Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09 12:27
Ik heb sinds kort een eigen domein naam en hosting, erg leuk om er mee te spelen.

Voor mijn hobby cardetailing (poetsen/polijsten van auto's) wil ik een website maken met vooral albums van de projecten die ik doe. Hiervoor zoek ik een webalbum die geschikt is om fotos en filmpjes af te spelen.

Thuis heb ik een Synology nas staan waarop Photo Station staat, voorbeeld: http://87.195.89.158/photo
Maar wanneer er filmpjes gestreamed moeten worden is 1 mbit up niet meer voldoende. Ik zoek daarom een soort fotoalbum net als wat Synology gemaakt heeft. Dit werkt geniaal, de fotos worden gecomprimeerd opgeslagen en als men de volledige resolutie wil zien worden ze in oorspronkelijk formaat getoond.

Voor zover ik weet is de software van Synology niet te installeren op een webserver of wel?

Iemand ideeen?
Ik heb zelf al bij Jalbum gekeken: www.jalbum.net, leuke software maar je moet het via de pc uploaden

Wordpress is ook een optie, alleen weet ik niet of deze ook met webalbums uit te breiden is

[ Voor 13% gewijzigd door Binnetie op 29-10-2011 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-10 12:58
Wat betreft foto's en filmpjes comprimeren etc. zou ik dat altijd zelf doen ipv een of ander web-based script dit laten doen.

Verder geef je aan dat je al hosting hebt, en nu weet ik niet of die genoeg ruimte bied om alle videos en foto's op te slaan die je wil laten zien, maar ik zou dan iets gaan gebruiken als Wordpress. Zo heb ik bijvoorbeeld zelf ook mijn website gemaakt. Wordpress heeft het voordeel dat het een hele krachtige backend is waar heel veel gebruikers actief plugins voor ontwikkelen. Mijn website vind je in mijn signature :)

Er zit trouwens een verschil bij mijn thema hoe ik foto's laat zien. Zo zie je onder gallery echt de items apart, waar je ze bij trips in een lightbox omgeving ziet, en je er makkelijk doorheen kan bladeren.

[ Voor 16% gewijzigd door TranceSetter op 25-10-2011 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik zal eens gaan kijken. Ruimte is niet zo heel erg van belang. Ik heb nu 1 GB webspace maar dat kan makkelijk uitbreiden. De fotos comprimeer ik nu wel (van 3MB naar ~900 KB). Filmpjes maak ik niet heel veel maar zou mooi in het album staan. Het is niet een must anders kan ik altijd nog naar youtube uitwijken.

Edit: Ik heb je site bekeken en dit ziet er wel leuk uit. Ik zou dan echt voor een blader album kiezen denk ik. Sommige fotos wat toelichten. Nu ben ik niet zo'n goede fotograaf als jou, maar goed dat even terzijde ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Binnetie op 25-10-2011 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik gaf natuurlijk mijn site als voorbeeld aan over hoe je het kan aanpakken. Voor wordpress zijn gigantisch veel thema's beschikbaar (kijk maar eens op www.themeforest.net) en het mooie eraan is dat er gigantisch veel plugins zijn, ook voor bijvoorbeeld albums in allerlei soorten en maten. Zelfs full-screen behoort tot de mogelijkheden.

Verder heeft Lightroom ook verschillende ingebouwde albums die je direct als html kan exporteren, dus misschien dat dat een optie is? Heb je wel niet zo'n krachtige back-end, maar als het puur en alleen om het album gaat, dan is dat ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Het ziet er allemaal heel erg mooi uit bij jou. Ik ben zelf ook al begonnen met Wordpress maar zal nog veel in moeten stellen en door moeten lezen. Wat is de naam van de plugin die je gebruikt voor het fotoalbum? Die waar je door heen kan bladeren zeg maar?

Lightroom valt dat ook onder Wordpress of is dat iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Lightroom is een foto-management programma van Adobe, en valt absoluut niet onder Wordpress. Kost ook zo'n 300 euro, en om dat alleen te gebruiken voor web-albums vind ik een beetje veel van het goede.

Bij mij zit deze plugin standaard in het thema dat ik gebruik verwerkt. Maar zoek maar eens op "Lightbox plugin" Dan krijg je een aantal varianten waaruit je kan kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dat wordt inderdaad een beetje erg duur om daar mee bezig te gaan.

Ik ga daar eens opzoeken. Had alwel eens gehoord van Wordpress, maar nooit echt goed bekeken. Dit ziet er wel leuk uit en ga ik zeker verder mee rommelen. jAlbum wat ik gebruikte kan je ook leuke dingen mee, maar je blijft dan afhankelijk van de software die je gebruikt voor en je kan niet ergens anders even wijzigingen doorvoeren.
Pagina: 1