Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag Allen,

Ik ben voornamelijk een lezend forumlid en post weinig,dank voor alle aanwezige informatie! Toch zou ik graag een vraag stellen aan alle kenners hier.

Momenteel ontwerp ik vaak brochures voor verschillende bedrijven en tevens nieuwsbrieven. Dit doe ik momenteel in indesign, elke keer als de bedrijven foto's of teksten willen veranderen doe ik dit zelf dit kost veel tijd en levert weinig geld op.(zie makelaarskantoren die elke week nieuwe huizen in verkoop krijgen). Nou kan het niet uit om inDesign aan te schaffen voor deze veelal kleine bedrijven. Hiervoor zoek ik een alternatief dat niet meer dan +- 100euro kost.

Nou heb ik tot nog toe scribus geprobeerd, persoonlijk valt het me lichtelijk tegen. Nou vond ik vandaag PagePlus echter is dit alleen voor windows daar ik een mac heb vormt dit een klein (wel oplosbaar) probleem.Is dit een goed alternatief? Wat dragen jullie aan als alternatief voor indesign? Of voor oplossing voor de situatie?

Alvast hartelijk Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-09 20:10

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

Uit je verhaal begrijp ik dat je voor meerdere kantoren dergelijk werk verzet.
Wellicht is het een idee om te denken aan een online opmaak tool te gebruiken.
Dit kan eenmalig het (zeer prijzige) InDesign server zijn, maar bijvoorbeeld ook de meer betaalbare Magazine oplossing van Xpression Manager.
Op een dergelijke wijze kun je een stramien maken per klant en deze door je klant laten vullen en beheren, daarnaast zijn deze publicaties behalve geschikt voor drukwerk ook geschikt om op het web of mobiel te publiceren omdat ze database gedreven zijn.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik geen idee heb of er een dergelijke oplossing is binnen je budget, echter als je al je klanten bij elkaar optelt en daar de 100,- van neemt zul je tot een aardig budget komen om iets dergelijks op te zetten.

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord! - Publish-X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik heb ook twijfels of het pakket dat jij zoekt voor dat geld wel bestaat.
InDesign of QuarkXpress zijn de grote jongens, dan heb je Scribus als alternatief.

Dat je Scribus niet fijn vindt werken kan ik me voorstellen: ik heb als alternatief voor Office nu de open source Offices, en die halen het qua gebruiksvriendelijkheid gewoon niet bij de grote jongens. Dat beperkt je workflow en wat je in een bepaalde tijd kunt leveren aan je klanten. Een betaald pakket blinkt uit in het gemak waarmee je ermee werkt, en daar betaal je dus ook voor.

Dat moet je ook terug kunnen zien in de verdiensten aan je werk.

Je zou nog even kunnen kijken naar MS Publisher. Zit in je Office-pakket, als je dat hebt, en is bedoeld om drukwerk op te maken. Maar ik zeg al gelijk: volgens mij ga je daarmee tegen nog grotere ontwenningsverschijnselen oplopen dan met Scribus.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 16:52
Zoals NijntjeRocks en DB al zeggen, het moeten wel heel kleine bedrijven zijn (en tientjeswerk) om de aanschaf van InDesign er niet uit te halen. Zolang je niet veel InDesign bestanden hoeft uit te wisselen is het ook neit meteen nodig om steeds de laatste versie te hebben.

En ondanks dat ik nog steeds van plan ben om Scribus meer uit te proberen is het helaas alles opnieuw aanleren (en waarom die stijlen zo verstopt zitten, zelfs in Word zijn die makkelijker aan te passen!). Het kan zich op de lange duur misschien lonen, maar de overstap gaat veel tijd kosten...

Als het vooral cataloguswerk is (wat een huizenpagina in weze is) kan je trouwens eens kijken naar de mogelijkheden van datamerge in InDesign. Kan je een hoop tijd besparen!

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)