Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vastelaovend89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 13:44
Hallo iedereen.

Ik wil graag overgaan naar Blue-ray maar weet niet precies hoe.

Mijn achtergrond:
Ik download al een aantal jaar regelmatig films / dvd`s via torrents.( wie niet ;) )
Via een converter converteer ik de films en brand ze op dvd`s en kijk ze op mijn lcd tv.

Echter wil ik nu overstappen op blue-ray maar weet niet precies welke apparatuur ik moet aanschaffen.
Ik heb gelezen dat je met nu o.a meer rekening moet houden met codecs ivm met het afspelen van de blue-ray films. Bovendien zijn de Blue-ray schijfjes nog erg duur en heb ik geen Blue-ray brander.

Ik download regelmatig (films 2 keer per week) en maak veel gebruik van internet maar heb zelf geen thuis netwerk. De reden hiervoor is simpel:
Thuis maken we gebruik van 1 pc en 1 laptop (van mijn ouders). Mijn ouders ( 55 + ) willen en kunnen misschien ook niet deelnemen aan een netwerk, het zijn digibeten. :)

Ik weet even wat mij internetsnelheden zijn maar het is een eenvoudig abonnement van scarlet ( 35 euro tv, telefonie en internet)
.
Nu lees ik veel positieve reacties over mediaspelers zoals de Popcorn hour maar heb hier geen ervaring.

Ook twijfel ik om een nieuw surround systeem aan te schaffen maar ik hoor regelmatig dat er problemen zijn met de codecs van de films.

Op dit moment heb ik op mij slaapkamer die zelf is samengesteld:
PC met oa. duocore e8200 Geforce 8800 gts 2x 320 hardeschijf en een floppydrive _/-\o_ Voor mij als huis tuin en keuken gebruik, prima.

LCD tv van LG 3000 die HD ready is.
surround systeem van Pioneer XV S100 DV dvd speler met radio (prima systeem)

Mijn doel:
Eenvoudig Blue-ray films kijken van mijn TV, die ik heb gedownload en liefst niet streamen vanaf mijn pc.
Ook zou ik graag radio luisteren maar is niet zo van belang.

Zouden jullie mij wat tips kunnen geven over wat ik het beste zou kunnen doen.

Bedankt alvast

Eng en streng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 12:01
Koop gewoon een mediaplayer met ingebouwde harde schijf. Hang die aan je netwerk en kopieer daar je films heen. Nog fijner is een NAS die ook voor je kan downloaden en waarvan je mediaplayer zijn bestanden kan afspelen (dan heb je genoeg aan mediaplayer zonder HD).

Voor NAS kan ik het merk Synology aanraden. Voor mediaplayers moet je gewoon even op GoT rondkijken, of op de frontpage wat reviews lezen.

Werkt veel fijner dan alles elke keer branden. Zo'n Synology NAS kan gewoon zelf torrents en van nieuwsgroepen downloaden. Je voegt downloads toe via een webinterface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Je zou bijvoorbeeld aan een Popcorn Hour C-200 kunnen denken, die kan ook zelfstandig downloaden. Eventueel kan je hier zelfs een Bluray Driven inbouwen zodat je 'm ook gaan gebruiken als BluRay speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Koop een mediaspeler zoals Eminent of een AC ryan .Eminent kan zelfstandig downloaden en uitpakken. Gooi hem op je netwerk of koop een externe HD.

Mediaspeler kost niet zoveel (tussen de 80 en 200 euro)
Externe HD kost iets van 70 euro voor 2 tb

[ Voor 26% gewijzigd door Rockvee2 op 24-10-2011 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:17
Blu-ray O-)

Maar een mediaspeler met HDD of i.c.m. een NAS volstaat prima.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vastelaovend89
Goedemorgen iedereen en alvast bedankt voor jullie reacties.

Zelf ben ik aan overwegen om een media speler waarschijnlijk van Popcorn Hour ( C200) aan te schaffen.
Echter wil ik nog gebruik maken van mijn 5 boxen waaronder basbox van mijn huidige surround system.

Hoe kan ik de boxen dan koppelen. Ik graag het effect van de trein die van de linker boxen naar de rechter boxen rijdt graag aanhouden. Kan ik de boxen aan het mediaspeler aansluiten of moet ik nog een koppelstuk aanschaffen?
En is zo`n mediaspeler compatible met mijn oudere LCD tv van LG 32, 3000. Deze is HD ready.

Ik loop sowieso eens langs bij de Mediamarkt en surf eens over het internet.
Een ding is mij al duidelijk. Een nieuw surround system aanschaffen heeft voor mij geen zin meer. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Vastelaovend89 op 25-10-2011 08:13 ]

Eng en streng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 13:54

ralfbosz

xm create bosz -c

A1ex89 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 08:09:
Een ding is mij al duidelijk. Een nieuw surround system aanschaffen heeft voor mij geen zin meer. ;)
Waarom niet? Je mist nu wel Dolby Digital en/of DTS-HD. HD-rips hebben meestal die geluidssporen, een beetje mediaplayer kan dit wel omzetten naar PCM, maar geen idee of dan je surround geluid niet verloren gaat.

Een beetje mediaplayer heeft een optical out, dus een versterker met optical in (en ondersteuning voor Dolby Digital en DTS-HD) is wel beetje een must.

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 11:26
ralfbosz schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 08:28:
[...]

Waarom niet? Je mist nu wel Dolby Digital en/of DTS-HD. HD-rips hebben meestal die geluidssporen, een beetje mediaplayer kan dit wel omzetten naar PCM, maar geen idee of dan je surround geluid niet verloren gaat.

Een beetje mediaplayer heeft een optical out, dus een versterker met optical in (en ondersteuning voor Dolby Digital en DTS-HD) is wel beetje een must.
Alleen gaat dat niet werken over optical, de HD-audio werkt alleen via HDMI. Als je advies geeft, doe het dan goed, en adviseer een receiver en mediaspeler die via HDMI aangesloten kan worden. Anders heeft TS hier niets aan. Als mediaspeler ligt het eraan wat het budget is, maar indien het budget iets hoger ligt zou ik kijken naar een dune of popcornhour. Receiver ben ik al te lang uit weggeweest om daar een goed advies over te kunnen geven.

[ Voor 14% gewijzigd door Upper op 25-10-2011 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
A1ex89 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 08:09:
Goedemorgen iedereen en alvast bedankt voor jullie reacties.

Zelf ben ik aan overwegen om een media speler waarschijnlijk van Popcorn Hour ( C200) aan te schaffen.
Echter wil ik nog gebruik maken van mijn 5 boxen waaronder basbox van mijn huidige surround system.

Hoe kan ik de boxen dan koppelen. Ik graag het effect van de trein die van de linker boxen naar de rechter boxen rijdt graag aanhouden. Kan ik de boxen aan het mediaspeler aansluiten of moet ik nog een koppelstuk aanschaffen?
En is zo`n mediaspeler compatible met mijn oudere LCD tv van LG 32, 3000. Deze is HD ready.

Als dit de set is die je hebt dan kan je de mediaspeler via de optical in aansluiten. Popcorn Hour C-200 (en andere mediaspelers) hebben meestal wel een optical out.

Mooier is inderdaad een receiver met HDMI aansluitingen. Maar dat vergt een wat grotere investering ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vastelaovend89
@ McViruss.
Dit is inderdaad mijn surround system, dus ik kan de C-200 gewoon via de optical aansluiten aan mijn surround system? Ik vind het namelijk niet tussen de specs van de C-200 staan.

p.s. Een extra Receiver past op dit moment niet in budget maar wellicht zal ik deze in de toekomst aanschaffen :D

Ook is mij onduidelijk of mijn LCD TV het afspelen van BLue-ray films wel aankan? Mijn tv (LG 32LG3000) is HD Ready en heeft ook 2 hdmi poorten.

Ook heb ik een portable externe USB schijf 1 TB van Western Digital. Kan ik dus gewoon films die ik heb gedownload kopiëren naar mijn USB schijf en deze inpluggen in de C-200 en dan afspelen (mits de codecs worden ondersteund)?.

Als dit mogelijk denk ik dat ik de C-200 ga aanschaffen met netwerkkaartje voor wireless verbinding. :*)

Eng en streng

Pagina: 1