Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies desktop- en multimedia PC

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe PC en wil graag wat advies van jullie. Zelf bouwen durf ik niet aan dus het gaat een compleet systeem worden.

De PC moet Ubuntu (10.04) gaan draaien en zal dienen als desktop en XBMC home theater. Ik wil er gelijktijdig 2 monitoren op kunnen aansluiten; de LCD op mijn bureau (1680x1050) en de TV in de zithoek (1280x768), beide met DVI.

Belangrijke eisen systeem:
- MUISSTIL (de computer komt vlak naast mijn bed)
- 2 x DVI out
- Cardreader in de kast

Graag hoor ik welke budget systemen in aanmerking komen. Als iemand een systeem dat aan mijn eisen voldoet te koop heeft hoor ik dat graag!

Met vriendelijke groeten,
Joost

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je hier al eens gekeken: Best Buy Guide overzichtstopic ?
Zo bijzonder zijn je eisen niet, dus het lijkt me dat die prima in de BBG naar voren komen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Daar heb ik inderdaad al gekeken maar ik beland dan toch in een verzameling van losse onderdelen (kan aan mij liggen).

Misschien een model dat ik uit een webshop kan halen?

• arthurkaaij
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-11 21:35
Bij de meeste componenten webshops/leveranciers heb je de mogelijkheid om een pc in elkaar te laten zetten. De prijzen variëren tussen de 30 en 50 euro.

Verwijderd

Topicstarter
Bepaalde grafische kaarten schijnen slecht te draaien onder Linux. Ik wil niet iets op de gok kopen...
Kan ik misschien een beetje hulp krijgen?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Kijk dan welke videokaarten die problemen geven (en wat er dan precies 'slecht' aan is). En kies dan een systeem waar die kaart niet inzit.
Zonder te zeggen wat slecht is of niet voor jou is het lastig om te zeggen wat je wel of niet moet hebben natuurlijk.

Welke kaarten heb je dan zelf op 't oog?

[ Voor 7% gewijzigd door TERW_DAN op 25-10-2011 12:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Welke kaarten heb je dan zelf op 't oog?
Geen idee... Leest er iemand mee die hier ervaring mee heeft?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

We verwachten hier natuurlijk wel wat eigen inzet. Als je iets vaags stelt 'werken slecht onder Linux' dan zijn er waarschijnlijk weinig mensen die je een zinnig antwoord kunnen geven.

Ga dus eens op zoek naar wat je wilt, geef aan wat je ehbt gevonden en waarom dat niet voldoet, dan kunnen we er wat mee.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-11 09:49

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica