Hallo iedereen.
Ik wil graag overgaan naar Blue-ray maar weet niet precies hoe.
Mijn achtergrond:
Ik download al een aantal jaar regelmatig films / dvd`s via torrents.( wie niet
)
Via een converter converteer ik de films en brand ze op dvd`s en kijk ze op mijn lcd tv.
Echter wil ik nu overstappen op blue-ray maar weet niet precies welke apparatuur ik moet aanschaffen.
Ik heb gelezen dat je met nu o.a meer rekening moet houden met codecs ivm met het afspelen van de blue-ray films. Bovendien zijn de Blue-ray schijfjes nog erg duur en heb ik geen Blue-ray brander.
Ik download regelmatig (films 2 keer per week) en maak veel gebruik van internet maar heb zelf geen thuis netwerk. De reden hiervoor is simpel:
Thuis maken we gebruik van 1 pc en 1 laptop (van mijn ouders). Mijn ouders ( 55 + ) willen en kunnen misschien ook niet deelnemen aan een netwerk, het zijn digibeten.
Ik weet even wat mij internetsnelheden zijn maar het is een eenvoudig abonnement van scarlet ( 35 euro tv, telefonie en internet)
.
Nu lees ik veel positieve reacties over mediaspelers zoals de Popcorn hour maar heb hier geen ervaring.
Ook twijfel ik om een nieuw surround systeem aan te schaffen maar ik hoor regelmatig dat er problemen zijn met de codecs van de films.
Op dit moment heb ik op mij slaapkamer die zelf is samengesteld:
PC met oa. duocore e8200 Geforce 8800 gts 2x 320 hardeschijf en een floppydrive
Voor mij als huis tuin en keuken gebruik, prima.
LCD tv van LG 3000 die HD ready is.
surround systeem van Pioneer XV S100 DV dvd speler met radio (prima systeem)
Mijn doel:
Eenvoudig Blue-ray films kijken van mijn TV, die ik heb gedownload en liefst niet streamen vanaf mijn pc.
Ook zou ik graag radio luisteren maar is niet zo van belang.
Zouden jullie mij wat tips kunnen geven over wat ik het beste zou kunnen doen.
Bedankt alvast
Ik wil graag overgaan naar Blue-ray maar weet niet precies hoe.
Mijn achtergrond:
Ik download al een aantal jaar regelmatig films / dvd`s via torrents.( wie niet
Via een converter converteer ik de films en brand ze op dvd`s en kijk ze op mijn lcd tv.
Echter wil ik nu overstappen op blue-ray maar weet niet precies welke apparatuur ik moet aanschaffen.
Ik heb gelezen dat je met nu o.a meer rekening moet houden met codecs ivm met het afspelen van de blue-ray films. Bovendien zijn de Blue-ray schijfjes nog erg duur en heb ik geen Blue-ray brander.
Ik download regelmatig (films 2 keer per week) en maak veel gebruik van internet maar heb zelf geen thuis netwerk. De reden hiervoor is simpel:
Thuis maken we gebruik van 1 pc en 1 laptop (van mijn ouders). Mijn ouders ( 55 + ) willen en kunnen misschien ook niet deelnemen aan een netwerk, het zijn digibeten.
Ik weet even wat mij internetsnelheden zijn maar het is een eenvoudig abonnement van scarlet ( 35 euro tv, telefonie en internet)
.
Nu lees ik veel positieve reacties over mediaspelers zoals de Popcorn hour maar heb hier geen ervaring.
Ook twijfel ik om een nieuw surround systeem aan te schaffen maar ik hoor regelmatig dat er problemen zijn met de codecs van de films.
Op dit moment heb ik op mij slaapkamer die zelf is samengesteld:
PC met oa. duocore e8200 Geforce 8800 gts 2x 320 hardeschijf en een floppydrive
LCD tv van LG 3000 die HD ready is.
surround systeem van Pioneer XV S100 DV dvd speler met radio (prima systeem)
Mijn doel:
Eenvoudig Blue-ray films kijken van mijn TV, die ik heb gedownload en liefst niet streamen vanaf mijn pc.
Ook zou ik graag radio luisteren maar is niet zo van belang.
Zouden jullie mij wat tips kunnen geven over wat ik het beste zou kunnen doen.
Bedankt alvast
Eng en streng