Touchpad stopt steeds na enkele minuten van werken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 21:41
Vreemd probleem: touchpad van packard bell netbook stopte plots met werken. Ik dacht iets met drivers, dus installeerde drivers opnieuw, werkte niet. Netbook aan de kant gelegd, dag later opgestart, touchpad werkte weer. Probleem opgelost dacht ik, maar na een aantal minuten stopte het opnieuw van werken. BIOS opties bekeken en alle google oplossingen die ik tegenkwam. Uiteindelijk beslist om OS opnieuw te installeren, werkte in het begin, maar na een tijdje (aantal minuten) werkte het opnieuw niet. Uiteindelijk is de netbook een paar weken in de kast gevlogen, tot vandaag omdat mijn vriendin hem wil gebruiken. Ik dacht om meteen een live cd van ubuntu te booten, daarin zou alles moeten werken zonder dat het aan software problemen kan liggen ofzo dacht ik. En het werkte, alles startte probleemloos op en het touchpad werkte ook, meteen beslist om ubuntu te installeren vanaf de live cd, tot plots na een 10tal minuten het touchpad plots niet meer reageerde.

Ik begrijp er niet meer veel van: telkens als hij enige tijd uitgeschakeld was, werkte het touchpad enkele minuten om daarna op niets meer te reageren... Mss dat iemand van jullie de oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:42
Staat het apparaat dan nog wel in het apparaatbeheer bijvoorbeeld als hij het niet meer doet? Als hij daar ook weg is zou je denken dat het contact fysiek verbroken wordt. Kabeltje wat niet helemaal goed is en door de temperatuur van je laptop even helemaal geen verbinding meer maakt?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Naar wat Rupie schrijft zou je eens kunnen proberen wat er gebeurd wanneer je het scherm beweegt wanneer ie ermee stopt, en wanneer ie het dan weer doet lijkt het mij wel voor de hand liggend dat er ergens een slecht contact is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Te snel gedrukt excuses

[ Voor 95% gewijzigd door Frigolamptje op 24-10-2011 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Roel1966 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:49:
Naar wat Rupie schrijft zou je eens kunnen proberen wat er gebeurd wanneer je het scherm beweegt wanneer ie ermee stopt, en wanneer ie het dan weer doet lijkt het mij wel voor de hand liggend dat er ergens een slecht contact is.
Dat verhelpt het alvast niet, de rest kan ik nu nog niet controleren omdat hij ubuntu aan het installeren is. Meen wij wel te herinneren dat er in apparaatbeheer geen spoor te bekennen was van het touchpad. Maar slecht contact zou ik door de systematiek van het probleem ook wel vreemd vinden, warmte ok, maar volgens mij wordt het in de omgeving van een touchpad toch nooit zo warm dat het van invloed kan zijn om de verbindingen? Maar aangezien hij er tijdens een ubuntu installatie ook mee stopt zal het wel iets hardwarematigs zijn zeker, software komt er dan nog niet bij kijken :( ...

Edit: Joh ik word nog gek van dat ding, is ubuntu geïnstalleerd, werkt het touchpad niet, probeer ik voor de grap de FN combinatie om het touchpad in en uit te schakelen, werkt het nu plots weer...(en ja, die combinatie probeer ik natuurlijk altijd als eerste als het niet werkt ;) ). Nu, de vraag is, voor hoelang zal het werken. Feit is wel dat dan wel niets zal te maken hebben met warmte, want laptop staat ondertussen al een uur of drie aan...

Edit2: Ziet er voorlopig naar uit dat als het touchpad in ubuntu stopt met werken, het opnieuw werkt door het via de FN toets uit te schakelen een daarna opnieuw in te schakelen, zal straks eens in windows booten en kijken wat het daar doet, maar ik zweer dat ik dat vroeger meermaals geprobeerd heb, aangezien het uiteindelijk de meest voor de hand liggende oplossing is...

Edit3: Werkt nu ook in windows, linker muisklik werkt wel niet meer door op het touchpad te klikken (zowel in windows als in ubuntu), maar daar valt nog mee te leven. Ik zal het nog even blijven testen tot morgen. Werkt alles dan nog, dan beschouw ik hem tijdelijk als gerepareerd. Gelijkaardige ervaringen en oplossingen blijven ondertussen evenwel welkom :)

[ Voor 39% gewijzigd door Frigolamptje op 24-10-2011 22:35 ]