TinyMCE onverwijderbaar element

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennetjee
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 12:32
Goedemiddag :)

Ik ben bezig aan een site die draait op WordPress. De structuur is vrij eenvoudig, maar ik loop tegen het volgende aan:

Elke pagina/post moet een aanpasbare sidebar krijgen. Nu zag ik daarvoor twee opties:
  • Een custom post-type 'sidebar' maken, die los aanpasbaar maken en via een meta-boxje op de pagina/post edit page een sidebar aan een pagina kunnen koppelen
  • De pagina/post editor aanpassen en standaard twee <div>'s klaarzetten, één voor de paginainhoud en één voor de sidebar
Gezien de kleinere tijdsduur en het mindere werk van optie 2 heb ik die gekozen. Alles werkt lekker, alleen zit ik met één probleem: als ik standaard wat wegzet in de tinyMCE editor, en dat leuk style, die het er super uit en werkt het goed, maar het feit dát ik het in tinyMCE zet betekent dat ik het kan verwijderen.
[Meer info @ http://wp.smashingmagazin...wordpress-content-editor/]

Nu is mijn vraag: is het mogelijk om bepaalde elementen binnen tinyMCE 'persistent' te maken? Dus kan ik ergens binnen tinyMCE een optie instellen waarin ik aangeef dat elementen met een bepaald ID niet verwijderd kunnen worden?

Bij voorbaat dank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:07

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Kort antwoord; Nee

Lang antwoord:
Ja, het kan waarschijnlijk wel, maar dan zal je een plugin moeten schrijven die dat voor je regelt. Dat is echter geen kattepis, want je moet dan ongeveer elke keydown gaan afvangen om te kijken of er iets word verwijderd wat niet verwijderd mag worden.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
TinyMCE heeft events vlak voor het versturen naar de server waar je op in zou kunnen haken. Gebruik ik zelf om de postbacks onder .NET fatsoenlijk te regelen.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:47

orf

Er is een plugin die dat kan. De werking is niet altijd even geweldig omdat een [ctrl] + [a] [del] ervoor kan zorgen dat er alsnog nodes verwijderd worden die je niet wilt.

De plugin vind je hier: http://www.tinymce.com/wiki.php/Plugin:noneditable

Edit: TinyMCE heeft vrij goede events waar je op kunt subscriben. Je hoeft dan niet zelf naar key codes te kijken, maar je kunt bijvoorbeeld een nodeChange in de gaten houden. Daarin kun je controleren of je data niet is aangepast. Eventueel zelfs before nodeChange.

[ Voor 34% gewijzigd door orf op 26-10-2011 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Ik heb nooit serieus met wordpress gewerkt maar kun je niet gewoon meerdere content area's maken in je template?
offtopic:
Ik weet niet hoe zeer je aan wordpress gebonden zit maar ik gebruik dat in CMS Made Simple en dat werkt geniaal. check zcflevo.nl, ieder blauw vlak heeft gewoon zijn eigen tinyMCE-tekstvak als je de pagina opent in het adminpanel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennetjee
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 12:32
Thanks voor alle reacties! Voor iemand die dit topic wellicht later nog tegenkomt:

Ik heb uiteindelijk dit hele systeem overboord gegooid en ben met custom post types aan de slag gegaan.

Ik heb nu een custom post type 'Sidebar', en op de 'edit page' pagina heb ik een klein meta-boxje gemaakt met daarin alle sidebars. Daar een sidebar selecteren en de pagina opslaan = koppelen.
Pagina: 1