Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 21:02

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Topicstarter
Woensdag start Nokia met Nokia World. Op dit tweedaags evenement vinden keynotes en discussies plaats en kan er nieuwe mobiele hardware worden bewonderd, waaronder naar verluidt het nieuwe Sea Ray-toestel van de fabrikant met WP 7.5.

Namens de redactie is Arnoud Wokke onderweg naar dit evenement. Hoewel er meerdere Nederlandse journalisten aanwezig zullen zijn, zijn we er trots op dat we als enige Nederlandse medium de gelegenheid hebben gekregen om enkele vragen aan Stephen Elop, directeur van Nokia, te stellen. Vanwege deze gelegenheid gaat ook cameraman Luke van Drie mee naar Nokia World.

Hoewel Arnoud al tientallen vragen heeft bedacht, zijn we benieuwd wat jullie van Elop zouden willen weten. We kunnen niet beloven dat alle onderwerpen aan bod kunnen komen of dat we überhaupt in de gelegenheid zijn al onze vragen te stellen, maar nooit geschoten is altijd mis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaronTankhe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 09:49

BaronTankhe

Creator of Infinity Launcher

Dit soort trollen zijn niet nodig.......

[ Voor 68% gewijzigd door Bullet NL op 25-10-2011 17:14 ]

Ignorance is bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObAt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 13:59

ObAt

Loading...

Wat gaat Nokia doen om zich te onderscheiden van andere fabrikanten (Samsung e.d.)

Mijn dagelijkse spamdosis is te lezen op http://twitter.com/#!/ObAtG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:18

bonzz.netninja

Niente baffi

Nou ik ben wel benieuwd hoe Nokia de concurentie ziet tov de iphone. Wat is de strategie van Nokia om een concurerende positie tov het hele Android/IOS geweld te rechtvaardigen. Immers, ze hebben een achterstand dus hebben echt een ijzersterk verhaal nodig om gebruikers te overtuigen om naar Nokia te gaan.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:33

Fiber

Beaches are for storming.

Wanneer staan de eerste WP7 modellen van Nokia in de PriceWatch...?
http://tweakers.net/price...qGlarK71Iq96WVtqofqMJVSfg

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0elr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-08 14:26
Ik ben benieuwd hoe Nokia van plan is om zich te onderscheiden van de rest van de concurrentie. Willen ze bijvoorbeeld uit de telefoniemarkt stappen en zich op iets volledig anders richten. Off hun perspectief verbreden en naast de telefoons, andere consumentenproducten te gaan produceren? Hoe ziet de toekomst van Nokia eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of hij peer kan schrijven met een z?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
Waarom is Meego gekilled. En wat als de N9 nu een succes blijkt te zijn?

*knip* zucht

[ Voor 29% gewijzigd door pven op 25-10-2011 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Waarom de N9 al bij voorbaat dood is verklaart en waarom Nokia geen toekomst meer ziet in Maemo/Meego.
En uiteraard waarmee ze zich willen onderscheiden met hun Windows Phone toestellen.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft hij spijt dat hij niet verder is gegaan met de ontwikkeling van MeeGo nu dit besturingssysteem zo goed is ontvangen?

Bijv.: http://www.engadget.com/2011/06/21/nokia-n9-first-hands-on/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-09 11:19
Hoe wij (als gebruikers) Nokia kunnen overtuigen meer MeeGo toestellen te maken? (en de N950 voor iedereen beschikbaar te krijgen)

[ Voor 23% gewijzigd door iklucas op 25-10-2011 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 07:58
Komt de Nokia 3310 terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 21:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Komt er ooit een opvolger van de Communicator, maar dan in WP7 jasje? :D

Komt er ook een mogelijkheid bij toestellen om te kunnen kiezen tussen bv MeeGo en WP7, om zo alsnog MeeGo een 2de (of inmiddels 3rde?) leven te geven?

Van de hele Nokia serie, welke in zijn ogen was de 'beste/mooiste' en welke had veel meer aandacht moeten hebben, maar nooit gekregen? (nokia X6 of de 'aparte' 7280, of mijn favo 8810/8850).

En natuurlijk, Nokia Aeon.. bestaat dat ding nu echt?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Hoe denkt meneer Elop te kunnen aan bijdragen aan de functionaliteit van WP7 als OS en daarmee geld te verdienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal Nokia maps ook te gebruiken zijn, evt. tegenbetaling, op toestellen van andere fabrikanten?

Waarom schrijft Nokia niet zelf drivers voor dual core cpu's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een mogelijkheid is om WP7.5 zonder alle integratie met facebook/twitter etc te laten verlopen, aangezien sommige mensen deze niet zullen gebruiken en deze apps wel altijd op de achtergrond draaien vind ik dit recource verspilling.

Is er onder WP7.5 nog steeds gratis gebruik te maken van de Nokia maps/navigatie of zal dit worden overgenomen door Bing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 08:01
Ben zeer benieuwd naar de nieuwe toestellen van Nokia met WP. Gebruik nu Android met een HTC en daarvoor een HTC met Windows Mobile. Ik vind dat mijn HTC met Android onvoldoende support biedt voor de zakelijke gebruiker. Zo is Touchdown nodig om taken te kunnen syncen of privé-items in je agenda in te kunnen voeren. iPhone heb ik nooit gebruikt vanwege de (veel te) hoge kosten. Dat zal zakelijk waarschijnlijk wel goed werken. Echter met Nokia-WP verwacht ik dat mooie, betrouwbare en betaalbare toestellen op de markt gaan komen met uitstekende exchange-ondersteuning en andere handige meuk voor de zakelijke gebruiker. Natuurlijk zijn ook de Titan en Radar van HTC inmiddels beschikbaar, maar persoonlijk val ik daar qua specs niet van om. Ook de looks van HTC zijn al geruime tijd weinig vernieuwend.

Het bovenstaande en de leaks van de toestellen roepen bij mij de volgende vragen op:
  • Richt Nokia zich ook op de zakelijke markt en op welke wijze denken ze (met WP) meerwaarde te kunnen gaan bieden tov fabrikanten als Apple en HTC?
  • Wanneer kunnen we de eerste dualcore-cpu's verwachten en hoe denken ze de grafische hardware op peil te krijgen en te houden om WP soepel te kunnen draaien?
  • Wat gaat het update-beleid worden van WP en hoe gaat Nokia daarmee om? Ik (en volgens mij vele Androidgebruikers met mij) wordt (worden) gestoord van de vele updates die voor Android worden/werden uitgegeven en vooral de wijze waarop toestelfabrikanten daar vervolgens mee omgaan.
  • Waar komt de micro-usb aansluiting op de toestellen van Nokia en waarom juist daar? Hoe kunnen de Nokia's worden gedockt op bureaus en in de auto?
  • Komen er fatsoenlijke accu's in de toestellen met een redelijke capaciteit (vond ze voorheen altijd wat matig) of hoe wordt op andere wijze een lange accuduur gegarandeerd?
In ieder geval succes met het interview morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Wanneer komt de eerste WP7 Nokia met "echt" toetsenbord ?

Heb nu een E7 en vind de hardware geweldig, om eens uit te proberen heb ik nu ook een HTC 7 Trophy en die bevalt best wel goed, maar mijn hoofdzakelijk gebruikte toestel moet een toetsenbord hebben, na HTC Touch Pro, Nokia N97, N900 en E7 ben ik daar wel achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Waarom heeft men tijd gestoken in een N9 met een OS dat zo-goed-als dood is? Dat toestel is ten dode opgeschreven en de support zal waarschijnlijk minmaal zijn. Is het niet beter om tijd in WP7 te steken?

Waarom wordt er nog tijd gestoken in updates voor Symbian? Nokia heeft aangegeven dat dit OS in 2016 gaat verdwijnen.

Heeft Nokia echt geen plannen om ooit de Android-markt te gaan betreden?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Misschien omdat 2016 pas over 5 jaar is :D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:01

arnoudwokke

Redacteur
Ik heb nog een paar uur, dus ik zal dit topic nog wel een paar keer checken, maar alvast bedankt voor alle suggesties. De beste heb ik opgeschreven en zal ik stellen aan de ceo himself :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:21:
Is er een mogelijkheid is om WP7.5 zonder alle integratie met facebook/twitter etc te laten verlopen, aangezien sommige mensen deze niet zullen gebruiken en deze apps wel altijd op de achtergrond draaien vind ik dit recource verspilling.
Dat is een vraag voor Microsoft en niet voor de CEO van Nokia. Maar het antwoord is trouwens als wel bekend. Als je geen accountgegevens invult voor twittwer of facebook dan zal de telefoon die diensten ook niet gebruiken en er dus ook geen resources aan verspillen.
Is er onder WP7.5 nog steeds gratis gebruik te maken van de Nokia maps/navigatie of zal dit worden overgenomen door Bing?
Die vraag zal vanzelf wel beantwoord worden op Nokia world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag:
Bij Nokia toestellen kan er in veel landen voor extra diensten betaald worden via de telecom provider. Gaat het betalen van diensten (zoals apps) via de telecom provider in 2012 mogelijk worden op WP7 Nokia toestellen ?

Wat vindt Nokia van het gebrek aan internationalisatie van lokale Bing zoek services en beperkte internationale beschikbaarheid van Zune muziek diensten op Windows Phone en zijn ze daarover in overleg met Microsoft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:01

arnoudwokke

Redacteur
Het is bijna zover: morgen verschijnt het verslag van het vraaggesprek. Ik wil er nog niet teveel over zeggen, maar het is een interessant verhaal geworden met hier en daar wat onthullende details.

Er zijn al wat vragen buiten het interview om beantwoord:
Wanneer staan de eerste WP7 modellen van Nokia in de PriceWatch...?
Sinds woensdag dus :)
Ja. Maar het neemt Bing niet over. Misschien op termijn wel, ik had het idee dat er nog geen beslissing was genomen hierover.
Wat gaat het update-beleid worden van WP en hoe gaat Nokia daarmee om?
Nokia gaat mee in de updategolven van Microsoft. Volgens onofficiele info Tango ergens in voorjaar, Apollo later in 2012.
Bij Nokia toestellen kan er in veel landen voor extra diensten betaald worden via de telecom provider. Gaat het betalen van diensten (zoals apps) via de telecom provider in 2012 mogelijk worden op WP7 Nokia toestellen ?
Ja, voor zover ik heb begrepen gaan die deals 'mee' naar WP7.

Vragen die ik onder meer heb kunnen meenemen in het gesprek zijn:
Wanneer kunnen we de eerste dualcore-cpu's verwachten en hoe denken ze de grafische hardware op peil te krijgen en te houden om WP soepel te kunnen draaien?
Ondersteuning voor dualcores en lte komt in 2012, maar volgens Elop zal dat niet veel verschil gaan maken.
Wat is de strategie van Nokia om een concurerende positie tov het hele Android/IOS geweld te rechtvaardigen.
Daarvoor zul je tot morgen moeten wachten :)
Off hun perspectief verbreden en naast de telefoons, andere consumentenproducten te gaan produceren? Hoe ziet de toekomst van Nokia eruit?
Een deel van het antwoord heb ik al gepubliceerd
Wanneer komt de eerste WP7 Nokia met "echt" toetsenbord ?
Het ging om een vraag die in het gesprek iets breder was. Elop zei dat er 'veel meer toestellen' aankomen, waarover hij nog niets kon zeggen.
Waarom de N9 al bij voorbaat dood is verklaart en waarom Nokia geen toekomst meer ziet in Maemo/Meego.
Dit is mijn belangrijkste vraag geworden, omdat meerdere mensen hem in diverse vormen hebben gesteld. En Elop gaf antwoord - en dat antwoord verbaasde me. Zeker omdat het eigenlijk om nog geheime info ging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk dat je ook wat 'primeur' antwoorden hebt gekregen.
Het zal me benieuwen.
Pagina: 1