Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netopyr
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-05 20:32
Goedemorgen,

Sinds afgelopen weekend is het op de laptop van mijn vriendin (Dell Vostro 3700 met Windows 7 SP1 X64) totaal niet meer mogelijk om de website van haar favo spel te benaderen (www.runescape.com). alle andere sites zijn wel gewoon te benaderen deze enkele site echter niet. er verschijnt een groot wit scherm zonder enige info. Dit symtoom vind plaats via zowel Firefox (7.01 de laatste versie op dit moment) als IE9 alswel de laatste opera.
De site zelf is niet down (en functioneerd gewoon als ik deze benader op mijn eigen PC (Gentoo 64bit).
Het verwijderen van alle tijdeleijk info van de browsers (ook van CC cleaner)cgaf geen verbetering.
Gezien de site flash gebaseerd is met een java applet om te spelen heb ik beide al opnieuw geinstalleerd zonder succes. de firewall instellingen heb ik al nagelopen en ook zonder enige (windows) firewall is de site niet te benaderen, ook de antivirus (McAfee enterprise) aan of uit zetten geeft geen verbetering. Als ik de dns resolv en vervolgens het IP adres invul begin de hoofdpagina met laden maar de trailer op de voorpagina laad niet en ook alle vervolg links worden niet geladen. het flushen van de DNS bied ook geen verbetering inclusief het omzetten van de DNS servers van onze eigen ziggo naar b.v. die van google (8.8.8.8/8.8.4.4).

Uiteindelijk heb ik gisteren de complete windows installatie verwijderd en opnieuw geinstalleerd. een andere antivirus (MSE) geinstalleerd maar ook nu (ook direct na de installatie) is het gehele internet te bereiken behalve de site van runsescape. In firefox word nu de foutmelding van "de verbinding werd tijdens het laden ge herinitialiseerd" weergegeven maar verder laden werkt niet ook niet in IE welke aangeeft dat het verbinding maken is mislukt.

Via mijn eigen PC heb ik uiteindelijk de officiele runescape client gedownload en deze op de laptop geinstalleerd. verbazingwekkend genoeg blijkt dit wel te laden. het blijft echter onmogelijk om via welke browser dan ook de homepagina van runescape te benaderen.

Beide computers (de laptop en mijn eigen PC zitten aan een (dezelfde) Linksys WRT54G router aangesloten.

Een jaartje geleden mij de aanschaf van deze laptop hadden we eenszelfde probleem met de site van T-mobile welke op haar laptop niet te benaderen was, zelfde probleem, zelfde foutmeldingen, plotseling werkte het weer nu is echter de volgende site aan de beurt.

Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn en hoe ik dit kan verhelpen?

Gr.

Netopyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

"de verbinding werd tijdens het laden ge herinitialiseerd" had ik van de week met de site van Linux Mint, oorzaak niet gevonden maar loste zichzelf op.
Via andere wegen werkte de site op dat moment wel, ook via hidemyass.com op de betreffende pc, misschien dat je dat nog kan proberen?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netopyr
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-05 20:32
Hopenlijk lost het probleem ook hier zichzelf op, via hidemyass valt de site inderdaad te bereiken maar ik laat haar niet spelen via zo'n proxy, ik blijf het een vreemd en vooral willekeurig probleem vinden...
Bedankt zover,

Als er iemand nog een idee heeft op dit probleem structureel op te lossen hoor ik het natuurlijk graag.

Gr.

Netopyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, nu heb ik het (weer eens) met de Tweakers FP en de blogs, GoT werkt gewoon.
edit: FP+blogs werken hier ondertussen weer.

[ Voor 29% gewijzigd door Raven op 28-10-2011 16:00 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Gisterenavond weer gehad, dit keer met een site die hier niet genoemd mag worden.
Oplossing: ipconfig /flushdns op de pc's.

Maar dat hielp bij jou niet las ik?

Oscar Wilde