Toon posts:

7 gig installed maar showed 6.75

Pagina: 1
Acties:
  • 774 views

Verwijderd

Topicstarter
Naam van besturingssysteem Microsoft Windows 7 Home Premium
Versie 6.1.7601 Service Pack 1 Build 7601
Andere beschrijving van besturingssysteem Niet beschikbaar
Leverancier van besturingssysteem Microsoft Corporation
Systeemnaam Systeemfabrikant Acer
Systeemmodel Aspire X3400
Systeemtype Op x64-gebaseerde PC
Processor AMD Athlon(tm) II X2 220 Processor, 2800 MHz, 2 core('s), 2 logische processor(s)
BIOS-versie/datum AMI P01-B3, 16-2-2011
SMBIOS-versie 2.6
Map met Windows C:\Windows
Systeemmap C:\Windows\system32
Opstartapparaat \Device\HarddiskVolume1
Landinstelling Nederland
HAL (Hardware Abstraction Layer) Versie = "6.1.7601.17514"
Gebruikersnaam Tijdzone West-Europa (zomertijd)
Geïnstalleerd fysiek geheugen (RAM) 7,00 GB
Totaal fysiek geheugen 6,75 GB
Beschikbaar fysiek geheugen 5,73 GB
Totaal virtueel geheugen 13,5 GB
Beschikbaar virtueel geheugen 12,4 GB
Ruimte voor wisselbestand 6,75 GB
Wisselbestand C:\pagefile.sys

zou toch 7 gig moeten showen iv 6.75 iemand die weet hoe?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Welk RAM op welk Mobo.

En vanwaar 6 of 7GB op een CPU welke 'slechts' Dual Channel RAM ondersteunt (En sowieso al. Waarom zoveel RAM?)

Kijk in je BIOS even naar termen als Memory Remapping. Het wil soms verschil maken.

[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 25-10-2011 16:31 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• winux
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-02 20:32
Dat komt door de onboard videokaart.

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Ah ofc, bij zo'n systeem lijkt het mij IDD logisch dat de IGP wat RAM wegsnoept.

/facepalm dat ik daar niet aan gedacht heb |:(

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:45
Met ^^
Kijk eens in je BIOS of je terugziet dat er 256MB gebruikt wordt voor je grafische kaart. Die GF 9200 die er in zit heeft meen ik 'shared memory', oftewel RAM als videogeheugen.

Addicted to silent computing

Verwijderd

Topicstarter
gratis rammetjes gehad danger lijkt me nooit echt kwaad kunnen om die erbij te dauwen?

u sure wimux? dat de onboard vid is? btw zou ik hier nog een ander videokaart in kennen proppen of is het niet mogelijk?

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:31:
gratis rammetjes gehad danger lijkt me nooit echt kwaad kunnen om die erbij te dauwen?
Hoe meer DIMM's je aansluit hoe zwaarder je de memory controller belast, en daarnaast is het in sommige gevallen 'Dual Channel > Single Channel maar meer RAM'.

Een Dedicated GPU zou een oplossing zijn ja, maar die 256MB die naar je IGP gaat heb jij geen last van, geloof me ;) .

[ Voor 14% gewijzigd door D4NG3R op 25-10-2011 16:33 ]

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:14
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:31:

u sure wimux? dat de onboard vid is? btw zou ik hier nog een ander videokaart in kennen proppen of is het niet mogelijk?
In de bios kun je zien hoeveel geheugen gealloceerd is aan de IGP. Door het openschroeven van de kast kun je zien of er een PCI-E (of agp) poort beschikbaar is om een videokaart in te steken (en of half- of fullheight past). Meeste videokaarten komen met hun eigen geheugen, en gebruiken dus geen systeem geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
kan je me uitleggen wat een dedicated gpu is?

Verwijderd

Topicstarter
zat geloof ik een pci-x poort in arganus, maar even voor de duidelijkheid er zat standaart 3 gig ram in die 2 blockjes van 2 maakt 4 zijn dus overbodig? en kan ik er dus beter weer uithalen?

bedankt voor de reacties iedergeval

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

PCI-X poorten heb je niet waarschijnlijk, en als je ze al hebt, is de kans dat je daar een videokaart in hebt zitten nog heel veel kleiner.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:19
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:35:
kan je me uitleggen wat een dedicated gpu is?
Zelf geen google aan boord?

Lijkt me ook dat het je onboard vid is die het ram wegsnoept.

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Dedicated GPU is dus een GPU (Videochip) met dedicated geheugen. (Een videokaart dus)

Wat jij momenteel hebt is een IGP (Integrated Video Processor) welke wat van je systeemgeheugen wegsnoept om als VRAM te dienen. Bij een videokaart zit er dus extra (V)RAM op de printplaat zodat er niks van je systeemgeheugen word gebruikt. Dit is een stuk sneller.

Enneh, een PCI-X poort vind je (vrijwel) alleen in servers. Let alone dat daar een videokaart in zit.

[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 25-10-2011 16:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt voor de uitleg top is dat ook weer duidelijk, ik speel er verder geen spellen op dus lijkt me niet echt boeiend om daar nog een nieuwe kaart voor te halen heb de pc ook van de zaak gekregen dus care :)

die extra ram die ik erbij ingeprikt heb, heeft dat zin of zeg je laat maar lekker de orginele 3 gig zitten en haal die 4 gig extra eruit? of kan ik eventueel nog ergens met wat settings spelen zodat het toch wel een voordeel is wat meer rammetjes te hebben.

ieders bedankt voor de uitleg etc :)

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Je memory controller (CPU) ondersteund slechts dual channel, en ik neem aan dat er in het begin 2+1GB in zat? Steek dan liever die 2x2GB erin in de juiste geheugensloten zodat ze dual channel draaien (Meestal is het kleur bij kleur. Dus bijv blauw bij blauw, wit bij wit, rood bij rood ect).

Al vraag ik me af of het verschil in performance merkbaar zal zijn voor een (sorry) leek.

[ Voor 20% gewijzigd door D4NG3R op 25-10-2011 16:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
klopt danger 2+1 zat er std in dus beter 4 en niet bijv 6?

Verwijderd

Topicstarter
toch geeft die wel snelheids verbetering aan met windows prestetie index van 5.9 naar 7.1

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Het beste is dus om 2 of 4x dezelfde hoeveelheid te gebruiken. Dus bijv 2x1GB of 2x2GB of 4x2GB ect. In sommige gevallen kan 2x2GB + 2x1GB ook nog maar bij goedkopere moederborden word dit vaak niet ondersteund.

Maar laat je systeem gewoon lekker zoals hij is voor nu. Het verschil is waarschijnlijk verwaarloosbaar.

De WPI is bagger trouwens*, die kijkt alleen naar hoeveel RAM er is. Niet hoe snel het RAM haar werk doet..

Sowieso een afrader als je wilt weten hoe snel je systeem (synthetisch) is.

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 25-10-2011 16:49 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:47:
toch geeft die wel snelheids verbetering aan met windows prestetie index van 5.9 naar 7.1
zou daar al totaal geen waarde aan hechten die WEI.

Verwijderd

Topicstarter
aight dan kegel ik die 1 gig die er std inzat eruit en prik ik er nog wel een 2 gig bij dan maakt het totaal 8 en zijn meteen alle sloten bezet.

gebruik hem toch alleen maar voor poker verder dus is fine (Y)

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het is ook maar een indicatie. Daarbij verschilt het per gebruik of je computer sneller is van meer geheugen, of juist van sneller geheugen.

Door de regel heen zou je computer sneller worden van minder geheugen, maar dual channel. Maar als je veel geheugenintensieve programma's draait, en dus met minder geheugen je computer het swapgeheugen aanspreekt, dan zal je computer baat hebben van meer (maar langzamer) geheugen.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Nox

Noxiuz

Als je hem alleen voor poker gebruikt dan heeft het allemaal weinig nut.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-02 11:49

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dit is wel zeer basic allemaal...

TS, op dit forum verwachten we heel wat meer eigen inzet. Zelf lezen, zelf uitzoeken, daar leer je het meest van. Begin qua lezen maar eens bij Het algemeen beleid
Ondertussen sluit ik dit topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.