Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[UPC] Thomson TWG-870U + Sitecom WL-152, niet werkend

Pagina: 1
Acties:

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:48
Ik zit met een probleem.

Ik heb een UPC abbonnement van 50Mbit.

Als modem/router heb ik de TWG-870U.
Echter is het wi-fi signaal slecht, aangezien deze router helemaal beneden in een geisoleerde meterkast zit.

Ik heb dus een Sitecom WL-152 Router die ik op de 2de verdieping wil neerzetten, zodat ik door het huis voldoende wi-fi signaal heb (Daar loopt namelijk een UTP Kabel heen vanuit de TWG-870U in de meterkast)

Op de 2de verdieping heb ik ook een pc, die verbinding heeft via UTP. (De rest in het huis met wi-fi, maar zwak signaal)

Alleen krijg ik helemaal geen verbinding met de Sitecom WL-152, ik kom het internet niet op.
Ik kom wel de router zelf in.
Nu heb ik het 1 en ander opgezocht op internet, blijkt dus dat de routers met elkaar in conflict komen oid. (Dezelfde ip range??? / Router-Router combinatie)

Ik kan wel via wi-fi (Zij het een slecht signaal vanwege het isolement) van de TWG-870U moden / via de UTP kabel internetten.
Nergens stond echt een duidelijke uitleg hoe ik dit probleem opgelost krijg

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:20
volgens mij staat er op het upcforum www.chelloo.com een uitleg hoe je eigen router kan gebruiken achter de thomson. Zelf had ik eerst ook een thomson mar deze gelukkig kunnen ruilen voor een cisco modem

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je wilt geen twee routers achter elkaar zetten als je één netwerk wilt bouwen...

Waar dit mis gaat is zo te horen dat op beide devices DHCP aanstaat en dezelfde range uitdelen, dan gaat routering in de tweede router (WL-152) finaal mis.

Elegante oplossing:
- DHCP uitzetten op WL-152
- NAT uitzetten op WL-152 (dit kan ook "bridge mode" of "access point mode" heten)

Quick&dirty:
- wijzig DHCP range voor LAN op de WL-152 van 192.168.0.x naar 192.168.1.x (of willekeurig welk ander getal tussen de 2 en 255 voor derde cijfer). Let wel dat je dan twee verschillende netwerken hebt, dus dat een PC die beneden aangesloten is zal geen contact kunnen hebben met een PC boven (tenzij je port forwards gaat instellen...), daarom dat elegante oplossing een stuk beter is.
edebee schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:27:
volgens mij staat er op het upcforum www.chelloo.com een uitleg hoe je eigen router kan gebruiken achter de thomson. Zelf had ik eerst ook een thomson mar deze gelukkig kunnen ruilen voor een cisco modem
Allicht handig om rechtstreeks naar de relevante info te linken (en/of hier te quoten), dat is een forum dat niet zoveel kleiner is dan GoT.

[ Voor 22% gewijzigd door dion_b op 25-10-2011 11:25 ]

Oslik blyat! Oslik!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:20
Allicht handig om rechtstreeks naar de relevante info te linken (en/of hier te quoten), dat is een forum dat niet zoveel kleiner is dan GoT.
oke sorry moest zelf ook weer even zoeken maar bij deze
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=38905.0

[ Voor 5% gewijzigd door edebee op 25-10-2011 11:38 ]