@De rest, misschien moeten we TS toch een beetje helpen....
@TS: je zou iets meer informatie mogen leveren. Overigens zou ik voor een zakelijke omgeving altijd een echt servermerk nemen, zoals HP, Dell of IBM. Dat zijn toch merken die zich hebben bewezen voor wat betreft stabiliteit. Denk je ook na over backups? en wat bedoel je precies met windows server 2011?
Als je daarmee SBS bedoelt, dan heb je minimaal een quadcore met 8GB RAM nodig. Mijn advies zou dan zijn om minimaal een HP ML150G6 te nemen met bijvoorbeeld 16GB RAM. Als je er dan nog een vier tal 3,5" 15K 300GB SAS Schijven ingooit in RAID 5, dan heb je 900GB netto opslag. Maar, dat is op basis van de extreem beperkte omschrijving die je geeft.
*edit*
de vragen van hierboven zijn zeer van toepassing, de systeemeisen van de applicaties zijn ook niet geheel onbelangrijk, evenals de backups, mogelijk garantie op onderdelen (en response tijd). Gezien je openingspost zou ik ook eens met een zakelijke ICT'er praten over het optuigen en inrichten van het spul. In de omgeving Leiden e.o. mag je me PM'en
*edit2*
Ik zie dat je ook praat over het feit dat er office wordt gedraaid op de server. Ik mag hopen dat het óf niet waar is, óf dat er dus is nagedacht over een SBS 2011 Premium AddOn om Remote Desktop Services op te kunnen draaien
[
Voor 29% gewijzigd door
nielsl op 25-10-2011 17:05
]