Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[NTFS] Rechten Windows vs. Fedora

Pagina: 1
Acties:

• Xirt
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-11 23:27
Ik heb sinds kort een dualboot met Windows en Fedora (i.p.v. mijn eerdere setup met Ubuntu) en sinds ik deze setup heb lijkt het erop dat de rechten op mijn NTFS schijven gewijzigd zijn. Als ik een programma niet open met administrator-rechten onder Windows dan kan ik niet schrijven naar andere schijven dan mijn OS-schijf. Binnen Fedora heb ik ook gemerkt dat ik foutmeldingen kreeg (cannot write) als ik naar deze schijven probeer te schrijven, hoewel het hier sporadisch wel werkt. Voor de installatie van Fedora werkte echter alles naar behoren, dus ik heb het vermoeden dat Fedora de rechten op mijn schijven zonder mijn medeweten heeft gewijzigd. Als ik voor mijn Windows gebruiker 'write' rechten toevoeg (die ik nooit verwijderd heb in de eerste plaatst) dan lijkt het probleem nog steeds te blijven bestaan. Iemand enig idee hoe ik de NTFS schijf weer normaal kan laten functioneren? Als het aan mij ligt een soort van 777 aangezien ik de enige gebruiker ben van dit systeem en dus (buiten de Linux partities om) helemaal niets te maken wil hebben met deze vorm van beveiliging. Alvast bedankt!