JSP debugging (eclipse)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben reeds een jaar bezig als software ontwikkelaar voor een eCommerce bedrijf. Wij werken met Java en JSP. Ik heb tot nu toe steeds in de nieuwere code mogen werken. Hier staan de HTML/Scripts en Java code mooi gesplitst.

Sinds kort heb ik steeds vaker "improvements" moeten uitvoeren op de oudere code. Deze bevat heel vaak JSP code en HTML code op dezelfde pagina. Nu tijdens het debuggen van Java code kan ik perfect breakpoints zetten in Eclipse en zo alles netjes analyseren. Maar bij de JSP paginas is dit een ander geval.

Heeft er iemand een bepaalde efficiente tijdsbesparende techniek om JSP code te debuggen? Een externe debugger of een bepaalde manier van werken met logging ofzo.

Alvast bedankt

(Hopelijk mag dit thread hier staan :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Gewoon op bepaalde sleutelpunten in je code wat variabelen uitvoeren naar je uitvoer zodat je in je browser kan kijken wat er gebeurt is geen optie? :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is wat ik tot nu toe altijd gedaan heb. Het probleem hierbij is enkel dat ik elke keer mijn code moet compilen om het te kunnen checken. Dit maakt het een oplossing die zeer onpraktisch is en veel tijd in beslag neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Remus,

Ik zal hier zeker eens naar kijken.