• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-08 09:13
Ik zit te kijken voor een wat snellere cpu.

Echter kom ik er niet helemaal uit of deze cpu nu wel of niet op mijn moederboard kan.

De cpu die ik op het oog heb is:
http://www.salland.eu/pro...d-core-adx640wfgmbox.html

Het moederboard dat ik heb is:
http://www.asus.com/Motherboards/AMD_AM2/M2NSLI/

Als ik bij de cpu support list kijk staat er deze:
Athlon IIX4 640(ADX640WFK42GM),3.0GHz,512KB,rev.C3,95W,SocketAM3

Dat fabrikantnummer komt niet overeen met die van salland (ADX640WFGMBOX).

Asus kan het mij niet vertellen, ik heb contact met ze gehad maar ze leveren geen ondersteuning op moederboarden.
Salland geeft aan dat ik het mag proberen, maar dat ze niet kunnen garanderen dat het werkt.

Voordat ik het probeer wou ik toch jullie even vragen, misschien hebben jullie een heldere kijk op de zaak :P

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-06 11:52
Als je op de site van Asus verder had gekeken, had je een tabblad CPU support gezien.
Deze dus.
Daar zie je de AMD Athlon II X4 640 gewoon bij staan volgens mij.
Die code van Salland is een leverancierscode, en betekent niets meer dan dat er een koeler bij wordt geleverd.
Zou gewoon moeten werken dus.

[Voor 23% gewijzigd door Brede P op 25-10-2011 13:18]

Systemspecs

• Anoniem: 289544
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
..

[Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 289544 op 21-02-2013 11:38]

• knorde
@Brede P:
Als je iets beter mijn OP had gelezen had je gezien dat ik de info vanuit daar heb :)
Maakt niet uit hoor :P

@Arcadia:
Ik heb de nieuwste bios erop :)

@Iedereen:
Ik heb hem besteld, ik laat het hier nog wel weten of hij werkt.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Je nieuwe cpu staat gewoon bij de cpu support list en werkt vanaf biosversie 5001 dus dat moet gewoon kunnen werken.

• Chris_NL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-04 11:31
Als de CPU toch niet zou werken, jan je hem altijd terug sturen binnen 7 dagen, zonder dat je een reden op hoeft te geven. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je geld kwijt bent als hij toch niet zou werken.

Zie ook http://www.consuwijzer.nl...nthema_s/Kopen_op_afstand

• knorde
Vandaag de cpu binnen gekregen.

Echter zonder goed resultaat.

Ik krijg wel beeld, maar dan geeft het systeem aan bij memory DDR2 667 unganged mode en dan start hij weer opnieuw op.
Dit blijft oneindig door gaan.
Ik kan ook niet in de bios komen.

Ik heb gezocht op internet en het unganged mode verhaal moet er niet voor zorgen dat de pc opnieuw opstart, je zou normaal in de bios moeten kunnen kiezen (unganged/ganged/auto) maar zover kom ik dus niet.

De cpu zou wel compatible moeten zijn want het juiste nummer staat op de cpu zelf (ADX640WFK42GM).

Ik heb het moederboard helemaal kaal gemaakt met slechts 1 geheugenreepje (en uiteraard ook uitgewisseld) maar het probleem blijft dat je wel beeld krijgt, maar na een aantal seconden start de pc opnieuw op en dat blijft oneindig door gaan.

Iemand een idee?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:59
BIOS resetten (Batterij eruit halen)
BIOS updaten

Die 2 dingen zou ik eerst eens testen (in die volgorde).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• knorde
Bios heeft (en had) al de nieuwste versie.

Battery eruit gehaald was ik vergeten te vermelden maar had ik al gedaan :)

EDIT

Op een of andere rare manier is er toch iets niet helemaal goed gegaan want ik heb de battery er nu eens 1 minuut uitgelaten (ipv wat er in de handleiding staat, 5 tot 10 seconden, ik had 15 gedaan).

Het werkt nu, ik ben super blij :D

[Voor 50% gewijzigd door knorde op 26-10-2011 17:10]

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
knorde schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 16:58:
Bios heeft (en had) al de nieuwste versie.

Battery eruit gehaald was ik vergeten te vermelden maar had ik al gedaan :)

EDIT

Op een of andere rare manier is er toch iets niet helemaal goed gegaan want ik heb de battery er nu eens 1 minuut uitgelaten (ipv wat er in de handleiding staat, 5 tot 10 seconden, ik had 15 gedaan).

Het werkt nu, ik ben super blij :D
Ik lees dat vaak dat mensen de batterij eruit halen maar je kan ook de jumper bij CMOS reset verplaatsen en dan krijg je hetzelfde effect. Punt is namelijk dat het voor zo'n cel niet echt goed is die eruit te halen en met je vingers dan vast te pakken omdat het zuur van je vingers gaat inbranden. Hierdoor word de levensduur van die cellen behoorlijk verkort en dus is het aan te raden met het jumpertje het bios te resetten.

• ijscobar
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-08 14:26

ijscobar

eclecticus

Roel1966 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 17:59:
[...]

Ik lees dat vaak dat mensen de batterij eruit halen maar je kan ook de jumper bij CMOS reset verplaatsen en dan krijg je hetzelfde effect. Punt is namelijk dat het voor zo'n cel niet echt goed is die eruit te halen en met je vingers dan vast te pakken omdat het zuur van je vingers gaat inbranden. Hierdoor word de levensduur van die cellen behoorlijk verkort en dus is het aan te raden met het jumpertje het bios te resetten.
Heb je een bron van dit sprookje?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:12
Sprookje is iig wel fout :P.
Enige wat nog een beetje in de buurt komt qua redenatie is vet van je vingers dat de + en - van zo'n batterij overbrugt en daardoor de batterij leeg laat lopen. Dan is het ook maar net weer wat voor knoopcel je neemt, die grote CR2032 dingen die in moederborden worden gebruikt hebben een dusdanig grote isolatierand dat je vingers nooit zoveel vet/zweet achter kunnen laten om dat te overbruggen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Roel1966 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 17:59:
[...]

Als dat zo zou zijn, dan moet je toch op een gegeven moment rare plekken gaan zien op die CR2032 dingetjes. Geloof me, ik heb hier meer dan zat van die dingen liggen (niet zo vreemd als je 200 moederborden tegen de muur hebt hangen) en nog geen enkele batterij die ik eruit heb gehaald vertoond dit soort dingen.

Het ergste wat er gebeurd is dat je er een vette vingerafdruk op ziet (maar goed, dat lijkt me verre van boeiend).
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee