Dag tweakers
Als laatste wanhoopsdaad vraag ik meestal nog eens om hulp op GoT, en dit heeft me in het verleden al wat oplossingen opgeleverd. Vandaar dat ik dit nu nogmaals probeer.
Ik ben bezig met wat oefenprogrammas te schrijven voor school in C#, en omdat ik me stierlijk verveel in die les maak ik het mezelf wat moeilijker
De opdracht is het maken van een visualisatie van een koffiemachine, op een objectgeoriënteerde manier.
Nu is mijn eigen uitbreiding het gebruiken van static properties in structs om hoeveelheden verbruikte grondstoffen (water, koffie, bekertjes) aan te duiden.
Een beetje zoals gedaan wordt bij de constructor System.Drawing.SolidBrush(Color.Red) of System.Drawing.Pen(Color.Red) dus.
Hierbij is Color.Red een static property in de structure Color.
Mijn doel is het zelfde, ik wil een Methode maken in de class Koffiemachine met als argumenten 2 static properties. Ik laat de code voor zich spreken:
Dit geeft me natuurlijk als error dat de int[] Koffie.Klein niet van het type Koffie is en dat int Suiker.Gewoon niet van het type Suiker is. Ik zie dus duidelijk ergens iets over het hoofd, en na een aantal uren opzoekingswerk op internet en het irriteren van enkele medestudenten en docenten heb ik de oplossing nog niet gevonden.
Kan iemand op GoT me helpen?
Als laatste wanhoopsdaad vraag ik meestal nog eens om hulp op GoT, en dit heeft me in het verleden al wat oplossingen opgeleverd. Vandaar dat ik dit nu nogmaals probeer.
Ik ben bezig met wat oefenprogrammas te schrijven voor school in C#, en omdat ik me stierlijk verveel in die les maak ik het mezelf wat moeilijker
De opdracht is het maken van een visualisatie van een koffiemachine, op een objectgeoriënteerde manier.
Nu is mijn eigen uitbreiding het gebruiken van static properties in structs om hoeveelheden verbruikte grondstoffen (water, koffie, bekertjes) aan te duiden.
Een beetje zoals gedaan wordt bij de constructor System.Drawing.SolidBrush(Color.Red) of System.Drawing.Pen(Color.Red) dus.
Hierbij is Color.Red een static property in de structure Color.
Mijn doel is het zelfde, ik wil een Methode maken in de class Koffiemachine met als argumenten 2 static properties. Ik laat de code voor zich spreken:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
| using System; using System.Collections.Generic; using System.ComponentModel; using System.Data; using System.Linq; using System.Text; using System.Windows.Forms; namespace Labo5_Koffiemachine { public partial class frmKoffiemachine : Form { public frmKoffiemachine() { InitializeComponent(); } private void frmKoffiemachine_Load(object sender, EventArgs e) { Koffiemachine oKoffiemachine = new Koffiemachine(); oKoffiemachine.MaakKoffie(Koffie.Klein, Suiker.Gewoon); } } public class Koffiemachine { //Grote bekers (10), kleine bekers (10), water (2 liter=200cl), koffie (100 gram) en suiker (50 gram). static int[] arriGrondstoffen = new int[5] {10, 10, 200, 100, 50}; public Koffiemachine() { } public int AantalGroteBekers { set { arriGrondstoffen[0] = Convert.ToInt32(value); } get { return arriGrondstoffen[0]; } } public int AantalKleineBekers { set { arriGrondstoffen[1] = Convert.ToInt32(value); } get { return arriGrondstoffen[1]; } } public void MaakKoffie(Koffie arriKoffie, Suiker iSuiker) { //maak koffie } } } /// <summary> /// Struct Koffie, geeft een array terug als (iGrotebekers, iKleinebekers, iWaterCl, iKoffieGram, iTijd) /// </summary> public struct Koffie { //Grote koffie verbruikt 1 grote beker, 25cl water en 15 gram koffie. //De kleine variant verbruikt 1 kleine beker, 20cl water en 10 gram koffie. //Tijden: Groot (7 sec), Klein (4 sec) en toevoeging van suiker (1 sec). private static int[] arriGroot = {1, 0, 25, 15, 7}; private static int[] arriKlein = {0, 1, 20, 10, 4}; public static int[] Groot { get; } public static int[] Klein { get { return arriKlein; } } } /// <summary> /// Struct Suiker, geeft een array terug als iSuiker in Gram /// </summary> public struct Suiker { //Suiker gewoon (3 gram) en suiker //extra (6 gram). private static int arriGewoon = 3; private static int arriExtra = 6; public static int Gewoon { get { return arriGewoon; } } public static int Extra { get { return arriExtra; } } } |
Dit geeft me natuurlijk als error dat de int[] Koffie.Klein niet van het type Koffie is en dat int Suiker.Gewoon niet van het type Suiker is. Ik zie dus duidelijk ergens iets over het hoofd, en na een aantal uren opzoekingswerk op internet en het irriteren van enkele medestudenten en docenten heb ik de oplossing nog niet gevonden.
Kan iemand op GoT me helpen?