Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

KCachegrind compileren op de Mac

Pagina: 1
Acties:

• DoubleJOnline
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-11 22:02
Hallo,

Ik ben momenteel bezig met een opdracht voor een vak, waarbij ik graag inzicht krijg in de performance van de applicatie. Hiervoor gebruik ik de tool kcachegrind in combinatie met valgrind.

Nu is het zo dat ik kcachegrind applicatie draai door middel van een virtuele linux machine. Echter wil ik graag dat ik hem native op mijn OSx Lion installatie draai. Nu heb ik op de site gezien dat de software ook ondersteund wordt voor de Mac, echter dat ik hem zelf moet compileren. Voor het compileren staat dat ik voor Qcachegrind en Kcachegrind respectievelijk de volgende commando's moet gebruiken:

qmake; make; make install
en
cmake; make; make install

Ook is er een optie waarbij ik de executable in een submap laat aanmaken. Nu is het probleem echter dat de qmake en cmake commando's niet herkent worden, en dat hierdoor ook niet een make file gemaakt wordt die ik kan gebruiken om de applicatie te genereren.

De vraag is nu, heeft iemand ervaring met het compileren van deze tool voor de mac, of weet iemand of met de qmake en cmake andere commando's bedoeld worden? Op het internet zoeken levert namelijk niet het idee op dat dit echt commands zijn voor mijn commandline interface op de mac.

Bij voorbaat dank voor antwoorden.

Groet,
Jan Jaap

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 23:02

JaQ

Je hebt uiteraard de development tools van apple geïnstalleerd? Daarna kan je met een tool als fink de relevante packages naar je toe halen.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij