Omgekeerde iPod interface - bestaat dat?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Ola :)

D'r zijn genoeg iPod kabeltjes te vinden op het internet, maar ik vraag me af of uberhaupt bestaat wat ik zoek:
Een kabel, al dan niet met logica, waarbij ik aan de ene kant een iPod contra aansluiting heb (dus de inkeping die IN een iPod zelf zit, niet die van de stekker), en ik er aan de andere kant een USB-stick of -schijf aan kan hangen. Of misschien zelfs wel gewoon een tulpaansluiting waarop ik willekeurig welke audiobron kan hangen.

Reden dat ik zoiets zoek: ik heb een DJ mixpaneel, waar geen AUX aansluiting op zit, maar WEL een iPod dock. Nou heb ik een iPod - maar ook een losse cd-speler etc. Dus ik zoek eigenlijk iets dat een iPod imiteert. En als ik dan door mappen kan scrollen is dat helemaal gaaf. Plus het zou ook leuk zijn als ik ook op andere manieren een audioingang had :)

Iemand enig idee :?

Ik weet dat ie ook in waar koop je dat? had gekund - echter voordat ik naar iets ga zoeken wat niet bestaat lijkt het me handig om daar eerst achter te komen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-10 21:13
Is het niet makkelijker om voor een paar tientjes een tweedehands iPod te kopen en die te gebruiken?
Ik vermoed dat als het al lukt een USB-stick aan te sluiten, je mixer hier niets mee kan omdat de bestandsindeling e.d. anders is dan een iPod...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-10 08:23
Ik denk dat zoiets niet gaat werken omdat de interface van de iPod naar een USB apparaat heel anders werkt dan een normale USB muziekspeler.

Maar je wilt dus niet je iPod gebruiken, maar wel die ingang op je mixpaneel waar normaal gesproken een iPod ingaat zegmaar? Dus gewoon een female dockconecter (ipod dinges) -> USB? En dat je daar een HDD of USB STICK op aansluit, en dan via je mixpaneel door die mappenstructuur kan bladeren?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
SanderPS3 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:58:
Ik denk dat zoiets niet gaat werken omdat de interface van de iPod naar een USB apparaat heel anders werkt dan een normale USB muziekspeler.

Maar je wilt dus niet je iPod gebruiken, maar wel die ingang op je mixpaneel waar normaal gesproken een iPod ingaat zegmaar? Dus gewoon een female dockconecter (ipod dinges) -> USB? En dat je daar een HDD of USB STICK op aansluit, en dan via je mixpaneel door die mappenstructuur kan bladeren?
Yup, zoiets idd :)

Ik HEB een iPod, dat is het probleem niet. Maar da's een 8Gb geval en ik heb nogal wat muziek. Bovendien zou ik het ook erg fijn vinden als ik er een losse cd-speler op aan zou kunnen sluiten. Ik heb 300+ cd's, en ik was niet echt van plan om die allemaal te rippen ;)
Dat er voor een USB aansluiting logica nodig is snap ik, dus mijn eerste prio zou een simpele analoge audioaansluiting zijn voor een cd-speler. Volgens mij moet dat kunnen: het is niks meer als een omgekeerde iPod kabel voor een stereoinstallatie. Dus omgekeerd zou ook gewoon moeten kunnen lijkt mij dan :)
Maar dan heb ik dus wel een kabel nodig met een female iPod aansluiting aan de ene kant, en 2x tulp of 3,5mm klink aan de andere kant. Bestaat zoiets en waar haal je dat dan?

[ Voor 10% gewijzigd door The Eagle op 25-10-2011 13:43 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Welk mengpaneel heb je? Want als er een iPod interface opzit (die dus direct communiceert met je iPod), dan gaat je opzetje niet werken :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:59
Ik denk dat je twee opties hebt:

* iPod Classic kopen (160GB)
* Nieuw mengpaneel kopen met AUX/USB ingang

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-10 16:23
Als je het wilt proberen. Ik heb nog een berg met afgeschreven ipod/iphone connectoren (uit de telefoon zelf) liggen. Kan je er wel een paar opsturen. Moet je ze er wel zelf even af solderen en zelf aan een kabeltje aan zetten.

Als je wat wilt stuur maar een dm, doe ik er een paar op de post voor je.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
BtM909 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:44:
Welk mengpaneel heb je? Want als er een iPod interface opzit (die dus direct communiceert met je iPod), dan gaat je opzetje niet werken :)
Deze: pricewatch: ION Discover DJ PRO

En idd, zit volgens mij een iPod interface op, want ik kan vanuit het mengpaneel ook door mijn iPod scrollen als ik me niet vergis :)

Overigens zie ik net dat DX iPod extension cables verkoopt, dus male + female, alleen zit daar helaas geen 3,5mm klink oid aan. Die zou ik kunnen bestellen en dan strippen (wel even juiste adertjes zoeken uiteraard), maar jij zegt dat dat dus niet gaat werken? Of ligt dat aan de interne verbinding in het dock?

@DustMan4U: Dank voor het aanbod :) Maar ik kan dus evt bij DX een volledige kabel halen met geklonken female connector halen, da's veel makkelijker en robuuster in mijn geval :)

[ Voor 10% gewijzigd door The Eagle op 25-10-2011 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-10 16:23
The Eagle schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 22:31:
[...]

Deze: pricewatch: ION Discover DJ PRO

En idd, zit volgens mij een iPod interface op, want ik kan vanuit het mengpaneel ook door mijn iPod scrollen als ik me niet vergis :)

Overigens zie ik net dat DX iPod extension cables verkoopt, dus male + female, alleen zit daar helaas geen 3,5mm klink oid aan. Die zou ik kunnen bestellen en dan strippen (wel even juiste adertjes zoeken uiteraard), maar jij zegt dat dat dus niet gaat werken? Of ligt dat aan de interne verbinding in het dock?

@DustMan4U: Dank voor het aanbod :) Maar ik kan dus evt bij DX een volledige kabel halen met geklonken female connector halen, da's veel makkelijker en robuuster in mijn geval :)
Idd, bijvoorbeeld volgende:
http://www.dealextreme.co...d-iphone-2g-3g-62cm-20628

Heb alleen geen idee of daadwerkelijk de hele connector ge-extend wordt of alleen de usb...

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-10 21:40
Effe gegoogled, is dit niet wat TS zoekt? Lees nog even de Note onderaan die pagina :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
BellySM schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 23:58:
Effe gegoogled, is dit niet wat TS zoekt? Lees nog even de Note onderaan die pagina :*)
Eerder zoiets: http://www.cablejive.com/products/Dock-Input-Cable.html maar dank voor de link :)
Nou nog een adresje waar ik geen 20 USD + tax + shipping hoef te betalen. ZO moeilijk kan het toch niet zijn:?

Pagina: 1