Passieve kaarten voor 2 DVI schermen

Pagina: 1
Acties:

• mrbert
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-01 13:06
Hoi ik heb hier in mijn hoofd systeem een passief Ati HD3600 kaartje zitten.
Het systeem van mijn vrouw draait nog op on board video en loopt de zelfs de enkele keer dat we Q3 spelen niet best dus overweek ik mijn kaartje in kaar PC te steken en voor mijn eigen PC een nieuwe kaart te kopen.
Ik speel maar afentoe een game en niet zo veel zware 3D games. Soms probeer ik wel eens een demo maar merk dan wel dat mijn huidige kaart zijn beperkingen heeft

Ik ben aan het zoeken voor een passieve kaart tot ca 75 euro waarop ik 2 DVI schermen kan aansluiten.
Ik heb een XFX HD6570 (HD-657X-ZNH3) (Retail, 2x DVI, HDMI, CrossFireX) gevonden maar ik ken dat hele merk niet en heb geen idee van de kwalitiet.

verder zie ik wel veel kaarten met 1x DVI zoals bijvoorbeeld Asus Radeon HD 5570, 1GB, Silent .
Ik zie daaropmaar 1 DVI uitgang.
Nou kan ik me herinneren dat ik op mijn werk indertijd een kaar had waar ook maar 1 uitgang op zat maar waar twee DVI schermen aangesloten konden worden mbv een adapter kabeltje. Ik kan me alleen niet meer herinneren of dat DVI was of een andere aansluiting die misschien eigen was van Dell.
Ik zie wel bij sommige kaarten duallink, maar volgens mij heeft dat alleen te maken met de maximale resolutie die je er mee kunt maken en niet met dual screen?
  1. Moet ik beslist een kaart met 2x DVI out hebben om met twee DVI schermen te werken
  2. Indien nee waaraan kan ik zien dat ik met een adapter dual screen kan werken
  3. Wat vinden jullie van bovenstaande XFX kaart
Ik heb al zitten googlen maar kom daar ook niet echt verder mee dan
Elke hulp is welkom

mrbert

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Veel kaarten hebben een DVI & HDMI uitgang: voor HDMI bestaan adapters en ook kabels om er een DVI-aansluiting van te maken.

Voorbeeldje adapter:
http://www.amazon.com/Mal...Dvi-Adapter/dp/B000FFD6NS

Voorbeeldje kabel:
http://www.amazon.co.uk/P...TF8&qid=1319532860&sr=8-1

[ Voor 39% gewijzigd door 3dfx op 25-10-2011 10:55 . Reden: linkjes toegevoegd ]

• kleinesmurf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2021
Mooie kaart.
Al vind ik hem niet op de (Europese) site van XFX zelf. Wel via Google bij Alternate.

Linkje naar de fabrikant: http://www.xfxforce.com

XFX heeft erg goed spul. Niet over twijfelen.

Je vragen:

1: Ja. 2x schermen-met-DVI is 2x DVI-aansluiting. Of 1x DVI en op de HDMI met een omzetstukje naar DVI werken. Of 2x HDMI en 2x met omzetstukje.
Tenzij je de schermen wil mirrorren, dan volstaat 1 uitgang met een splitter. Maar dat zal allicht niet je bedoeling zijn?

2: Ehm. De spec's van de kaart. De Radeon en Geforce reeks zijn allemaal wel "dual screen".

3: Mooie kaart :-)

Die splitter bij Dell gaat over een minder gebruikelijke DVI-variant: Komt vaak/vaker voor bij low profile PC's waar er geen plek is om 2x DVI op de brackets te monteren. Dan maken ze gebruik van een DVI-lijkende stekker waar het signaal van 2 DVI-poorten in verwerkt zit. Met die splitter haal je er dan 2x VGA of 2x DVI uit.
*Juiste namen kom ik even niet op, moet ik even wiki-en.

[ Voor 5% gewijzigd door kleinesmurf op 25-10-2011 10:54 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 14:07

PcDealer

HP ftw \o/

kleinesmurf schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:52:

Die splitter bij Dell gaat over een minder gebruikelijke DVI-variant: Komt vaak/vaker voor bij low profile PC's waar er geen plek is om 2x DVI op de brackets te monteren. Dan maken ze gebruik van een DVI-lijkende stekker waar het signaal van 2 DVI-poorten in verwerkt zit. Met die splitter haal je er dan 2x VGA of 2x DVI uit.
DMS-59, bijvoorbeeld AMD Radeon HD 6570 1GB DP PCIe x16 Graphics Card.

[ Voor 12% gewijzigd door PcDealer op 25-10-2011 10:55 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:08
kleinesmurf schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:52:
DMS-59 aansluiting ;)

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c1/DMS-59.jpg

• mrbert
WOW alleen dat is een snelle reactie en zeer bruikbaar:)
OK dan ga ik voor die kaart:)
Thanks allen voor de genomen moeite!!!

@ kleinesmurf en alle anderen... WOW zo snel zoveel reacties!, ja zo zag die uitgang er uit.

[ Voor 29% gewijzigd door mrbert op 25-10-2011 10:59 ]

mrbert

• kleinesmurf
*O*

Gevonden!

Oo. Jullie hadden het ook al... Hm. _/-\o_

• mrbert
Hmm die XFX kaart lijkt moeilijk leverbaar te zijn:S

*update en 3-5 werkdagen is nu per mail bevestigd door alternate dus ga voor deze :) *
ik ben er uit _/-\o_

[ Voor 66% gewijzigd door mrbert op 25-10-2011 12:22 ]

mrbert

• kleinesmurf
Fijn :-)

Succes :-)

• mrbert
Tot mijn verbazing werd ik net gebeld dat de kaart er al was.HD6570. :9~
Gelijk deze kaart geplaatst en tot mijn verwondering zie ik bij de win7 performance index dat deze kaart lager scoort (4.6) dan mijn oudere passive Asus 3600 kaart (5.8) :?
Dit stelt me denk ik een beetje teleur want ik had verwacht dat deze kaart overall beter zou gaan scooren?

zou deze kaart niet sneller moeten zijn of is er ergens iets wat ik nog zou moeten configureren?

mrbert

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

mrbert schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 15:29:

zou deze kaart niet sneller moeten zijn of is er ergens iets wat ik nog zou moeten configureren?
Juiste driver geïnstalleerd?

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:44

KneoK

Not in a million lightyears

Je zult even alles van Ati moeten verwijderen en de nieuwste drivers van de site downloaden en installeren. Daarnaast moet je je niet al teveel aantrekken van de performance index van Windows, je kunt het beste gewoon na het installeren van de nieuwe drivers een aantal spellen starten en kijken hoe deze lopen ten opzichte van je oude kaart.

• mrbert
KneoK schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 17:11:
Je zult even alles van Ati moeten verwijderen en de nieuwste drivers van de site downloaden en installeren. Daarnaast moet je je niet al teveel aantrekken van de performance index van Windows, je kunt het beste gewoon na het installeren van de nieuwe drivers een aantal spellen starten en kijken hoe deze lopen ten opzichte van je oude kaart.
Ik heb eerst de hele catalyst gedeinstalleerd voor ik de nieuwe drivers heb geinstalleerd die ik van de ATI sie heb gedownload.
ik neem aan dat dat voldoende zou moeten zijn?

IK zla ook eens kijken of ik een 3d mark van mijn systeem kan opnemen
ik heb 3dmark11 free gedownload deze kan alleen in high performance draaien maar dat zal denk ik een aardig beeld geven?

IK zal dan vannacht de benchmark only draaien en daar dan de waarden van bekijken:)

[ Voor 18% gewijzigd door mrbert op 26-10-2011 17:53 ]

mrbert

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Het zou een flink verschil moeten geven ->

Videocard TypeG3D Rating (higher is better)Rank (lower is better)
Radeon HD 3600 Pro AGP160646
Radeon HD 6570902122

• mrbert
PcDealer schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 18:15:
Het zou een flink verschil moeten geven ->
Grr mijn 3Dmark 11 loopt niet op mijn andere PC waar ik de 3600 kaart in heb over gezet, Dus zelf vergelijk lukte niet. Maar deze getallen zeggen een genoeg denk ik _/-\o_
Maar ik merk wel dat het soepeler gaat/ met hogere details dus dat zit wel goed :)
Suffe microsoft index dus:S

mrbert

Pagina: 1