hoi beste tweakers ik zit met een probleempje.
omdat ik zelf graag game wil ik graag een router die bepaalde instellingen hanteerd. niet iedereen thuis was het daar mee eens dus ik heb een eigen router aangeschaft. deze heb ik rechtstreeks aan de modem gekoppeld. aan mijn router hangt mijn pc en de oude router. op deze manier hebben mijn huisgenoten toch de veiligheid die zij willen.
Het probleem is het hem alleen dat aan de oude router zat een switch waar ook weer een wifi router aan verbonden was. de afstand tussen de eerste router en degene die ook wifi nodig had is te groot, dus moesten wij een extra router in het netwerk plaatsen. deze router ontvangt helemaal geen internet meer. als wij de kabel pakken die in deze router zit die vanaf de switch komt, en rechtstreeks in de pc (mac) steken van die persoon, krijgt hij wel gewoon internet.
mijn vraag:
De router is een sitecom 150n, en dat is exact dezelfde als die ik aangeschaft heb in het begin van het verhaal. is het mogelijk om deze in te stellen als een wifi hotspot zodat deze nog steeds een wifi signaal uit kan zenden bij de persoon die dat nodig heeft? of moeten wij voor die persoon een nieuwe router aanschaffen?
Alvast bedankt!
Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz