Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Server voor 6 clients

Pagina: 1
Acties:
  • 286 views

Verwijderd

Topicstarter
Graag advies over hardware voor een nieuwe server met 6 clients.
Software die wordt gedraaid op de server:
- Windows server 2011
- Boekhoudprogramma
- ERP programma
- en standaard programma's als office, anti-virus ed.

Totale dataomvang op dit moment 273 gig.

Alvast bedankt,

Guus

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-11 15:27

Releases

Ja maar!

Ga eerst zelfmaar eens onderzoek doen.

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:29
Ik weet wel iets moois, aangezien er geen budget is >:)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Verwijderd

Keiichi schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:57:
Ik weet wel iets moois, aangezien er geen budget is >:)
Een slotje? :)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Heb hier nog wel een pc staan, voor 1000 is hij van jou. Is het een verrassing wat je krijgt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:12

Fiber

Beaches are for storming.

Kijk eens hier:
Het algemeen beleid

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Wish
  • Laatst online: 21:12

Wish

ingwell

Oh, een ERP programmatje... Het advies wordt dan al snel om elders advies te zoeken.

No drama

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Boekhoudprogramma? Leuk, Davilex, Excell icm Word? Exact?
Hoe snel groeit die database? Exact Globe (als ik het goed herinner) kan explosief groeien omdat daar de facturen onveranderbaar opgeslagen worden, zodat je geen papieren boekhouding meer hoeft te hebben.
ERP Programma? Welk pakket, hoe groeit dat?

Wat is de afschrijving, 3 jaar, 5 jaar? Hoe groeit de data in die periode? Hoe stabiel moet het zijn, hoe belangrijk is de uptime?

Wat is het budget?

Moet er back-ups gemaakt kunnen worden met die machine, of is daar een andere machine voor?

Zoals ik het nu even simpel zie in je post: Haal een netbook, hang er USB3.0 3TB schijven aan, en dat is dan lekker el-cheapo, en het werkt... Tot dat het uitvalt... Kan eigenlijk ook jaren goed gaan, tot het mis gaat, en je bent alles kwijt.

Ey!! Macarena \o/

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-11 21:53
@De rest, misschien moeten we TS toch een beetje helpen....

@TS: je zou iets meer informatie mogen leveren. Overigens zou ik voor een zakelijke omgeving altijd een echt servermerk nemen, zoals HP, Dell of IBM. Dat zijn toch merken die zich hebben bewezen voor wat betreft stabiliteit. Denk je ook na over backups? en wat bedoel je precies met windows server 2011?

Als je daarmee SBS bedoelt, dan heb je minimaal een quadcore met 8GB RAM nodig. Mijn advies zou dan zijn om minimaal een HP ML150G6 te nemen met bijvoorbeeld 16GB RAM. Als je er dan nog een vier tal 3,5" 15K 300GB SAS Schijven ingooit in RAID 5, dan heb je 900GB netto opslag. Maar, dat is op basis van de extreem beperkte omschrijving die je geeft.

*edit*
de vragen van hierboven zijn zeer van toepassing, de systeemeisen van de applicaties zijn ook niet geheel onbelangrijk, evenals de backups, mogelijk garantie op onderdelen (en response tijd). Gezien je openingspost zou ik ook eens met een zakelijke ICT'er praten over het optuigen en inrichten van het spul. In de omgeving Leiden e.o. mag je me PM'en ;)

*edit2*
Ik zie dat je ook praat over het feit dat er office wordt gedraaid op de server. Ik mag hopen dat het óf niet waar is, óf dat er dus is nagedacht over een SBS 2011 Premium AddOn om Remote Desktop Services op te kunnen draaien

[ Voor 29% gewijzigd door nielsl op 25-10-2011 17:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
De data base groeit met +/- 50 gb per jaar

het budget is ongeveer 3000 euro

de server moet ongeveer 5 jaar continu draaien

de back-up word nu gedraaid via een interne die elke dag word vernieuwd en de externe die 1 keer per week word vernieuwd daarna gaat die mee naar huis

wij willen geen standaard systeem van hp, dell enz hebben we gehad en we zijn niet tevreden over de service en zeker niet over de prijs

Verwijderd

Topicstarter
Windows SBS 2011 is het server pakket wat erop moet

boek houding word gedaan met exact syn nog iets

erp systeem is ook van exact

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zet maar uit je hoofd, gaat een ramp worden. Geen kennis en zelf knutselen gaat niet werken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• nielsl
Goed, dat is al een stuk meer informatie. Maar als je geen hardware van de grote hardware boeren wilt? Waarom dan wel een zelfbouwbak? en waarom heb je geen goede ervaring met serverhardware van HP, Dell, IBM?

*edit*
Ik ben het eens met Tsunary dat het niet lijkt alsof je veel over dit soort zaken weet, nogmaals een adviserend persoon zou misschien geen slecht idee zijn. In dat kader, het optuigen van een server, migratie van boekhoud en ERP programma's, als je er geen ervaring mee hebt zou ik het niet doen. Je begeeft je in een oerwoud. Verder zou ik het bedrag van E3000,- nog flink wat verhogen, zeker als je dus ook manuren moet gaan meerekenen.

[ Voor 55% gewijzigd door nielsl op 25-10-2011 17:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
laat ik zo zeggen dat ik niet zelf hiermee aan de gang ga, maar ik wil wel weten of de offerte die ik krijg van degene die nu bij ons het netwerk ed doet goed en betrouwbaar is.

• nielsl
Ah, daar komt de aap uit de mouw. Kun je dan globaal aangeven wat die persoon in zn offerte aangeeft en wat het moet kosten? Dan wil ik daar best een soort van oordeel over geven.

Verwijderd

Topicstarter
nou die netwerk boer heeft een richtprijs van 3000 euro opgegeven heb ik zelf niet bedacht

• Edmin
  • Laatst online: 17-11 18:02

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Welkom op GoT :W

Helaas moet ik je topic sluiten. Dit forum is namelijk geen helpdesk, maar een community voor mensen die met elkaar over (computer)techniek en aanverwante zaken willen discussieren. Vragen kun je natuurlijk altijd wel stellen, maar dan verwachten we toch dat je wat onderzoek hebt gedaan en dat is nu duidelijk niet het geval. Lees Het algemeen beleid nog eens na over de verwachtingen die we als community van elkaar hebben en ik hoop dat alles dan een beetje duidelijker wordt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.