Problemen met bridge mode zyxel

Pagina: 1
Acties:

• KLK
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-02 12:30
Hi medetweakers,

Ik heb een netwerk, en dit wil ik als volgt in gaan richten:

IPadressen zijn fictief.

Dit lukt mij op moment niet. Ik zal bij het begin beginnen. Wanneer ik het modem op routing instel, met de volgende instellingen:

Dan werkt alles. Uiteraard heb ik een geldig gebruikersnaam en wachtwoord.

Wanneer ik echter de router op bridge zet, met de volgende instellingen:

Dan lukt het mij niet om internet verbinding te maken. In plaats van de firewall sluit ik mijn laptop aan, en geef ik mijn netwerkinterface het IP Adres dat het modem anders automatisch van Solcon krijgt. Gateway heb ik van solcon geverifieerd gekregen, en die klopt ook.

Het modem dat ik gebruik is een zyxel P-661HW-D1.

Ik heb werkelijk alle instellingen al geprobeerd, met het bedoelde firewall, met laptop ipv firewall met verschillende IP adressen.

Ik kan in advanced nog de volgende zaken uitproberen, maar ook die leveren geen resultaat:

Heb ik iets over het hoofd gezien? Kan dit uberhaubt wel zoals ik me het voorstel?

Groeten,

KL

[ Voor 8% gewijzigd door KLK op 19-05-2025 08:52 . Reden: Dode URL's weg gehaald ]

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:24
Wat als je de laptop geen fixed adres geeft, maar automatisch?

Normaal krijgt je router via DHCP van Solcon een IP-adres, weet niet of het goed gaat als je dat zelf al hard invoert.

PS: Solcon met een Baby-XL verbinding? Ik heb zelf van Solcon een KPN Bitstream, die is PPPoE en dan kan ik dus niet zomaar bridgen... :-(

Vergissing aan mijn kant.
Ik heb ook een Solcon ADSL lijn, met KPN Bitstream als transportverbinding, en die gebruikt dus ook PPPoA. PPPoA is helaas niet zomaar te bridgen, voor zover ik weet. Je hebt wel half-bridge mogelijkheden, maar niet iedere modem - routercombi gaat daar goed mee om. Ik wilde dus een simpele modem/router instellen als modem en een wat luxere router de rest laten afhandelen, maar dan moet je dus met half-bridging gaan werken en die twee kunnen er vaak niet goed mee overweg.
Hier vind je er wat uitleg over, maar google eens op 'pppoa bridge' en je vindt genoeg.

Overigens, sommige van die Zyxels ondersteunen dat 'half bridge' dus wel - maar als ik het mij goed herinner, die van jou niet... dus dan is router-achter-router de enige oplossing, denk ik.

[ Voor 56% gewijzigd door vanaalten op 25-10-2011 13:06 ]

• KLK
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-02 12:30
Dankjewel voor je antwoord.

Bij een andere klant werkt deze setup wel, maar dan met de thomson TG789vn.

Kan iemand mij misschien vertellen waarom dit wel werkt bij dat modem? Beide netwerken gaan over PPPoA.