Toon posts:

pc herkent nieuwe harde schijf niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mede tweakers

vandaag heb ik mijzelf een nieuwe harde schijf van samsung aangeschaft van 1 tb en het probleem is dat me pc hem niet herkent mijn moederbord is een p8p67 en het rare is dat me ouwe pc hem in een keer herkent zouden julie nog dingen weten wat het kan zijn dagt zelf aan een kapotte sata kabel omdat die erg los zit en die er dus uitvalt als me kast dichtzit.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wordt de schijf niet in de BIOS herkent of niet in Windows ? Of staat de schijf bij apparaatbeheer en niet bij schijfbeheer ? Geef wat meer info want hier kunnen we niet echt iets mee.

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:07
Wordt de schijf inderdaad herkent in het bios? Heb je hem wel geformatteerd? Dat kan via schijfbeheer of goede (betere) software als GParted.

Het is zeker een Samsung 103SJ?

Verwijderd

Topicstarter
hij word niet herkend in de bios en het is inderdaad de 103sj

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:07
Past het andere deel van de SATA kabel wel goed in de disk? De oplossing is dan waarschijnlijk het kabeltje, en kan je makkelijk oplossen. Trilt de harde schijf, wanneer je de computer aan hebt? Als dat niet zo is, is de schijf waarschijnlijk kapot.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb even het sata kabeltje bekeken en er zit inderdaad een breuk in hij past dus niet goed als ik em vast hou doet die het inderdaad wel jammer genoeg heb ik geen andere sata kabel bij die hand.
Pagina: 1