• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik wil een tv met DNLA kopen vanwege het feit dat ik media wil streamen vanuit een NAS naar mijn tv. Daarvoor heb ik op de tv een wifi dongle nodig toch?

Kan dit zomaar of moet er een media-speler tussen? Als dit zo is dan is DNLA zinloos lijkt mij want dan staat je NAS via wifi in connectie met je mediaspeler en je tv via USB in connectie met je mediaspeler.

Klopt het wat ik zeg of kan iemand mij het duidelijker uitleggen? Het is zo ingewikkeld dit allemaal tegenwoordig :(.

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-02 10:03

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Blue_Fear schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 23:09:
Ik wil een tv met DNLA kopen vanwege het feit dat ik media wil streamen vanuit een NAS naar mijn tv. Daarvoor heb ik op de tv een wifi dongle nodig toch?
Veel TV's hebben tegenwoordig WiFi van zichzelf en hoef je dan ook geen dongle te hebben. Persoonlijk heb ik geen ervaringen met TV's en dongles en weet ook niet of dit gaat werken.
Kan dit zomaar of moet er een media-speler tussen? Als dit zo is dan is DNLA zinloos lijkt mij want dan staat je NAS via wifi in connectie met je mediaspeler en je tv via USB in connectie met je mediaspeler.
Als je TV DLNA ondersteund heb je in principe geen mediaspeler nodig, mits je TV het gewenste format niet ondersteund. Persoonlijk vind ik een mediaspeler een geruster gevoel geven daar deze zijn rekenkracht puur gebruikt voor media, nou ja bijna puur. Het is nog maar de vraag hoe goed de TV presteert maar dit is ook afhankelijk van merk, type, etc.
Klopt het wat ik zeg of kan iemand mij het duidelijker uitleggen? Het is zo ingewikkeld dit allemaal tegenwoordig :(.
Daar is het internet voor om de verschillende zaken uit te vinden. type bijvoorbeeld in bij "google" wat houd DLNA of gewoon alleen "DLNA" is genoeg er gaat een wereld voor je open.

Het feit dat je post nogal karig en weinig informatie weergeeft is het bijna onmogelijk hier iets zinnigs op te antwoorden. Geef bijvoorbeeld aan wat je precies wil en wat je wensen zijn.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Thanks voor de reply, ik heb uiteraard gegoogled op DNLA maar de website van DNLA geeft niet echt de informatie die ik wil hebben.

Ik kan nu kiezen tussen een tv met en zonder DNLA. Als ik kies zonder kan ik via de mediaspeler en NAS toch gewoon films op die tv afspelen?

• cyberbeast41
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-10-2023
Ik kan de content die op mijn pc staat, gewoon streamen met een kabel (ik kan nu op de naam niet komen). Via router verbinden met TV en dat is het eigenlijk. Dan moet wel de pc aanstaan. Dongle kan ik aansluiten maar gebruik ik niet wegens excessief duur.

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-02 21:41
Heel simpelweg PS3 Mediaserver installeren op je desktop en je TV speelt letterlijk alles af, zelfs MKV met subtitles ;)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:35
Ik heb hier een sony tv die dnla compliant is en dat werkt redelijk, alleen is de mogelijkheid tot het afspelen van video bestand/films beperkt tot de formaten die de tv ondersteund. MKV bestanden worden niet door de tv (nog door de ps3 slim die er onder staat) ondersteund. Wil je echt gebruik maken van dnla en ook de gangbare formaten v.w.b. video kunnen afspelen dan zou ik naar een Samsung tv kijken, daar zit als ik me niet vergis een Plex mediaplayer ingebouwd.

Ik laat het dnla gedeelte van mijn tv links liggen en kijk films vanaf mijn nas met een appletv (met jailbreak) en muziek speel ik via mijn nas (dnla) af op mijn Marantz sr7005 (ook dnla compatible).
Volgens mij moet je altijd compromissen sluiten als je probeert een apparaat alles te laten afspelen. Beter is het denk ik voor elke media soort (geluid/film) een dedicated compromisloze speler te hebben, of i.i.g. een die de mogelijkheid heeft de voortgang in mediaformaten bij te benen.

Verwijderd

Ik Heb een samsung (d8000) maar dat is ook behelpen hoor.
Speelt ook geen mkv af, het stelt allemaal niet veel voor qua mogelijkheden.
Zou gewoon een goede mediaplayer kopen, ga ik zelf ook doen ;-)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2011 17:35 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-02 10:19

M2M

medicijnman

onze samsung UE32c6800 speelt eigenlijk alles af. Mijn collectie muziekvideo's ben ik nog geen file tegengekomen die de tv nog niet heeft kunnen afspelen. MKV's, avi's, mov's, mkv's etc.

-_-

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 17:32:
Ik Heb een samsung (d8000) maar dat is ook behelpen hoor.
Speelt ook geen mkv af.
Zou gewoon een goede mediaplayer kopen, ga ik zelf ook doen ;-)
vreemd want ik heb een 5100 en die speelt wel mkv af.
maar heb zelf een mede8er erop aangesloten, veel makkelijker navigeren speelt dan alles af.
en je hebt instellingen die je op de tv niet kan instellen zoals lettertype groote en kleur.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
M2M schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 17:34:
onze samsung UE32c6800 speelt eigenlijk alles af. Mijn collectie muziekvideo's ben ik nog geen file tegengekomen die de tv nog niet heeft kunnen afspelen. MKV's, avi's, mov's, mkv's etc.
Onze Samsung LE37D550 idem... wel even subtitles los in het mapje plaatsen :)

XXXVI

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-01 21:32
tcviper schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 17:00:
Heel simpelweg PS3 Mediaserver installeren op je desktop en je TV speelt letterlijk alles af, zelfs MKV met subtitles ;)
Is inderdaad heel simpel.
maar echt goed werken doet het niet, heb kan veel beter.

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-02 05:57
VOor sommige merken ben je vlgs mij verplicht om een wifi USB dongle van hun te kopen wil je wifi op je TV kunnen gebruiken. UTP kabel aansluiten kan altijd. Je kan media altijd afspelen via bv je PC die aan hetzelfde netwerk hangt. Dan laat je de PC decoden ipv TV. O
Overigens altijd aan te raden om bekabeld de content te streamen omdat wifi nou eenmaal niet altijd de bandbreedte geeft die je nodig hebt.
Ik heb in de huiskamer een 55" LG staan die met UTP bekabeld is en op 1e verdieping een 47" LG, ook bekabeld via UTP. Op 2e verdieping staat mijn PC en PS3 aan zelfde netwerk. PC via Windows Media Player dlna aanzetten en gaaaaan. Werkt uitstekend.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Pagina: 1