Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WindowsXP] Clonezilla ziet geen image bij restore

Pagina: 1
Acties:

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:19
Hoi
Ik ben wat gratis image backup software aan het testen voor een image backup van Windows XP.
Partimage heb ik geprobeerd maar zet wel de image terug maar vervolgens is die image niet bootable. Tenminste niet op hetzelfde type maar andere pc.

Nu ben ik bezig met Clonezilla en die werkt ook leuk. Heb een image gemaakt weer van de Windows XP en die op een externe USB harde schijf gezet.
Als ik dan Clonezilla opstart om die image te restore-n dan vraag hij welke drive ik wil mounten. Ik kies dan voor de externe USB harde schijf en die ziet hij dan ook.

Vervolgens ziet in de root map van die externe schijf geen image map met de image van Windows XP die ik wil restore-n. :S Ik zie dat hij wel de juiste map ziet want hij geeft wel een paar andere mappen weer die daar staan.
Tja ....en nu? Heb rondgekeken op verschillende sites voor hetzelfde probleem en nog geen oplossing gevonden.
Heb al de naam van de map waarin de image staat, verandert....gelet op spaties, -img aan het einde, max. 8 letters etc etc..
Raar verhaal dit, word er nu een beetje moe van dus ik gooi het hier even neer, misschien dat mensen het probleem herkennen of een oplossing weten?

Edit: heb gekozen voor PING, die doet dit allemaal wel goed

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 25-10-2011 17:39 ]

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Grappig, ik heb vandaag voor het eerst met Clonezilla zitten spelen. Ik ben van plan om bij mijn volgende PC Windows vaarwel te zeggen (na 20 jaar) en te gaan voor Ubuntu. Dus ter voorbereiding zocht ik een Acronis True Image achtig programma dat ook voor Linux geschikt is.

Bij mij werkte Clonezilla naar verwachting: backup en restore van de c:-schijf (Windows 7) ging prima. Ik maakte gebruik van een DVD-schijf en een externe USB harddisk.