Computerpionier John McCarthy is overleden

Pagina: 1
Acties:

• Marijn_
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-12-2023
Ik ben (zeker onder de tweakers) niet de grootste kenner op het gebied van programmeertalen, maar volgens mij klopt deze zin (betreffende LISP) toch echt niet:
Het was een van de eerste populaire high-level-programmeertalen, die veel abstracter zijn dan low-level-programmeertalen, zoals assembly en machinetaal.
Tenzij ik me serieus vergis is een high-level programmeertaal juist minder abstract, oftewel concreter, dan een low-level taal.

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:35
Marijn_ schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:46:
Ik ben (zeker onder de tweakers) niet de grootste kenner op het gebied van programmeertalen, maar volgens mij klopt deze zin (betreffende LISP) toch echt niet:

[...]

Tenzij ik me serieus vergis is een high-level programmeertaal juist minder abstract, oftewel concreter, dan een low-level taal.
Je hebt het fout ;) met 'abstract' wordt bedoeld: het is niet het direct versturen van commando's richting cpu (zoals met machinecode). Dat laatste is juist heel concreet.

[ Voor 14% gewijzigd door Joost op 25-10-2011 13:38 ]

Ik ben helemaal geen stagiair

• Marijn_
  • Laatst online: 15-12-2023
Prima, ik interpreteerde low-level als meer abstract aangezien je als gebruiker bij de code minder duidelijk een beeld kan vormen van "wat het doet", maar vanuit het perspectief van de computer zoals jij het verwoordt zou high-level inderdaad abstracter zijn.
Weer wat geleerd :)

[ Voor 3% gewijzigd door Marijn_ op 25-10-2011 13:52 ]

• SumatroX
  • Laatst online: 31-01-2024
Even heel muggezifterig: waarom staat er altijd die 'is' in de titel wanneer iemand is overleden? De krantenkopconventie is toch altijd om die weg te laten, als in "Computerpionier John McCarthy overleden".

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:35
SumatroX schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:53:
Even heel muggezifterig: waarom staat er altijd die 'is' in de titel wanneer iemand is overleden? De krantenkopconventie is toch altijd om die weg te laten, als in "Computerpionier John McCarthy overleden".
Wij hanteren de regel dat we altijd een actief werkwoord in de kop willen. Sommige media doen dat anders, dat klopt.

Ik ben helemaal geen stagiair