Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2x radeon HD6950 cfx, 700 watt voldoende?

Pagina: 1
Acties:
  • 367 views

• laurensxeon
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-11 21:14
Beste tweakers,

Om een beetje goed voorbereid te zijn op bf3 heb ik een tweede 6950 er bij geplaatst,

Mijn voeding is een ocz gsx700 watt

Mijn vraag is: is dit voldoende?

Ik weet niet hoe oud de voeding precies is maar ik weet dat ouderdom invloed heeft op de output van de voeding.

Toen ik de eerste 3d mark vantage test draaide met crossfire toen knalde de pc er uit, nu heb mijn boekje van me moederbord door gelezen en heb ik een molex aangesloten op het moederbord voor sli/cfx

Vervolgens heb ik de test opnieuw gedraaid met succes. Heeft de cpu te weinig stroom gehad of hebben de videokaarten te veel gevraagd van de voeding?

Ik heb verder nog 1 pci geluidskaart een pcie 4x kaart, 1 ssd, plus een dvd drive.
Andere schijven heb ik afgekoppeld

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-11 00:41

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

laurensxeon schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 19:04:
Vervolgens heb ik de test opnieuw gedraaid met succes.
Dan lijkt 700 watt mij voldoende O-)

Als je het zeker wilt weten denk ik dat je het beste de specs van je voeding vergelijkt met de specs van je mobo, cpu, gpu, etc. Kwestie van een optelsommetje en dat levert een betrouwbaarder antwoord dan mensen die hier op basis van de beperkte specs die je opgeeft een inschatting moeten maken.

Then again, als je genoegen neemt met een inschatting van mensen die er een beetje kijk op hebben, dan zit je hier wel goed denk ik :)

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Eerst zoals RealBart al schrijft word er wel van je verwacht dat je in elk geval eens je systeemspecs schrijft en dan niet alleen een de merknamen maar ook de exacte typenummers.

• laurensxeon
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-11 21:14
bij het aansluiten van de hard-disks en een kleine oc vliegt de boel er weer uit, toch maar een Coolermaster 1KW besteld.

topic mag van mij dicht. de 700 watt trok het net....niet.

had trouwens P 29372 in 3dmark vantage kleine OC naar 4Ghz

[ Voor 15% gewijzigd door laurensxeon op 25-10-2011 00:03 ]

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:58
Twee HD6870 kaarten in crossfire zijn al voldoende om de game op ultra te draaien ;)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:42
Haal geen coolermaster.. voor hetzelfde of zelfs minder geld heb je veel meer kwaliteit

pricewatch: Corsair Enthusiast TX750M

Dit is meer dan genoeg zelfs met overclock.

[ Voor 19% gewijzigd door Spekker op 25-10-2011 00:10 ]

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

Verwijderd

Spekker heeft gelijk geen CM.

Meer specs.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:18

Thandor

SilverStreak

Zie [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 28 voor dit soort zaken :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.