Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:57
In navolging van mijn zoektocht naar een tablet heb ik inmiddels een IPad 1 in mijn handen gehad en een Tranformer TF-101. Omdat ik voor mijn werk ook wel eens java nodig heb is Android of Ios niet het gemakkelijkste om te gebruiken. Nu was ik aan het kijken naar een Windows 7 Tablet ( waar mogelijk ook Windows 8 op draait later ). En nu vond ik er eigenlijk maar 3 te weten de:

MSI Windpad A100
Acer Iconia Tab W500
AT Tablet ATP-103G

Nu zijn MSI en Acer vrij bekende merken maar op het gebied van Windows 7 tablets is niet veel te vinden en wat te vinden is dat is tegenstrijdig. Zo prijst de ene persoon een Windows 7 tablet de hemel in waar een andere het zo maar eenb trage bedoeling vindt.

Mijn vraag is nu niet welke kan ik het beste kiezen maar meer of er mensen zijn die ook echt ervaring hebben met een Windows 7 tablet door gebruik in het zakelijke/dagelijkse leven. Zo las ik eerder dat Terw_dan een Windpad A100 heeft en deze geweldig vindt, zou je kunnen toelichten misschien waarom?

Waarom deze vraag? Ik heb nu 2 tablets gehad en weer verkocht en ik wil een derde impulsaankoop voorkomen door eerst eens uit te zoeken of een Windows 7 tablet wel een beetje fatsoenlijk te gebruiken is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Het zijn allemaal geweldige tablets, maar je moet weten dat het geen powerhouses zijn. Ik zal haast zeggen: probeer een samsung demo-tab te krijgen van de Windows 8 demo. Dat is in feite een Core i5 in een tablet-case. Dat is net wat meer kracht!. De hardware van de tabs die je opsomt is echter... tsja... nouja. Wat valt er meer van te zeggen. Het is een Atom. Punt. Wie kickt op low-power in-line CPU-tjes. Goed. Komt nog eens bij dat Windows 7, anders dan Windows 8 (ik zal je haast aanraden om de dev-preview van Win8 te installeren op je tab! Een Iconia-W500 is geweldig met Win8!), niet helemaal "klein" en "lean" is. Het klopt dat standaard UI-elementen (zoals het rechtsklik slide-menu van een taskbar, wat je overigens ook uit kunt vegen) wat meer spatiëring heeft zodra "event_ontouch" wordt gedetecteerd in plaats van "event_onclick", wat het OS in feite dus heel erg touch-aware maakt, maar het blijft in feite behelpen omdat het primair een desktop OS is. Het OS zelf kan daar weinig aan doen, ribbon is touch-bedienbaar en MS Paint ondersteunt zelfs multitouch, de applicaties, zelfs java-interfaces kunnen er echter meer aan doen.

Trek daarbij op dat Windows 7 primair in architectuur een desktop OS is met de mentaliteit van: 'we kunnen veel opslaan', en de hardware voelt, tenzij je het in enterprise instelt als single-purpose machine, nogal "krap" aan. In bediening, in opslag, en in snelheid.

Windows 8 is een heel ander OS. Als je touch hebt, werkt het perfect ALS touch, omdat het in feite een heel "smartphone/tablet" ecosysteem verstopt. Een druk op de knop en je bent in dezelfde W7 desktop echter. Het feit is echter dat Windows 8 een kleinere memory footprint heeft, en door een aantal nieuwe slimmigheidjes in geheugen-fingerprinting (2x zelfde stukje? Wis 1, laat ze naar elkaar verwijzen > zuiniger en efficiënter!), kernel-hibernating en excessieve "best of both worlds" aanpak tot aan een touch-aware OS-selectie menu aan toe (en niet te vergeten: een 20GB memory footprint, wat ik persoonlijk nogal absurd vond voor een desktop OS, hoewel het nog steeds immens is in vergelijking met Android (500MB) of iOS (~1GB), maar goed, je kunt er immens meer mee), en ik kom tot mijn conclusie dat Windows 8 is wat je zoekt. Hoe on-af en buggy het is.

Kun je met net wat meer traagheid en beperkende gevoelens leven, misschien omdat je een hekel hebt aan alfa versies, of mik je op een specifieke applicatie waardoor je in Windows 7 een ecosysteem kunt krimpen naar enterprise-applicaties (Windows Tabs zijn in rugged-omgevingen best populair, al was het maar omdat maatwerk er op mogelijk is, iets wat met Apple's gesloten ecosysteem onmogelijk is, en Android moet nog momentum creëren, veel bedrijven zijn wat overweldigd door de SDK) met aangepaste interfaces: Windows 7 op een Atom zal je veel lol beleven. Vergeet echter niet wat het is: een Atom of atom-achtige met een full-blown desktop OS er op. En daar zit nou eenmaal extra software in en een kernel/BIOS die niet voor tablets ontworpen is.

Ik kan niet wachten tot EFI/Windows 8 combo's.

Persoonlijk, vóór Windows 8: heerlijk surfen op een Windows bak met Touchscreen onder Chrome met een UI-plugin en een kinetic scroll plugin. Het Windows on-screen toetsenbord is echter ruk. Het ondersteund features als multi-touch maar verwacht a.u.b geen slimmigheidjes zoals slimme correcties.

Goed nieuws is echter dat MS wel degelijk goede on-screen toetsenborden kán maken. Windows Phone 7.5 heeft het beste van de markt (hoewel ik Swype en HTC_IME en goede tweede vind, iOS toetsenbordjes kan ik niet aan wennen), en dat zit verbeterd in de Windows 8 dev-preview.

[ Voor 8% gewijzigd door Umbrah op 25-10-2011 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
Kijk dat is iets waar ik wat aan heb :) Bedankt Umbrah :)

Ik twijfel zelf nog tussen de ATP-103G en de W500, puur om het feit dat de ATP een 160gb HD heeft en 3G maar daar zit dan weer een Atom in waar de W500 een 32GB ssd heeft en een dual core AMD.

[ Voor 63% gewijzigd door jimmy87 op 25-10-2011 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wil je de tablet als vervanging voor een laptop gebruiken? Ik heb nu al een aantal maanden een Asus Transformer met keyboard dock, maar vind deze geen vervanger voor laptop/netbook, hoogstens een aanvulling.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
Nee hoor, het is als aanvulling :) Ik heb hier een Dell laptop met een i5 die het zware werk mag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

jimmy87 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 02:01:
Nee hoor, het is als aanvulling :) Ik heb hier een Dell laptop met een i5 die het zware werk mag doen.
Waarom moet je tablet dan Java aankunnen? Ik vraag me af of je wel duidelijk voor ogen hebt waarvoor je de tablet gebruikt, aangezien de iPad en TF101 eigenlijk alles zullen kunnen wat de Win7 tablets kunnen, alleen met wat andere software :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
Dat is niet helemaal waar :) Een Windows 7 tablet zal ook Flash aankunnen bijvoorbeeld waarbij de flash implementatie op de TF101 op z'n zachts gezegd gewoon ruk is.

Java wordt gebruikt om een bepaalde webapplicatie te openen waar ik niet verder op in kan/mag gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
Toevallig een iconia tab met Windows 7 in m'n handen gehad vandaag maar dat komt nog niet eens in de buurt van de gebruikersvriendelijkheid van de ipad of android tablets. Misschien met Windows 8 maar dat heb ik niet getest. Mijn keuze gaat in ieder geval worden of de galaxy tab 10.1 of de ipad2, welke van de 2 ben ik met mezelf nog over aan het discussieren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 20:57
Terecht! Windows is nog niet klaar voor tablets. Windows 8 is even leuk, maar nog weinig functioneel en ik wil toch wel erg vaan een muis en toetsenbord erbij pakken. Succes met je keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
Omdat ik dit topic begonnen ben vond ik het wel zo netjes jullie mijn keuze te laten weten :) Ik heb dus gekozen voor de Galaxy tab 10.1, puur om het feit dat android toch meer open en aan te passen is als de iPad2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Archos met 250 gig harde schijf komt in Januari of Februari uit. Ze zijn te zien op:
http://www.nu.nl/gadgets/...euwe-android-tablets.html
Daar ga ik voor, lijkt me een mooi kadootje!! :P :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Je hebt je bericht op de verkeerde plek gezet. Dit topic heeft betrekking op tablets met Windows als OS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik zat toevallig wat te youtuben omdat ik graag een laptop/tablet vervanger zou willen hebben.
Grootste nadeel voor mij is dat het allemaal zo ongeveer op Android draait.
Niks mis met Android, maar mijn meest gebruikte programma's zijn heel specifiek en enkel voor Windows.

Wat ik echter vaak te horen krijg, is dat Windows 7 alles behalve handig zou zijn voor tablets.
Nu heb ik zelf al eens de ervaring mogen hebben dat die uitspraken naar mijn idee wat overdreven zijn.

Ik zag echter net dit filmpje en ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben.
YouTube: Windows 7 Tablet PC with touch - Real apps, real productive

Ik zag tevens een update van Windows 7 waarbij zelfs formules in een keer goed gezet worden.

Hoe komen mensen erbij dat Windows niet klaar is voor tablets?

De Asus ep121 is ook een mooi voorbeeld dat Win 7 prima werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door B_FORCE op 21-11-2011 23:42 ]

One World Concepts

Pagina: 1