 4 niet, en wachten op een volgende model waarvan nog niet eens een releasedatum bekend is lijkt me ook niet ideaal.
Spuit11, kan hij nu toch ook zeggen, lekkere uitspraak van een (android) fanboy?

Ik kan alleen maar zeggen (als dealer) dat ik HTC prachtige toestellen vind maken, zelfde geldt voor SE, maar feit blijft dat het Android OS gewoon zwaar zuigt.
Waarom? Het wordt naar van loop van tijd trager, met name als er al wat smsjes/whatsapp berichtjes in de inbox staan of als je apps hebt draaien op de achtergrond.
Daarnaast staan veel instellingen niet op een logische plek ingedeeld (oké dat is dan mijn mening en Blackberry was met OS 4.0/OS 5.0 nog veeeeeel erger daarin) maar toch, met iOS als je een instelling ergens verwacht dan zit het er ook. Daarnaast zijn de toestellen ook totaal niet traag. En dat worden ze ook niet naar van loop van tijd.

Het enige wat ik voorheen vond zuigen aan iOS was het syncen met kabel. Maar gelukkig is ook dat tegenwoordig opgelost.
Oh en dan nog iMessage vs Whatsapp ze zijn heel goed in het verwijderen van hun storingsberichten, dus je zult er in het twitteraccount geen vinden. Maar trust me tegenwoordig doet bijna dagelijks whatsapp het niet en staat er wel een 'sorry for the inconvenience'. Mijn conclusie een iPhone is het meer dan waard voor dat extra geld wat je ervoor uitgeeft.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:39
Beatboxx schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:29:
Ik heb vanuit een betrouwbare bron vernomen dat de iPhone 5 tegelijk met de iPad 3 in het voorjaar wordt gereleased...
En wat dan nog? Ik mag in maart verlengen, maar misschien komt over 2 jaar wel de iPhone 6 en die is vast nog veel beter! Dus moet ik dan ook maar 2 jaar wachten? (niet dat ik überhaupt een iPhone wil, hoef niet hetgene wat iedereen om me heen al heeft, maar dat terzijde)

Kom op, met de 4 is niks mis, met de 4S is niks mis(behalve de prijs dan) en de 5 komt er vanzelf maar wat maakt het uit? Technologie is sowieso al veroudert als je het koopt! En daarnaast duurt het nog wel een maandje of 4/5 voordat er echt een nieuwe iPhone op de markt kan zijn 8)7

En owhja, betrouwbare bron? Wie dan? :/
Underworld schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:39:
[...]

Spuit11, kan hij nu toch ook zeggen, lekkere uitspraak van een (android) fanboy?

Ik kan alleen maar zeggen (als dealer) dat ik HTC prachtige toestellen vind maken, zelfde geldt voor SE, maar feit blijft dat het Android OS gewoon zwaar zuigt.
Waarom? Het wordt naar van loop van tijd trager, met name als er al wat smsjes/whatsapp berichtjes in de inbox staan of als je apps hebt draaien op de achtergrond.
Daarnaast staan veel instellingen niet op een logische plek ingedeeld (oké dat is dan mijn mening en Blackberry was met OS 4.0/OS 5.0 nog veeeeeel erger daarin) maar toch, met iOS als je een instelling ergens verwacht dan zit het er ook. Daarnaast zijn de toestellen ook totaal niet traag. En dat worden ze ook niet naar van loop van tijd.

Het enige wat ik voorheen vond zuigen aan iOS was het syncen met kabel. Maar gelukkig is ook dat tegenwoordig opgelost.
Oh en dan nog iMessage vs Whatsapp ze zijn heel goed in het verwijderen van hun storingsberichten, dus je zult er in het twitteraccount geen vinden. Maar trust me tegenwoordig doet bijna dagelijks whatsapp het niet en staat er wel een 'sorry for the inconvenience'. Mijn conclusie een iPhone is het meer dan waard voor dat extra geld wat je ervoor uitgeeft.
Laten we de Android vs. iOS discussie a.u.b. kort houden: niet oordelen over het geen u schijnbaar niet dagelijks gebruikt! Ik heb zowel een iPad 2 als een Android-phone en hetgeen jij zegt kan ik me totaal niet in vinden, iOS wordt net zo/net zo min traag als Android... Ook iMessage is een beetje een non-argument, tenzij al je vrienden ook een iPhone hebben, maar als ze dat doen hoef ik er sowieso geen één meer ;)

Android verdient sowieso een eerlijke kans van de TS, het is niet voor niets zo snel uitgegroeid tot marktleider terwijl het "geweldige" iOS al een tijdje op de markt was. Persoonlijk vind ik iTunes zwaar zuigen en dat is voor mij al reden genoeg voorlopig geen Apple product meer te kopen, maar zo heeft ieder z'n eigen ding...
Probeer je de prijs te winnen voor de meest nuttige reactie van 2011 of iets dergelijks? 8)7

[ Voor 60% gewijzigd door Rctworld op 27-10-2011 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebenik?
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-03-2022
Rctworld schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:41:
[...]

En wat dan nog? Ik mag in maart verlengen, maar misschien komt over 2 jaar wel de iPhone 6 en die is vast nog veel beter! Dus moet ik dan ook maar 2 jaar wachten? (niet dat ik überhaupt een iPhone wil, hoef niet hetgene wat iedereen om me heen al heeft, maar dat terzijde)

Kom op, met de 4 is niks mis, met de 4S is niks mis(behalve de prijs dan) en de 5 komt er vanzelf maar wat maakt het uit? Technologie is sowieso al veroudert als je het koopt! En daarnaast duurt het nog wel een maandje of 4/5 voordat er echt een nieuwe iPhone op de markt kan zijn 8)7

En owhja, betrouwbare bron? Wie dan? :/

[...]

Laten we de Android vs. iOS discussie a.u.b. kort houden: niet oordelen over het geen u schijnbaar niet dagelijks gebruikt! Ik heb zowel een iPad 2 als een Android-phone en hetgeen jij zegt kan ik me totaal niet in vinden, iOS wordt net zo/net zo min traag als Android... Ook iMessage is een beetje een non-argument, tenzij al je vrienden ook een iPhone hebben, maar als ze dat doen hoef ik er sowieso geen één meer ;)
Dude...

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Voor dit topic verder uit de hand loopt is het misschien een aardig idee als de Android-evangelisten terugkruipen naar /62.

De vraag van TS lijkt me duidelijk.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Ik kom nu zelf van een HTC Windows Mobile pdafoon. SE en HTC maken mooie Android toestellen, met Samsung heb ik niet zoveel... je voelt de behuizing in je hand kraken (subjectief).

Dat ik net iPhones besteld heb is omdat ik al een iMac en iPad in huis heb liggen. Onze telefoons waren nog de enige Windows apparaten. Daarbij wil ik mijn contactgegevens en agenda onderling kunnen syncen.
Het steekt mij mij wel dat je met een Android toestel perseé een Google account moet hebben. Heb ik wel, maar deze wil ik niet voor mijn PIM gebruiken. Vandaar iPhones...

Een 4S 16GB zat gratis bij mijn abonnement, bij mijn vriendin niet... werd dus een 4 8GB met beetje bijbetalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Laatst online: 01-10 16:56
@TS,

Ik heb zelf ook een abonnement die begin maart verloopt, maar je kan 3 maanden van te voren vernieuwen toch? Dat houdt bij mij in vanaf +/- 5 december 2011, en ik neem aan dan bij jouw ook vanaf 1 december 2011 om te kunnen verlengen?
Dat is al over een maand.

Zelf heb ik er toch voor gekozen een 4S te bestellen bij Apple.com, die krijg ik volgende week binnen.
De voordelen hiervan;

- Je telefoon is simlock vrij
- Je betaald je telefoon niet 2x terug aan de provider, je krijgt je telefoon niet goedkoper, die betaal je gewoon netjes terug. Komt neer op lenen. (Let op; lenen kost geld)
- Aan het einde van je contract, kan je alle kanten op. Of je abonnement voortzetten, of kijken hoe tegen die tijd de abbo's zijn, en eventueel overstappen op een andere provider, of overgaan op SIM-only.

Dit zijn voor mij de meest voor de hand liggende voordelen om de iPhone 4S los simlock vrij te kopen.

Mensen die zeggen dat je de telefoon via de provider voordeliger krijgt, is een lokkertje. Daar trappen super veel mensen in, dus is effectief maar laat je jezelf daar niet in verleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Beatboxx schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:29:
:') heeft die bron ook alvast de winnende lottonummers?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yodah
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-10 12:52
Underworld schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:39:
[...]

Fijne nutteloze reactie. Blijkbaar ben ik een Android-fanboy omdat ik TS vraag of hij andere alternatieven overwogen heeft? Ik heb geen voorkeur voor android boven Iphone. Ik vind het wel ongelooflijk dat mensen zonder argumenten een goedkoper alternatief dat wellicht ook voldoet niet in overweging nemen. Als TS dat wel gedaan heeft, dan is dat prima maar ik lees het nergens terug. Maar ik trek me terug uit de Iphone / android discussie aangezien ik uit je traagheid argument meen af te leiden dat je totaal geen ervaring hebt met android toestellen die in dezelfde prijscategorie zitten als de iphone.

Nu terug naar de vraag van de TS. Misschien kan je meer vertellen over de eisen aan abbonnement, levensduur, beschikbaarheid-datum en prijs hebt? Die factoren zijn namelijk vrij belangrijk in de keuze tussen een Iphone 4, 4s of 5. Hoe lang wil je met je telefoon doen, vind je het belangrijk om het nieuwste van het nieuwste te hebben, is tweedehands een serieuze optie, heb je je nieuwe telefoon nu nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
CRXDelSol schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 13:11:
Mensen die zeggen dat je de telefoon via de provider voordeliger krijgt, is een lokkertje. Daar trappen super veel mensen in, dus is effectief maar laat je jezelf daar niet in verleiden.
Klopt inderdaad. Tot voor kort kochten we (particulier) de toestellen los van het abonnement, was goedkoper.
Dit heb ik weer naast elkaar gelegd en kwam tot de conclusie dat het nu niet veel met elkaar scheelt.

Eén abo hebben we particulier afgesloten en één zakelijk. Zakelijk gezien zou een losse iPhone dermate duur worden dat ik zou moeten afschrijven op het toestel. Voor mij is het dus interessanter om bij abo te nemen en elke maand als kosten op te voeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zou wachten. Ik denk dat de nieuwe iPhone beter wordt dan de huidige.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrWouter
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08-2024
Ik zou zeggen wil je nu een nieuwe telefoon, of heb je een nieuwe nodig, neem een 4S. Het is niet zo dat als een eventuele 5 uitkomt dat die 4S opeens niks meer kan. Je heb er dan meer aan als er bijvoorbeeld IOS6 uitkomt die je dan wel op een 4S kan installeren maar niet op een 4 of met beperkingen net zoals je met de IOS4 had op de 3G.

Aangezien je je keuze als voor Apple heb gemaakt, vind ik alle reacties met Android zwaar overbodig en bovendien kinderachtig om er toch weer een discussie over te maken. Kom op, grow up. (niet in het nadeel van TS aangezien hij hier niet in mee gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Yodah schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 14:58:
[...]

Fijne nutteloze reactie. Blijkbaar ben ik een Android-fanboy omdat ik TS vraag of hij andere alternatieven overwogen heeft? Ik heb geen voorkeur voor android boven Iphone. Ik vind het wel ongelooflijk dat mensen zonder argumenten een goedkoper alternatief dat wellicht ook voldoet niet in overweging nemen. Als TS dat wel gedaan heeft, dan is dat prima maar ik lees het nergens terug. Maar ik trek me terug uit de Iphone / android discussie aangezien ik uit je traagheid argument meen af te leiden dat je totaal geen ervaring hebt met android toestellen die in dezelfde prijscategorie zitten als de iphone.

Nu terug naar de vraag van de TS. Misschien kan je meer vertellen over de eisen aan abbonnement, levensduur, beschikbaarheid-datum en prijs hebt? Die factoren zijn namelijk vrij belangrijk in de keuze tussen een Iphone 4, 4s of 5. Hoe lang wil je met je telefoon doen, vind je het belangrijk om het nieuwste van het nieuwste te hebben, is tweedehands een serieuze optie, heb je je nieuwe telefoon nu nodig?
Zonder argumenten? :/
Android wordt toch echt wel trager... ik ging bijna aan mezelf twijfelen maar ik heb het nu zo vaak gezien. Desire S / Desire, i9000 van Samsung, Wildfire, allemaal werden ze na van loop van tijd trager omdat er meer data op stond en allemaal boven de versie 2.3.3. En dan heb ik het nog niet eens over de 3D telefoon gehad van HTC en LG...
En dan heb ik het nog niet eens over vastlopers gehad welke ik ook vaak bij de Sensation en de S2 heb gezien. Zowel als dealer als in privé sfeer gezien.
De TS ziet dit niet meteen als hij een toestel in de winkel koopt want dan loopt het toestel ook nog prima maar na van loop van tijd zie je echt wel verschil.

Maar goed het is wat de TS wilt ga vooral vergelijken, maar ik zou dit toch echt doen met telefoons van vrienden/familie die een Android toestel hebben.

Daarnaast komt de iPhone 5 wellicht pas in november 2012, zelfs Apple weet dit niet, dat ligt geheel aan het fabriceren en het verkrijgen van materialen en contracten die gesloten worden. Dus hoe mensen aan een betrouwbare bron komen mag joost weten.

[ Voor 3% gewijzigd door Underworld op 27-10-2011 19:32 ]

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Ik ben geen fanboy... Het moet van mij gewoon werken...
Vreemd dat Android trager zou worden, heeft net als iOS UNIX als basis. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:39
Mini Poeper schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 21:58:
Ik ben geen fanboy... Het moet van mij gewoon werken...
Vreemd dat Android trager zou worden, heeft net als iOS UNIX als basis. :?
Dat is ook niet bepaald met feiten onderbouwd 8)7 Het enige wat een éénling hier zegt is dat hij als dealer ervaart dat Android trager wordt, maar een showroom waar elke halvegare elke app download en opstart is niet bepaald een realistisch gebruiksscenario. Daarnaast worden ook een aantal modellen genoemd, met name de Wildfire, die qua prijs een vierde zijn van een iPhone en dus is die vergelijking sowieso al niet eerlijk.

Maar goed, ik zal niet ontkennen dat als er een winnaar gekozen moest worden qua vloeiende werking dat het iOS is. Android had tot aan ICS geen GPU versnelling voor de interface en dat betekend dat als de CPU bijvoorbeeld twitter aan het updaten is dat de interface dan in theorie afgeremd zou worden(of een beetje zou kunnen haperen). Sporadisch komt dat inderdaad wel eens voor, maar tenzij je echt een hele rotzooi aan extra services erop zet(wat toch al niet meer mag van de providers) merk je daar in de praktijk echt niets van. Heb zelf korte tijd een iPhone 3GS gehad en ook meerdere Samsung's, LG's en Sony Ericsson Android toestellen mogen reviewen maar met uitzondering van de budgettoestellen als de LG620 die zelfs nog op Android 1.6 draaide heb ik nooit last gehad van een trage telefoon ;)

@de rest
Verder wil ik ook niet zeggen dat er iets mis is met een iPhone, krijg alleen wel altijd het idee dat iedereen die durft te twijfelen aan de prijs- kwaliteit verhouding van Apple gelijk de term 'Android fanboy' naar z'n kop krijgt terwijl het vrij duidelijk is dat de zaak meestal omgedraaid is(er wordt namelijk nauwelijks iets inhoudelijks gezegd, behalve dat je als android fanboy hier niks te zoeken hebt!). De kwaliteit van Apple is zeker goed, maar de prijs is er dan ook naar... Om nog maar niet te spreken over de leuke bijkomstigheden als iTunes... Denk dat het slecht zou zijn als we daar niet meer op zouden mogen wijzen.

Wil overigens de TS niet helemaal onderuit halen, maar erg intelligent komt de vraag in ieder geval niet over. Het enige wat hij weet is dat hij een iPhone moet hebben, een 4, 4S of eentje die nog niet eens is aangekondigd... Als hij echt op recht wist waarom hij een iPhone wilde had hij hier niet gevraagd voor welke hij moest gaan...

Volgens mij is dit de enige beweegreden: "Tjah, daar sta je dan.. met een Nokia mini N97, het feestgedruis barst los met mensen om je heen met de Apple 4s.", oftewel "Iedereen heeft een iPhone, dus ik wil er ook één!". Mogen wij hem er toch wel even op wijzen dat er ook andere(goedkopere/betere) alternatieven op de markt zijn? Afhankelijk van zijn voorkeuren dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
+1
Eerlijk gezegd heb ik mij niet verdiept in andere toestellen. Het tijdperk van klooien zoals ROM cooken is voor mij passé. Toestel moet het gewoon goed doen, geen mini-tablet formaat en iOS omdat ik al het andere al Apple heb.

Ik heb medio mei de grote ommezwaai gemaakt door alles wat oud was te vervangen en overstap te maken naar Apple. Eens zien of dat bevalt... tot nu toe wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telefoons, religie voor het plebs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het word wel een beetje vermoeiend dat er geen normale discussie meer mogelijk is omdat alle Android fanboys met flamethrowers in een topic komen huishouden. Ik snap best dat ze stiekem ook best een iPhone zouden willen hebben maar het niet kunnen betalen van hun studiefinanciering en het daarom maar met een Android moeten doen. Maar dat is nog geen reden om maar ongefundeerd de iPhone af te gaan kraken. Stel dat ik een Ferrari wil maar het niet kan betalen en het maar moet doen met een 2e hands Golf, dan ga ik toch ook niet Ferrari afkraken? Ik durf dan heel eerlijk toe te geven dat Ferrari gewoon beter is dan mijn Golf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-10 08:00
[/ignoremode]ON
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:31:
Het word wel een beetje vermoeiend dat er geen normale discussie meer mogelijk is omdat alle Android fanboys met flamethrowers in een topic komen huishouden. Ik snap best dat ze stiekem ook best een iPhone zouden willen hebben maar het niet kunnen betalen van hun studiefinanciering en het daarom maar met een Android moeten doen. Maar dat is nog geen reden om maar ongefundeerd de iPhone af te gaan kraken. Stel dat ik een Ferrari wil maar het niet kan betalen en het maar moet doen met een 2e hands Golf, dan ga ik toch ook niet Ferrari afkraken? Ik durf dan heel eerlijk toe te geven dat Ferrari gewoon beter is dan mijn Golf.
[/ignoremode]OFF

Natte krant (363218) (V.242)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelodyDeluxe
uiteindelijk dus een tweedehands iphone 4 gekocht; 1 via marktplaats voor mezelf en 1 via Tweakers vraag en aanbod voor mn vrouw..

ik wil iedereen bedanken voor hun reacties!

ik wil nooit meer terug naar een andere telefoon! geweldig ding!

tnx all!
Pagina: 1