THOMSON TG789vn Root toegang ?

Pagina: 1
Acties:

• Arstyle
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-12-2022
Hallo was ik weer, wij hebben een router/modem van KPN een THOMSON TG789vn al mijn games gaan hoog in de ping of hij lagt of soms zelfs kan je niet eens online gamen. Nu was ik wat aan en googlen en toen kwam ik er achter dat meer mensen dit probleem hebben al goed. Ik wou dus knutselen dat ik root toegang kreeg want zo als gewoonlijk heeft kpn alles lekker digt gespijkerd. nu was mijn vraag hoe kan je in die modem komen 192.168.2.254 is standaar gebruiker maar dit http://192.168.2.254/login.lp moet je toegang kunnen geven tot alle instellingen maar hoe kan je daar in komen zonder een eigen password te hebben het is toch absurt dat je niet zelf uit mag maken of je je firewall wel of niet aan hebt en welke poorten. Je kan wel poorten openen maar dat werkt 50% wel 50% niet dus ook bagger. ik heb ook al geprobeerd om een andere firmware er op te draaien maar zelfs dat hebben ze nog beveiligd.

iemand nog meer basic wachtwoorden of gewoon root wachtwoorden ?

Deze heb ik al geprobeert.
Inlognaam - Wachtwoord
Leeg - Leeg
Leeg - admin
Leeg - wachtwoord

Administrator - Wachtwoord
Administrator - wachtwoord
administrator - Wachtwoord
administrator - wachtwoord

Admin - Admin
Admin - admin
admin - Admin
admin - admin

Admin - Wachtwoord
Admin - wachtwoord
admin - Wachtwoord
admin - wachtwoord

Kpn - Kpn
Kpn - kpn
kpn - Kpn
kpn - kpn

en zo doorgaant met 2x hoofletters 1x hoofdletter begin 1x hoofletter eind 2x kleine letter etc.

wachtwoord - wachtwoord

ik word gek van deze router en kpn weigert me te helpen :S #KL!@#@#

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-12 20:58
Ben nieuwsgierig wat je allemaal wilt instellen met een admin account?

Een admin login bestaat wel, maar is alleen bekend bij KPN.
Als je op dit forum zoekt op het model van je router, vind je alle antwoorden die je zoekt.

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:42

kraats

Ik rol

Je hebt een dienst afgenomen met een managed router. Als je daar niet blij mee bent, moet je een andere (duurdere) dienst afnemen, of kijken of je een eigen router kunt kopen en die plaatsen.
Ik heb dezelfde router, gelukkig via Solcon die mij wel een admin-wachtwoord verlenen als ik daar specifiek om vraag.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Arstyle
Ik wil gewoon dat mijn poorten echt open gaan eerder hadden we een oude expiria box die deed et PERFECT maar toen moest kpn zo nodig alles blokkeren en dan krijg je dit. Nog duurder? kpn lijkt me vrij duur maar jou antwoord heb ik vrij weinig aan kraats ;)

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-12 14:36

itsalwaysme

Graast voor DB

Arstyle schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:56:
Ik wil gewoon dat mijn poorten echt open gaan eerder hadden we een oude expiria box die deed et PERFECT maar toen moest kpn zo nodig alles blokkeren en dan krijg je dit. Nog duurder? kpn lijkt me vrij duur maar jou antwoord heb ik vrij weinig aan kraats ;)
Eigenlijk is het antwoord van Kraats het enige goede antwoord. Je neemt van KPN een dienst af, waarbij in de algemene voorwaarde staat dat je hun modem in bruikleen neemt, en dat zij het onderhoud er aan plegen (al dan niet in andere bewoordingen). Daaruit komt dus ook dat je het admin wachtwoord van je modem niet nodig hebt. Wil je dat wel, dan zal je naar een andere provider over moeten stappen.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• Arstyle
is goed als dat zo is dan zoek ik het zelf wel uit. er zijn hier vast mensen die het wel weten maar vertikken om het te zeggen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:34

D4NG3R

kiwi

:)

Even een korte vraag tussendoor omdat ik heel lang met hetzelfde probleem heb gezeten:
Neem jij behalve Internet ook nog Telefoon of Televisie af bij KPN? Zo nee -> Zet je oude router er weer tussen.

Root toegang heeft niemand nog kunnen verkrijgen op die router, en alles behalve je pingproblemen is bekend bij KPN.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Arstyle
ja we gebruiken ook tv en tel van kpn, maar mijn port forwarding doet het gewoon niet ik heb extern bureaublad geprobeert maar die werkt ook niet. ik heb poort 1 op de modem dus zou dat 192.168.2.1 moeten zijn toch en niet 192.168.2.13 ?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Je kan wel blijven proberen maar het kan gewoon niet.

Zoek maar eens op google, honderden fora en draadjes over hoe je het mogelijk zou kunnen fixen. Echter werkt het maar bij een klein percentage mensen.

Een remote desktop die niet werkt ligt trouwens niet aan de router, dit heeft bij mij gewoon gefunctioneerd.

Simpelgezegt zit je gewoon vast aan die k*trouter en k*tproblemen die KPN je leveren omdat ze hun SIP wachtwoorden niet vrijgeven. Daarnaast weigeren ze een update of nieuwe router uit te rollen voor mensen met problemen. In de 1/1.5 jaar tijd dat wij die router hebben gehad heb ik er ook geen oplossing voor kunnen vinden. Uiteindelijk het contract (2 jaar) laten verbreken omdat KPN weigert het probleem op te lossen, en ik simpelweg niet online kan gamen op die router. Overstap naar ziggo gemaakt en sindsdien geen problemen meer _/-\o_ .

Sowieso wou ik al van ADSL af :P

[ Voor 49% gewijzigd door D4NG3R op 25-10-2011 15:20 ]

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Arstyle schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 15:14:
ja we gebruiken ook tv en tel van kpn, maar mijn port forwarding doet het gewoon niet ik heb extern bureaublad geprobeert maar die werkt ook niet. ik heb poort 1 op de modem dus zou dat 192.168.2.1 moeten zijn toch en niet 192.168.2.13 ?
Daar gaat je fout. De switchport is wat anders dan het ip-adres.
Probeer eens wat wat in te lezen op het portforwarding verhaal. zie: Het Grote Poortmappingsverhaal

Mijn ouders thuis hebben ook telefoon en tv van KPN, en daar werkt het portforwarding wel. Vergeet niet de firewall in de modem.

[ Voor 4% gewijzigd door itsalwaysme op 25-10-2011 15:18 ]

It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• Arstyle
nouja dan moet ik me vader maar is lief aan kijken en vragen of die een andere provider wil zoeken (Y) ik ben die !@#!@# kpn helemaal zat! zoveelste ding we hebben btw ook al 3 nieuwe routers gekregen de een deed wifi niet de andere tv niet prut modems

• Arstyle
@itsalwaysme Wat ik probeer te zeggen is dat die router niet goed snik is. als je poort 1 hebt dan is het toch logisch dat je 192.168.2.1 hebt en niet 192.168.2.13 Ik geef de forwarding aan 13 omdat mijn cmd aan geeft. en dan werkt het nog niet.

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Nee, dat is het niet. Het is niet zo dat poort 1 op de router, ook .1 als IP-adres heeft.

Ga eerst maar eens wat meer informatie over IP-adres achterhalen, forwarding zoeken etc. ;)

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Arstyle schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 15:20:
@itsalwaysme Wat ik probeer te zeggen is dat die router niet goed snik is. als je poort 1 hebt dan is het toch logisch dat je 192.168.2.1 hebt en niet 192.168.2.13 Ik geef de forwarding aan 13 omdat mijn cmd aan geeft. en dan werkt het nog niet.
Firewall?

En nee dat zegt niets, ik herhaal(wat uitgebreider): De fysieke port op de switch geeft niet aan, welk ip adres er toegewezen wordt, dat regelt de DHCP-server. Want wat als er een switch op die port zit, dan krijgt elke pc aan die switch ip *.*.*.1 volgens jou redenatie. En dat gaat dus niet.

• Arstyle
ik weet donders goed hoe ik poort forwarden moet k vertelde net dat die andere modem gewoon werkte dus dat weet ik wel dit heeftgewoon met die achterlijke modem te maken.

• bartbh
  • Niet online
Blijkbaar weet je dat toch niet, tenminste aan het verhaal zoals je dat nu ophangt is dat anders niet af te lezen.

• Arstyle
@itsalwaysme je bent de enige die echt behulpzaam over komt! naja doet er niet toe nu snap ik het idee van die port toewijzing. maar firewwall kan je niet uit zetten, daar heb je ook dusdat admin account voor nodig gaapt!

• bartbh
  • Niet online
Je hoeft ook niet de complete firewall uit te schakelen.

Wat je met portforwading doet, is het verkeer op een een bepaalde poort (geen fysieke poort) doorsturen naar een machine "achter" je router. Deze machine heeft een bepaald IP-adres en daar stuur je het verkeer naar toe. Daarvoor hoeft niet de complete firewall uitgeschakeld te worden.

Of en hoe dat precies bij een modem van KPN in elkaar steekt weet ik niet, maar daar zal vast meer over te vinden zijn lijkt me.

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Arstyle schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 15:25:
@itsalwaysme je bent de enige die echt behulpzaam over komt! naja doet er niet toe nu snap ik het idee van die port toewijzing. maar firewwall kan je niet uit zetten, daar heb je ook dusdat admin account voor nodig gaapt!
klopt, maar je kan er wel een regel voor aanmaken voor je portforwarding. Daarbij heb je ook nog de firewall van je pc en het feit dat mss RDP niet aan staat op je pc.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Arstyle heeft wel gelijk lui, ikzelf heb langetijd hetzelfde probleem gehad. Poorten keurig geforward en toch weigerd hij connectie maken via de desbetreffende poort.

2 Alternatieve routers testen met _exact_ dezelfde instellingen leveren echter WEL geforwarde poorten op.
Rara waar gaat er mis. Juist ja: bij de router van KPN. Met/Zonder UNPN het maakt allemaal geen verschil, een fatsoenlijke (2 verschillende Cisco's in dit geval) router ertussen zetten verhelpt het probleem.

Het probleem bij mij (En ook bij de TS) was echter dat we ook telefonie afnamen, en aangezien KPN weigert de wachtwoorden van de SIP servers vrij te geven, is het niet mogelijk om er een alternatieve router tussen te zetten.

Wat ik wel moet toevoegen: Voor sommige gebruikers (<5% van de mensen met de problemen) schijnt het wel te werken. Stel je bij jezelf echter exact dezelfde settings in doet het niks)

[ Voor 14% gewijzigd door D4NG3R op 25-10-2011 15:30 ]

• biertjuh?
  • Laatst online: 19-12 12:55
Ik denk dat je beter iemand met meer verstand ernaar kan laten kijken want je komt op mij nou niet echt over als iemand die er veel verstand van heeft. Plus KPN zet zijn modems niet zonder reden dicht, namelijk dat hun SIP gegevens erg gewild zijn. En die KPN modems zijn gewoon niet de makkelijkste om te configgen. En als je denkt dat je het goed hebt gedaan blijkt het vaak nog niet te werken dus laat het gewoon rusten. Of vraag iemand die al meer met die modems heeft gedaan want anders kom je er denk ik niet uit.

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

D4NG3R schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 15:29:
Arstyle heeft wel gelijk lui, ikzelf heb langetijd hetzelfde probleem gehad. Poorten keurig geforward en toch weigerd hij connectie maken via de desbetreffende poort.

2 Alternatieve routers testen met _exact_ dezelfde instellingen leveren echter WEL geforwarde poorten op.
Rara waar gaat er mis. Juist ja: bij de router van KPN. Met/Zonder UNPN het maakt allemaal geen verschil, een fatsoenlijke (2 verschillende Cisco's in dit geval) router ertussen zetten verhelpt het probleem.

Het probleem bij mij (En ook bij de TS) was echter dat we ook telefonie afnamen, en aangezien KPN weigert de wachtwoorden van de SIP servers vrij te geven, is het niet mogelijk om er een alternatieve router tussen te zetten.

Wat ik wel moet toevoegen: Voor sommige gebruikers (<5% van de mensen met de problemen) schijnt het wel te werken. Stel je bij jezelf echter exact dezelfde settings in doet het niks)
Het is meerder mensen gelukt, incl ik. Dus het kan wel degelijk, alleen je moet de goede instellingen hebben. Het nadeel van de TG789VN is dat je het wel op 2 plaatsen moet instellen, door de KPN firmware. Niet dat dat een probleem is voor de meeste, maar je moet het wel weten. En daarvoor bestaat Google en de GoT-zoekfunctie.

• Arstyle
@itsalwaysme Het rare is dat die met een andere modem wel werkte die oude. Tijdelijk heeft die hier ook gewerkt maar toen vloog deze modem is op de bek en toen was het weer feest. dit is de 3e router ondertussen, en ik word een beetje ziek van dat gewissel.

firewall staat goed in windows gewoon standaart
en ik heb ingesteld dat mijn pc mag gebruikt worden voor extern bureablad.

@D4NG3R Eindelijk, iemand die me begrijpt en normaal denkt, Het klopt want de oude router doet het wel goed maar die kan je helaas niet gebruiken bij interactieve TV

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

itsalwaysme schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 15:32:
[...]

Het is meerder mensen gelukt, incl ik. Dus het kan wel degelijk, alleen je moet de goede instellingen hebben. Het nadeel van de TG789VN is dat je het wel op 2 plaatsen moet instellen, door de KPN firmware. Niet dat dat een probleem is voor de meeste, maar je moet het wel weten. En daarvoor bestaat Google en de GoT-zoekfunctie.
Tenzij jij een of andere willekeurige hidden pagina kent heb je het toch echt fout. Waar mijn eigen zin om ermee te experimenteren op een gegeven moment ophield ben ik maar verschillende guides gaan volgen. Deze kwamen allemaal (Ja ALLEMAAL) met dingen die ik al geprobeerd had. Ook de fix die voor veel mensen werkt maakte bij mij geen verschil. Voerde ik die fix echter bij familie uit werkte het wel :+ .

Vandaar ook:
D4NG3R schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 15:29:
Het lijkt alsof er een aantal routers zijn die andere software draaien, aangezien het versienummer tussen de 2 routers (Die van mij en die van familie) dus niet overeen kwamen.

NAT routing is op de TG789vn gewoon ruk. Punt :+ ..

[ Voor 15% gewijzigd door D4NG3R op 25-10-2011 15:39 ]

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

D4NG3R schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 15:36:
[...]

Tenzij jij een of andere willekeurige hidden pagina kent heb je het toch echt fout. Waar mijn eigen zin om ermee te experimenteren op een gegeven moment ophield ben ik maar verschillende guides gaan volgen. Deze kwamen allemaal (Ja ALLEMAAL) met dingen die ik al geprobeerd had. Ook de fix die voor veel mensen werkt maakte bij mij geen verschil. Voerde ik die fix echter bij familie uit werkte het wel :+ .

Vandaar ook:

[...]
Het lijkt alsof er een aantal routers zijn die andere software draaien, aangezien het versienummer tussen de 2 routers (Die van mij en die van familie) dus niet overeen kwamen.

NAT routing is op de TG789vn gewoon ruk. Punt :+ ..
Nee, ik ken geen hiddenpagina's. Ik kan niet erg makkelijk bij de modem van mijn ouders komen nu, maar het is gewoon klik en point.

Als je je modem een keer herstart, dan gaat hij vanzelf bij kpn vragen of er nog een nieuwe firmware versie beschikbaar is. Deze heeft hij bij ons toen automatisch opnieuw geïnstalleerd Misschien moet je hem wel een paar minuten van het stroom houden voordat je hem weer aan zet. Naar fabrieksinstellingen zetten wil dat ook wel eens activeren.

misschien helpt dit.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik ben geen klant meer van KPN (En ben ook niet van plan om er ooit weer een te worden) maar dat is letterlijk de 1e guide die ik toenertijd heb gevolgt ;) dit had geen nut. En ja, ik heb alle mogelijke dingen al geprobeerd qua firmware. KPN heeft ons 2 maanden voordat we het abbo hebben stopgezet zelfs een nieuwe router opgestuurd, zelfde firmwarenummer zelfde problemen.

• opblaashaas
  • Laatst online: 18-12 14:51
Log eens in met: kpn als user en admin als wachtwoord. Zo staat het standaard.

Ben even gaan zoeken, probeer het volgende eens:

http://www.watdoenwijmet....it-je-experia-box-deel-1/

[ Voor 49% gewijzigd door opblaashaas op 25-10-2011 16:21 . Reden: linkie ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

opblaashaas schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:10:
Log eens in met: kpn als user en admin als wachtwoord. Zo staat het standaard
Dit is het default account ja, de gegevens van het admin (Root) account zijn niet bekend.

• opblaashaas
Ik heb een link gevonden die in detail beschrijft hoe je de firmware overschrijft. Ik zal dit vanavond even gaan testen omdat ik 2 van die krengen heb. (1 ervan heeft een defect WAN gedeelte) dus die is perfect om te testen. Update zal ik later toevoegen hier.

http://patrickzijlstra.nl/index.php?limitstart=2

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

NIET doen. Je kan nogsteeds niks dan omdat je de SIP wachtwoorden niet weet.. Alleen de KPN firmware haalt deze automatisch op. Ga je er custom firmware op gooien zit je dus zonder werkende telefoon :+ ..

[ Voor 23% gewijzigd door D4NG3R op 25-10-2011 16:50 ]

• opblaashaas
D4NG3R schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 16:50:
NIET doen. Je kan nogsteeds niks dan omdat je de SIP wachtwoorden niet weet.. Alleen de KPN firmware haalt deze automatisch op. Ga je er custom firmware op gooien zit je dus zonder werkende telefoon :+ ..
Ik stap binnen 2 weken over op xms. Gratis wireless routertje is altijd welkom aye?
En verder, SIP settings? die staan gewoon op GoT

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1121144/33

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

opblaashaas schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:03:
[...]

Ik stap binnen 2 weken over op xms. Gratis wireless routertje is altijd welkom aye?

Dan heb je nog niet verder gelezen. Veel mensen lukt het daar niet mee, omdat je het password niet hebt.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

opblaashaas schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:03:
[...]

Even lezen doen.

Je hebt de SIP gegevens weliswaar (Staan gewoon in je router) maar niet het bijbehorende wachtwoord :>

Pagina: 1