Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moumentai
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-07 09:54
Goedemorgen allen :),

Al sinds het begin van OS X Lion (en ook na de update 10.7.2) heb ik het probleem dat de animatie smoothness met het gebruik van Mission Control en de Dock drastisch is verlaagd. Er lijkt een soort lag in te zitten als je meer dan 3 of 4 schermen hebt geopend. Het vloeit niet :). Iets waar ik met Snow Leopard geen probleem mee had. Tevens ook met de Dock. Als je daar de vergroting aanzet, dan merk je echt dat dit niet meer soepel gaat. Alsof het draait op 25fps en met Snow Leopard op 60fps. Heb al van alles geprobeerd en tevens een format gedaan en Lion er opnieuw opgezet (10.7.2), maar helaas geen verbetering. De animaties voelen wel soepel aan bij het wisselen tussen applicaties. Alleen bij Mission Control en de Dock vergroting merk je echt een lag.
En nu komt het leuke! Als ik de applicatie Steam op de achtergrond laat draaien, dan zijn alle problemen weg! Een enorme boost in de soepelheid van het oproepen van Mission Control en de Dock traagheid van de vergroting is dan ook magisch opgelost. Bij het afsluiten van Steam, keert het probleem weer terug. Hiermee lijkt dus ook de hardware uitgesloten te zijn van het probleem.

Ben in het bezit van een MacBook Pro 13" uit 2011. Dus met de Core i5 en de Intel HD3000 videokaart.

Hebben jullie enig idee hoe dit opgelost kan worden? Best wel frustrerend als je zo'n duur en nieuw apparaat koopt en dat je met kleine pijntjes zit zoals deze :).

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:09
steam aan laten staan? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moumentai
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-07 09:54
Zou ik op zich geen moeite mee hebben, mits het op de een of andere manier in de achtergrond kan verdwijnen. Mission Control laat Steam anders nog steeds zien :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRenken
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-03 16:09
Dit probleem heb ik dus ook op mijn Macbook Pro 2011!
Zelfde specs waarschijnlijk!

En inderdaad bij het 'vergroten aan' in het dock, loopt niet soepel!
Al een oplossing gevonden?

Navigeer naar de toekomst, codeer het heden